Albumem PIER(W)SI W POLSCE pragniemy zwrócić uwagę na problem raka piersi w inny niż ogólnie przyjęty sposób. Nie zamierzamy straszyć chorobą. Pokażemy piękno, aby nauczyć się je chronić. Przedsięwzięcie ma charakter charytatywny. Zysk ze sprzedaży albumu zostanie przekazany na wspieranie profilaktyki antynowotworowej – opisują projekt pomysłodawcy projektu.
Każdego roku ponad 10 tysięcy polskich kobiet dowiaduje się, że ma raka piersi. Prawie połowa z nich umiera. Rak piersi jest najczęstszym nowotworem złośliwym u kobiet i najczęstszą przyczyną śmierci z powodu nowotworu. Mimo że ponad połowa zachorowań dotyczy kobiet po 45 roku życia, chorują także kobiety bardzo młode, po 30, a nawet po 20 roku życia. Niezwykle niepokojący jest obserwowany od kilku lat ciągły wzrost zachorowalności i umieralności z powodu raka piersi. Co piąty przypadek nowotworu w Polsce to właśnie rak piersi. Kobiety przywiązują zbyt małą wagę do badań profilaktycznych.
© foto: Rafał Olejniczak
Oprócz niezaprzeczalnych walorów estetycznych publikacja zawiera istotne elementy edukacyjne. W ostatnim rozdziale, bezpośrednio dotyczącym nowotworu, napiszemy na temat diagnostyki, stadiów zaawansowania i rodzajów guza, jego charakterystyki biologicznej. Postaramy się obszernie omówić kwestie profilaktyki, leczenia oraz psychologicznych aspektów zachorowania na nowotwór. Publikacja będzie także zawierała niezbędne adresy oraz słowniczek podstawowych pojęć. Dodatkowym atutem albumu będą teksty i wywiady Marzeny Chełminiak, dziennikarki Radia Zet, która stoczyła zwycięską walkę z rakiem piersi.
Albumem PIER(W)SI W POLSCE pragniemy zwrócić uwagę na problem raka piersi w inny niż ogólnie przyjęty sposób. Nie zamierzamy straszyć chorobą. Pokażemy piękno, aby nauczyć się je chronić. Przedsięwzięcie ma charakter charytatywny. Zysk ze sprzedaży albumu zostanie przekazany na wspieranie profilaktyki antynowotworowej.