Witam,
dziś na sprzedaż mam zrobiony przeze mnie buggy model Piranha produkowany przez firmę EDGE na silniku motocyklowym. Silnik pochodzi z Suzuki TL 1000 i oryginalnie ma 130KM 110Nm. Jest to silnik 2 cylindrowy w układzie cylindrów "V" dzięki czemu charakteryzuje się bardzo dużym momentem, czyli uzyskujemy dużą moc i przyspieszenie od stosunkowo niskich obrotów. Silnik jest na wtrysku, ma założone sportowe przelotowe wydechy, dzięki czemu zyskał z 10-15KM i przepiękny głos. Przed założeniem silnik przeszedł remont kapitalny zostały wymienione tłoki pierścienie i wszystkie panewki (w karterach, korbowodzie i sworzniach tłokowych). Wszystkie uszczelki silnikowe są nowe. Remont został przeprowadzony u profesjonalnego mechanika zajmującego się tylko i wyłącznie naprawą silników motocyklowych (remont wykonywała firma Moto-Craft). Sam koszt części do silnika z robocizną wyniósł mnie 4 tys zł. Na początku sezonu kupione nowe sprzęgło (tarcze i przekładki) cena za komplet 800zł.
Klatka w buggy była robiona, zgodnie z oryginalnymi planami (rura 1 cal bez szwa i profil 40x40x2), z tą różnicą, że klatka została wydłużona o 10cm, by w kabinie było więcej miejsca (wdg. oryginalnych planów osoba o wzroście 180cm miała kolana przy brodzie).
Poprawione zawieszenie nie jak w oryginalnie jedno, a wielo wahaczowe przód i tył. Zachowuje się o niebo lepiej od oryginalnego, ponieważ podczas pracy koła zawsze trzymają pion, a nie "zataczają łuk". Całość przymocowana do ramy na specjalnie robionych pod zamówienie tulejach poliamidowych, zapewniających sztywność konstrukcji, lepsze prowadzenie i dzięki specjalnej strukturze wewnętrznej tego materiału tuleje NIE WYMAGAJĄ SMAROWANIA.
-przednie amortyzatory olejowo-gazowe z CBR 600 z regulacją twardości, dobicia i odbicia
-nowe tylne amortyzatory gwintowane z Golfa 3 + dołożona druga sprężyna główna zamiast pomocniczej, możemy ustawiać na nich prześwit i twardość maszyny
-zastosowane z tyłu haltpasy podtrzymujące wahacz podczas wyskoku dzięki czemu przedłuża się żywotność amortyzatorów
-nowa chłodnica wraz z wentylatorem z Honda Civic 1.6
-przednie zwrotnice z 126p, lecz został powiększony skręt, by buggy był bardziej zwrotny, skrócone drążki kierownicze dzięki czemu pełny skręt uzyskujemy poprzez 1, a nie 2,5 obrotu kierownicą, zamiast bębnów założone tarcze hamulcowe z nowymi zaciskami z Quada
- hamulec z tyłu jeden centralny na całą oś napędową, tarcza hamulcowa i zacisk 6-cio tłoczkowy z GSXR
-nowy fotel kubełkowy, tapicerowany specjalnie pod zamówienie z prawdziwej skóry, dla łatwiejszego utrzymywania w czystości oraz by pasował pod kolor ramy
-nowe sportowe pasy 4pkt stosowane np. w OFF-ROAD, drift zapewniające najwyższe bezpieczeństwo
- nowa sportowa kierownica wraz z nabą firmy HBM
-nowa lotka (spoiler)
-linki gazu i sprzęgła robione pod specjalne zamówienie, by pasowały na długość i oryginalne mocowania przy silniku
-piasty robione pod specjalne zamówienie
-piasty mocowane na unibalach (łożyskach) jest to bardzo trwałe rozwiązanie zaczerpnięte z Amerykańskich projektów
-wiele elementów wycinanych na obrabiarkach CNC metodą laserową np. pedały, napisy na wahaczach wzmacniające ich sztywność, płyty trzymające łożyska mocujące ośkę napędową i wahacze, mocowania zbiorników gazowych od amortyzatorów, mocowania amortyzatorów, piasty z tyłu
-nowe flansze zmieniające rozstaw śrub tak by pasowały felgi z oponami z quada, rozstaw 4x110, po zdjęciu bez problemu przykręcimy zwykłe koła, alusy samochodowe
-zbiornik paliwowy oraz na akumulator i całą instalację elektryczną wykonany ze stali kwasoodpornej identyczny jak oryginalny
-wszystkie elemęty przed malowaniem były wypiaskowane również rama
-wszystkie elementy oprócz ramy malowane proszkowo
-rama pomalowana 3 warstwy podkładem epoksydowym o większej twardości niż zwykły zapewnia lepsze przywieranie do elementów i lepsze podłoże pod farbę
-nowy akumulator
-instalacja elektryczne robiona pod zamówienie, tak by ochronić maksymalnie wszystkie elementy sterujące (komputer silnikowy, przekaźniki, regulatory itp.)
Uwaga!!!
Jest to 1 buggy w Polsce na silniku motocyklowym wyposażony w wsteczny napędzany głównym silnikiem motocyklowym, a nie dodatkowym rozrusznikiem itp. Dzięki temu zawsze, gdy wjedziemy w miejsce gdzie nie można wyjechać do przodu poradzimy sobie bez wypychania, nawet jak staniemy na piasku błocie itp, czyli w miejscach gdzie na zwykłym rozruszniku byśmy nie dali rady wycofać. Kolejnym plusem jest fakt, iż poprzez cofanie nie rozładujemy akumulatora i nie będziemy mieli problemów później z odpaleniem, co w przypadku wstecznego na rozruszniku jest bardzo prawdopodobne.
Buggy skończyłem składać jesienią, więc jest jak nowy bardzo mało jeżdżone. Sprzedaje z ogromnym bólem serca, bo jest to coś co kocham i czemu poświęciłem wiele miesięcy ciężkiej pracy, ale niestety potrzebuję pieniędzy i muszę sprzedać :(
Podana cena to praktycznie sam koszt materiałów, części, usług tokarskich i frezarskich. Zależy mi jedynie, żeby zwróciły mi się pieniądze, które włożyłem, bo jak najszybciej potrzebuję pieniędzy.
Cena do negocjacji, w grę wchodzi również wymiana na auto, moto, cross, quad z dopłatą którejkolwiek ze strony.
Wszelkie dokładniejsze info udzielę poprzez tel. 608 [zasłonięte] 789. Ze względu na szkołę proszę dzwonić po 15.00 Bartosz ;-)