Lista utworów:
CD1
1. Dżdżownica jazz - Ewa Konstancja Bułhak
2. Zoo - Wieńczysław Gliński i dzieci: M.Bezak, D.Sampolska-Ford, J.Mochnaczewska, K.Skarżyńska, M.Utlińska, P.Pontek, A.Pontek
3. Malowanie tęczy - Piotr Fronczewski i Zespół Fart
4. Bajeczny kufer - Wiesław Grochota, Lech Gwit, Andrzej Musiał, Danuta Rynkiewicz, Bogusław Sochnacki i inni
5. Odleciały już bociany - Edyta Jungowska i Zbigniew Zamachowski
6. O Maciusiu, który marzy, by w pożarnej służyć straży - Wiesław Drzewicz, Tadeusz Włudarski, Krystyna Borowicz, Andrzej Gawroński, Krystyna Sienkiewicz, Ewa Złotowska
7. Ryba piła - Roman Kołakowski
8. Bajka o rybaku i rybce - Henryk Borowski, Wanda Łuczycka, Jan Matyjaszkiewicz, Barbara Szyszko
CD2
1. Blaszany bębenek - Roman Kołakowski
2. Fernando - Irena Kwiatkowska, Piotr Fronczewski
3. Kaczka Dziwaczka - Ewa Konstancja Bułhak
4. Muchy króla Apsika - Piotr Fronczewski, Irena Kwiatkowska
5. Jesień niedźwiedzia - Wojciech Malajkat
6. O niedźwiedzim tańcu - Magdalena Kuta, Joanna Ładyńska, Wanda Łuczycka, Jan Matyjaszkiewicz, Zygmunt Sierakowski, Maciej Szary
7. Łąka wiosną - Jolanta Fraszyńska
8. Artysta ogrodów - Lech Gwit, Barbara Marszałek, Małgorzata Rogacka-Wiśniewska, Bogusław Sochnacki, Maria Waszczyk, Ewa Zdzieszyńska oraz studenci PWSFTv i T w Łodzi
CD3
1. Mikołaj nie zawiedzie - Zbigniew Zamachowski
2. Pan Maluśkiewicz i wieloryb - Cezary Julski, Krzysztof Majchrzak, Jan Matyjaszkiewicz
3. W aeroplanie - Ewa Dałkowska, Wanda Łuczycka, Jan Matyjaszkiewicz
4. Najlepszy czas na koncert - Joanna Trzepiecińska i Zespół Fart
5. Wróżki - Anna Ciepielewska, Barbara Drapińska, Wieńczysław Gliński, Joanna Jędryka, Dorota Kawęcka
6. Wiosenny klekot - Cezary Żak
7. Słowik - Andrzej Zaorski
8. Jak dobrze być poziomką - Ewa Konstancja Bułhak
9. Baśń o ziemnych ludkach - Marek Kondrat, Jolanta Nowak, Danuta Szaflarska
Bajka muzyczna to materiał odbierany za pomocą słuchu, który pobudza do rozwoju funkcje słuchowo-językowe.
Słuchanie tego typu bajek przede wszystkim usprawnia uwagę, spostrzeganie dźwięków i pamięć słuchową, a więc uczy skupiać uwagę na informacjach dźwiękowych, zapamiętywać je i przetwarzać.
Pozwala to na odbieranie mowy ze zrozumieniem, służy wzbogaceniu słownika. Słuchanie (a nie oglądanie) bajek ma też wielkie znaczenie dla pobudzania wyobraźni.
Śledzenie przebiegu wydarzeń, dokonywanie porównań, skojarzeń, przewidywanie, wyciąganie wniosków i wykonywanie podobnej pracy umysłowej kształtuje myślenie pojęciowo-słowne.