PIOSENKI W NAUCZANIU ZINTEGROWANYM
Iwonna Skibińska-Czechowicz
Elwira Drzał
Wydawnictwo: Harmonia, 2004
Oprawa: miękka
Stron: 72
Stan: NOWA - wydanie bez cd
Piosenki w nauczaniu zintegrowanym to zbiorek przygotowany z myślą o nauczycielach nauczania początkowego.
Zgromadzone w nim piosenki można wykorzystać nie tylko w zakresie edukacji muzycznej, ale również plastycznej, przyrodniczej, ruchowej, a nawet matematycznej. Pomogą w ciekawy sposób zilustrować uroczystość szkolną, przedstawić charakter pory roku, czy wreszcie dostarczą muzycznej oprawy do ćwiczeń ruchowych. Dołączona do zbiorku kaseta zawiera ciekawe pomysły aranżacyjne.
W sprzedaży również Inscenizacje w nauczaniu zintegrowanym - zbiór scenariuszy na różne szkolne okazje.
SPIS TREŚCI:
Wstęp
Witaj, szkoło
Uczeń pierwszej klasy
Zabawki
Partytura rytmiczna: Tydzień
Umiem liczyć do dziesięciu
Barwy jesieni
Słota
Gwiazdka
Skrzyżowanie
Śnieżynki
Sanki
Farby
Partytura rytmiczna: Sz - s
Marzenia
Moja babcia
Zabawa w kotka i w myszkę
Sen
Ćwicz z nami
Azor
Kurka
Kiedy dorosnę
Sposób na nudę
Alfabet
Wiosenny wietrzyk
Wiosna
Wielkanocny stroik
Mama
Tata
Pociąg
Życzenia dla dzieci
Do lasu
Myśliwy
WSTĘP
Zawarte w zbiorku piosenki powstały z myślą o nauczycielach klas nauczania początkowego, ale można je również wykorzystać w przedszkolu.
Z doświadczenia wiemy, że piosenka jest w stanie pobudzić wielostronną aktywność dziecka: muzyczną, słowną, plastyczną, ruchową. Większość naszych utworów można wykorzystać we wstępnej fazie zajęć zintegrowanych: jako wprowadzenie do tematu. Pozwolą one również utrwalić w formie zabawy poznane wiadomości.
Piosenki są tak pomyślane, aby pobudzały wyobraźnię dzieci, motywowały je do działania, stanowiły dla nich zachętę do formułowania dłuższych wypowiedzi.
Niniejszy zbiór zawiera trzydzieści piosenek o różnym stopniu trudności, do nauki: ze słuchu, za pomocą nut i z nut, mieszczących się w skali głosu dziecka 6-9-letniego, oraz dwie partytury rytmiczne. Aby ułatwić nauczycielowi pracę, do książki dołączona została kaseta z ciekawymi aranżacjami. Pod każdą piosenką przedstawiamy propozycję jej wykorzystania, która stanowić ma inspirację do działań nauczyciela.
Mamy nadzieję, że proponowane piosenki przyczynią się do wzbogacenia i urozmaicenia pracy z uczniami.