Pirelli P Zero to opona letnia klasy premium (wysokiej). Pirelli to niezależny producent wysokiej jakości opon. Opona Pirelli P Zero powstała dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Wyposażono ją w agresywną, asymetryczną rzeźbę bieżnika. Gwarantuje wygodną i bezpieczną jazdę, nawet przy dużych prędkościach. Opona bardzo dobrze trzyma się na zakrętach.
Opona Pirelli P Zero została zaprojektowana z myślą o najbardziej wymagających kierowcach. To produkt z górnej półki, którego podstawę stanowi zaawansowana nanotechnologia. Zastosowanie asymetrycznej rzeźby pozwoliło na poprawę ogólnych właściwości jezdnych. Bieżnik zbudowany jest z pięciu żeber złożonych z sekwencji prostych klocków z drobnymi nacięciami na krawędziach. Prosta linia poprzecznych krawędzi została specjalnie złamana ukośnymi klockami, aby zapewnić lepsze osiągi przy wyższych prędkościach. Wzdłuż opony przebiegają proste kanały. Ich zadaniem jest osuszanie bieżnika oraz ochrona przed zjawiskiem aquaplaningu. W celu wydłużenia przebiegów konstruktorzy zastosowali płaski profil, który zapewnia większą powierzchnię kontaktu z podłożem. Takie rozwiązanie umożliwia optymalne rozłożenie nacisków na całej płaszczyźnie opony. Samochód prowadzi się pewniej i płynniej. Dodatkowo zużycie bieżnika jest równomierne i powolne. Wspomniana wcześniej nanotechnologia znalazła zastosowanie w mieszance gumowej użytej do produkcji bieżnika oraz w budowie bieżnika i stopki. Pomiędzy nimi zastosowano mikrołączenia, które redukują opory toczenia oraz zapewniają wyższy komfort jazdy. Tworzywo polimerowe charakteryzuje się także dużą odpornością na wysokie temperatury, które powstają podczas szybkiej jazdy. Innowacyjnym rozwiązaniem jest zastosowanie w opinie Pirelli P Zero systemu Hybrid Cord. Zwiększa on wytrzymałość opony oraz zapobiega deformowaniu się kształtu opony na skutek oddziaływania siły odśrodkowej. Dodatkowym atutem opony Pirelli P Zero jest atrakcyjny wygląd. Prosty i surowy wzór bieżnika jest wizytówką opon tej marki.
Opona Pirelli P Zero zaliczana jest do segmentu Ultra High Performance. Zapewnia wysoką kontrolę trakcji nawet przy ekstremalnych prędkościach. Przeznaczona jest do użytku w samochodach o sportowym charakterze, zarówno w luksusowych sedanach, jak i coupe wyposażonych w silniki o bardzo dużej mocy.