Pierwszoteścik
Testy kompetencji dla uczniów 1 klasy szkoły podstawowej
Publikacja pt. Pierwszoteścik powstała z myślą o dzieciach, które – poprzez naukę i zabawę – chciałyby rozwinąć swoje
kompetencje i umiejętności. Adresatem publikacji są również rodzice i nauczyciele, którzy chcą wspierać dzieci w tych
działaniach. Zbiór pięciu testów, zawierających po kilkadziesiąt zadań, jest wygodnym i pożytecznym narzędziem
w codziennej pracy dziecka.
Zadania, które znajdują się w testach niniejszej publikacji są zgodne z zapisami nowej 'Podstawy programowej kształcenia
ogólnego w poszczególnych typach kształcenia', zawierają jednak też takie, które poza tę 'Podstawę …” wykraczają.
Zadania badają wiedzę i umiejętności z zakresu czterech edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej
i technicznej. W zakresie każdej z tych edukacji wybrane zostały te umiejętności, które wydają się istotne do dalszej nauki
dziecka i mają wyraźnie praktyczny charakter.
Mają one na celu sprawdzić czy:
w zakresie edukacji polonistycznej uczeń potrafi:
czytać, czyli:
– odczytywać uproszczone rysunki, piktogramy, znaki informacyjne i napisy,
– znać wszystkie litery alfabetu, czytać i rozumieć proste, krótkie teksty,
– posługiwać się ze zrozumieniem określeniami: wyraz, głoska, litera, sylaba, zdanie,
– rozumieć sens historyjek obrazkowych,
pisać, czyli:
– dbać o estetykę i poprawność graficzną pisania
Drugoteścik
ublikacja pt. Drugooteścik powstał z myślą o dzieciach, które – poprzez naukę i zabawę – chciałyby rozwinąć swoje
kompetencje i umiejętności. Adresatem publikacji są również rodzice i nauczyciele, którzy chcą wspierać dzieci w tych
działaniach. Zbiór pięciu testów, zawierających po kilkadziesiąt zadań, jest w
ygodnym i pożytecznym narzędziem
w codziennej pracy dziecka.
Zadania, które znajdują się w testach niniejszej publikacji są zgodne z zapisami nowej „Podstawy programowej kształcenia
ogólnego w poszczególnych typach kształcenia”, zawierają jednak też takie, które poza tę „Podstawę …” wykraczają.
Zadania badają wiedzę i umiejętności z zakresu czterech edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej
i technicznej. W zakresie każdej z tych edukacji wybrane zostały te umiejętności, które wydają się istotne do dalszej nauki
dziecka i mają wyraźnie praktyczny charakter.