Kotły olejowe serii „L” są stalowymi, niskotemperaturowymi kotłami wodnymi z trzykrotnym obiegiem spalin, o sprawności ok. 93 %, przystosowanymi do opalania olejem opałowym lekkim oraz olejem przepracowanym. Wyposażone są one w nowoczesny palnik wentylatorowy renomowanej firmy oraz automatyką regulacyjno – zabezpieczającą o parametrach odpowiadających mocy danego kotła.
Kotły serii „L” mogą służyć zarówno do wytwarzania ciepłej wody dla celów grzewczych, jak i do przygotowywania ciepłej wody użytkowej, jeśli współpracują z wymiennikiem wody użytkowej.
1 - Króciec zasilania 2 - Króciec bezpieczeństwa 3 - Pulpit sterowniczy 4 - Wylot spalin 5 - Wyczystka 6 - Króciec powrotu 7 - Króciec spustowy 8 - Obudowa izolacyjna 9 - Wziernik 10 - Drzwi komory spalania
Konstrukcja kotła
Kotły serii "L" posiadają konstrukcję stalową spawaną z atestowanych blach i rur. Podstawowy element bloku wodnego to komora spalania o kształcie walca. W jej wnętrzu odbywa się proces spalania mieszanki paliwowej przygotowanej przez palnik. Spaliny powstałe w wyniku tej reakcji przechodzą do tylnej komory nawrotnej, a następnie do pierwszego szeregu płomieniówek, dalej do przedniej komory nawrotnej i drugiego szeregu płomieniówek. Płomieniówki wyposażone są w specjalne spirale, które powodują turbulentny przepływ spalin, co w efekcie zwiększa ilość przekazywanego ciepła. wszelkie elementy narażone na przegrzanie zabezpieczone są specjalnym materiałem termoizolacyjnym. W przedniej części kotła znajdują się drzwi wyposażone w otwory montażowe palnika oraz wziernik, który umożliwia obserwację płomienia. drzwi te wraz z systemem wyczystek umożliwiają łatwe czyszczenie kotła. Wszelkie nierówności podłoża można zniwelować dzięki zastosowanym regulowanym nóżkom.
Izolacja termiczna i obudowa
Izolacja termiczna wykonana jest z wysokogatunkowej wełny mineralnej o grubości 50 mm. Dzięki dobrym parametrom izolacyjnym i dokładnemu wykonaniu bez mostków cieplnych i słabych punktów uzyskuje się zminimalizowanie strat związanych z wypromieniowaniem ciepła z kotła. Zewnętrzna obudowa wykonana jest z blachy stalowej pokrytej farbą proszkową.
Sterowanie (pulpit sterowniczy)
A - Regulator temperatury wody (termostat regulacyjny) B - Ogranicznik temperatury maksymalnej B1 - Lampka sygnalizacyjna - przekroczenie maksymalnej temperatury C - Licznik godzin pracy D - wskaźnik temperatury wody w kotle E - Bezpiecznik F - Wyłącznik sieciowy G - Wyłącznik palnika H - Wyłącznik pompy CO I-go obiegu H1 - Wyłącznik pompy CO II-go obiegu I - Wyłącznik pompy ładowania podgrzewacza c.w.u. (opcja na zamówienie) J - Łącznik umożliwiający sprawdzenie poprawności działania ogranicznika temperatury K - Lampka kontrolna - praca palnika L - Lampka kontrolna - awaria palnika M - Sterownik pogodowy (opcja na zamówienie)
kliknij aby powiększyć
Palnik Vario Oil
Seria palników multiolejowych (wieloolejowych) Vario Oil to najlepiej przystosowane urządzania do spalania olejów przepracowanych, opałowych średnich i lekkich w kotłach c.o oraz w nagrzewnicach powietrza o zakresach mocy od 28 do 180 kW. Wydajności palnika Vario Oil 60 to od 28 do 60 kW, a dla palników Vario Oil 120 i Vario Oil 180 odpowiednio: 55-120 kW i 110-180kW. Innowacyjny system wtrysku podgrzanego paliwa Vario-HPI (High Pressure Injection) pozwala zagwarantować pewny start nawet po dłuższych przestojach urządzenia. HPI zapewnia "przepłukanie" dyszy paliwowej z nagromadzonych zanieczyszczeń przy każdym starcie oraz gwarantuje pewny i stabilny rozruch w przypadku pojawienia się zjawiska tzw. "zimnego kotła i komina". Multiolejowe palniki Vario Oil z dyszą DELAVAN typu pneumatycznego wyposażone są w unikalny system podgrzewu oleju i powietrza. Specjalnie zaprojektowany, hermetyczny moduł grzewczy przygotowuje paliwo i powietrze tworzące stabilną mieszankę palną. Równomierne podgrzanie paliwa, brak efektu odgazowywania paliw i wonnych oparów tak niechcianych w kotłowni. To wszystko plasuje palniki serii Vario Oil w czołówce rozwiązań. Podgrzany olej jest rozpraszany za pomocą sprężonego powietrza, które jest niezbędne do pracy palnika. Palnik multiolejowy przystosowany jest do spalania olei półciężkich, roślinnych, biopaliw, przepracowanych (silnikowych, hydraulicznych, przekładniowych) i oczywiście lekkich opałowych. Nasze palniki są produkowane wyłącznie z europejskich i amerykańskich części najwyższej jakości, renomowanych producentów (Danfoss, SUNTEC, SIEMENS, Delavan, Delta, FAG).
r.k W cenę kompletnego palnika wliczono wszystkie niezbędne akcesoria i osprzęt potrzebne do jego uruchomienia:
- Palnik
- Agregat pompowy do paliwa
- Filtr dokładnego oczyszczania z podgrzewaniem
- Zawór zwrotny
- Filtr zgrubnego oczyszczania
- Końcówki węża ssącego
- System podgrzewu oleju i sprężonego powietrza
- Regulatory ciśnienia oleju i sprężonego powietrza
Do ostatecznego uruchomienia palnika potrzebne są:
- Zbiornik z paliwem
- Elastyczny wąż paliwowy z olejoodpornej gumy o średnicy wewnętrznej 16 mm łączący zbiornik z filtrem
- Rura miedziana o średnicy 15 mm do połączenia pompy z palnikiem
- Kompresor do wytwarzania sprężonego powietrza ok. 60 l/min @ 2,5bar
- Komin
DANE TECHNICZNE:
MODEL |
L 30
|
Moc kotła |
30 kW |
Zużycie paliwa ≈
|
3 l/h |
Pojemność wodna |
66,0 l |
Sprawność |
93% |
Maksymalna temp. pracy |
95°C
|
Minimalna temp. pracy |
35°C
|
Zapotrzebowanie ciągu |
3 - 5 Pa |
Waga |
162 kg |
Średnica wylotu spalin |
130 mm |
Wymiary (dł.x szer.x wys.) |
664x540x990 mm |
|