Piotr Michałowski - Studium koni
technika: akwarela na tekturze
Wymiary obrazu w świetle ramy: 36 cm x 23 cm wymiary z ramą i passe partout: 58 cm x 49 cm
Piękny XIX wieczny obraz aukcyjny, bardzo wysokie zainteresowanie kupujących i domów aukcyjnych.
Stan bardzo dobry - z kolekcji prywatnej, chroniony przez szybę.
Wszystkich obserwujących zapraszam do zadawania pytań. Do każdej sprzedanej rzeczy jest możliwość (w cenie sprzedaży) sporządzenie zobowiązującej imiennej umowy kupna - sprzedaży dotyczącej potwierdzenia autentyczności dzieła, bądź zwrotu pieniędzy.
W związku z wartością i "delikatnością" obrazu preferuje odbiór osobisty.
.
Piotr Michałowski był najwybitniejszym malarzem epoki polskiego romantyzmu, a jego twórczość jest zjawiskiem w skali europejskiej. Wszechstronnie utalentowany, w latach 1[zasłonięte]815-18 studiował nauki przyrodnicze, prawo, historię i języki na Uniwersytecie Jagiellońskim i w Getyndze. Równocześnie od dzieciństwa uczył się rysunku w krakowskich pracowniach M. Stachowicza, J. Brodowskiego i F. Lampiego. Pracował w administracji Królestwa Polskiego jako naczelnik hut i radca górniczy. Podczas powstania listopadowego kierował produkcją broni i amunicji w hucie w Białogonie. W latach 1[zasłonięte]832-18 przebywał w Paryżu i studiował w pracowni Nicolasa Toussainta Charleta. Był znakomitym malarzem koni, a jego obrazy i akwarele zyskiwały podziw i ogromne powodzenie, tak że „cały Paryż latał za jego końmi". Po powrocie do kraju przebywał głównie w swoich majątkach - Krzyżtoporzycach i Bolestraszycach, zajmując się ich administracją. Wiele podróżował po Europie, wyjeżdżając do Londynu, Wiednia, Karlsbadu, do Belgii, Holandii i jeszcze kilkakrotnie do Francji. W latach 1848-53 pełnił funkcję Prezesa Rady Administracyjnej Miasta Krakowa. Malował dynamiczne kompozycje batalistyczne z wojen napoleońskich, konne portrety wodzów i hetmanów, portrety rodziny i przyjaciół, a także portrety chłopów. Jego obrazy olejne i akwarele, łączące siłę wyrazu z wrażliwością na naturę, odznaczają się śmiałym rysunkiem, syntetyczną formą, wartościami koloru, swobodą techniki malarskiej i romantyczną żarliwością polskiego patrioty