PILOTAŻ WYCIECZEK ZAGRANICZNYCH
praca zbiorowa pod redakcją
Zygmunta Kruczka
Wydawnictwo: Kraków, 1998
Oprawa: miękka
Stron: 222
Stan: bardzo dobry (-)
SPIS TREŚCI: WPROWADZENIE
Rozdział 1. PODSTAWOWE POJĘCIA, DEFINICJE I KRYTERIA KLASYFIKACJI ZJAWISK TURYSTYCZNYCH 1.1. Definicje i kryteria klasyfikacji podróżnych stosowane w międzynarodowym ruchu turystycznym
Rozdział 2. ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE RYNKU TURYSTYCZNEGO 2.1. Organizacja i funkcjonowanie hotelarstwa
2.3. Główni organizatorzy i usługodawcy turystyczni w Polsce
Rozdział 3. PROJEKTOWANIE IMPREZ TURYSTYCZNYCH 3.1. Uwagi ogólne o potrzebach i motywach turystów oraz różnych obowiązkach pilota _
3.2. Projektowanie imprez turystycznych
3.2.1. Ogólne wytyczne opracowywania projektów imprez turystycznych
3.2.2. Kwestionariusz informacyjny do zlecenia na realizację imprezy turystycznej
3.2.3. Uwagi dotyczące zastosowania kwestionariusza informacyjnego do realizacji imprezy na zlecenie
3.2.4. Wyjazd indywidualny świadczeniowy.
3.3. Cechy grupy turystycznej i zasady jej funkcjonowania
3.3.1. Cechy grupy turystycznej
3.3.2. Zasady funkcjonowania grupy turystycznej
Rozdział 4. OBSŁUGA IMPREZ TURYSTYCZNYCH 4.1. Tok czynności pilota wycieczek zagranicznych w czasie obsługi imprezy turystycznej
4.2. Odprawa celna
4.3. Charakterystyka dokumentów występujących w obsłudze imprez turystycznych
4.4. Dokumenty podróży i kontakty z placówkami dyplomatycznymi
4.4.1. Paszport
4.4.2.0pieka konsularna
4.4.3 Przepisy paszportowe
Rozdział 5. PROBLEMATYKA PRAWNA PILOTAŻU WYCIECZEK 5.1. Unormowanie praw i obowiązków pilota wycieczek
5.2. Formy zatrudniania pilotów
5.3. Odpowiedzialność pilota wycieczek,
5.4. Pełnomocnictwo do działania w imieniu organizatora usług turystycznych
5.5. Charakterystyka umów zawieranych przez biura podróży z klientami.
5.6. Wybrane obowiązki administracyjno-prawne związane z obsługą wycieczek.
5.7. Ubezpieczenia w turystyce.
Rozdział 6. ELEMENTY PSYCHOLOGII TURYSTYKI 6.1. Geneza aktywności turystycznej
6.1.1. Uprawianie turystyki jako źródło zaspokajania potrzeb ludzkich
6.1.2. Motywacja w aktywności turystycznej
6.2. Aktywność turystyczna i towarzyszące jej procesy psychiczne .
6.2.1. Turystyka jako źródło emocji
6.2.2. Psychiczne następstwa uprawiania turystyki
6.3. Psychologiczne aspekty obsługi ruchu turystycznego.
6.3.1. Pilot wobec swych klientów
Sylwetki osobowościowe turystów
6.3.2. Kierowanie grupą turystyczną
6.3.3. Konflikt w grupie
6.3.4. Pilot jako negocjator
Rozdział 7. WARSZTAT KRAJOZNAWCZY PILOTA WYCIECZEK ZAGRANICZNYCH 7.1. Źródła wiedzy krajoznawczej pilota wycieczek zagranicznych
7.2. Metodyka przygotowania się pilotów do prowadzenia imprezy
7.3. Formy przekazywania informacji
7.4 Opis przykładowej trasy turystycznej
Rozdział 8. PODSTAWOWE ZAGADNIENIA I TERMINY Z HISTORII ARCHITEKTURY Rozdział 9. ZACHOWANIE SIĘ PILOTA W SYTUACJACH AWARYJNYCH ANEKS