Kotły olejowe serii „L” są stalowymi, niskotemperaturowymi kotłami wodnymi z trzykrotnym obiegiem spalin, o sprawności ok. 93 %, przystosowanymi do opalania olejem opałowym lekkim oraz olejem przepracowanym. Wyposażone są one w nowoczesny palnik wentylatorowy renomowanej firmy oraz automatyką regulacyjno – zabezpieczającą o parametrach odpowiadających mocy danego kotła.
Kotły serii „L” mogą służyć zarówno do wytwarzania ciepłej wody dla celów grzewczych, jak i do przygotowywania ciepłej wody użytkowej, jeśli współpracują z wymiennikiem wody użytkowej.
1 - Króciec zasilania 2 - Króciec bezpieczeństwa 3 - Pulpit sterowniczy 4 - Wylot spalin 5 - Wyczystka 6 - Króciec powrotu 7 - Króciec spustowy 8 - Obudowa izolacyjna 9 - Wziernik 10 - Drzwi komory spalania
Konstrukcja kotła
Kotły serii "L" posiadaja konstrukcję stalową spawaną z atestowanych blach i rur. Podstawowy element bloku wodnego to komora spalania o kształcie walca. W jej wnetrzu odbywa się proces spalania mieszanki paliwowej przygotowanej przez palnik. Spaliny powstałe w wyniku tej reakcji przechodzą do tylnej komory nawrotnej, a nastepnie do pierwszego szeregu płomieniówek, dalej do przedniejkomory nawrotnej i drugiego szeregu płomieniówek. Płomieniówki wyposażone są w specjalne spirale, które powodują turbulentny przepływ spalin, co w efekcie zwiększa ilość przekazywanego ciepła. wszelkie elementy narażone na przegrzanie zabezpieczone są specjalnym materiałem termoizolacyjnym. W przedniej części kotła znajdują się drzwi wyposażone w otwory montażowe palnika oraz wziernik, który umożliwia obserwację płomienia. drzwi te wraz z systemem wyczystek umożliwiają łatwe czyszczenie kotła. Wszelkie nierówności podłoża można zniwelować dzięki zastosowanym regulowanym nóżkom.
Izolacja termiczna i obudowa
Izolacja termiczna wykonana jest z wysokogatunkowej wełny mineralnej o grubości 50 mm. Dzięki dobrym parametrom izolacyjnym i dokładnemu wykonaniu bez mostków cieplnych i słabych punktów uzyskuje się zminimalizowanie strat związanych z wypromieniowaniem ciepła z kotła. Zewnetrzna obudowa wykonana jest z blachy stalowej pokrytej farbą proszkową.
Sterowanie (pulpit sterowniczy)
A - Regulator temperatury wody (termostat regulacyjny) B - Ogranicznik temperatury maksymalnej B1 - Lampka sygnalizacyjna - przekroczenie maksymalnej temperatury C - Licznik godzin pracy D - wskaxnik temperatury wody w kotle E - Bezpiecznik F - Wyłącznik sieciowy G - Wyłącznik palnika H - Wyłącznik pompy CO I-go obiegu H1 - Wyłącznik pompy CO II-go obiegu I - Wyłącznik pompy ładowania podgrzewacza c.w.u. (opcja na zamówienie) J - Łącznik umożliwiający sprawdzenie poprawności działania ogranicznika temperatury K - Lampka kontrolna - praca palnika L - Lampka kontrolna - awaria palnika M - Sterownik pogodowy (opcja na zamówienie)
Palnik GIERSCH
kliknij aby powiekszyć
Palnik jest sercem każdego urządzenia grzewczego, GIERSCH zwraca więc uwagę na wysoką jakość tego produktu, w wyniku czego palnik uniwersalny GIERSCH typu G charakteryzuje się efektywnością i dojrzałymi rozwiązaniami myśli technicznej oraz jest naprawdę uniwersalny w swoim zastosowaniu.
Palnik GIERSCH jest wielkim krokiem w jutrzejszą dziedzinę techniki grzewczej: czyste spalanie dzięki wykorzystaniu dostarczonej energii, liczne korzyści dzięki uniezależnieniu od rodzaju paliwa, oszczędności dzięki zmniejszeniu kosztów ogrzewania. Palnik może spalać wszystkie rodzaje olejów, zarówno w postaci wyłącznej, jak i mieszanej, a nawet olej zużyty (z myślą o którym głównie został skonstruowany). Zmiana rodzaju paliwa wymaga tylko i wyłącznie zmiany ustawienia regulatora powietrza! Dzięki wysokiej myśli technicznej i opatentowanym rozwiązaniom, olej zostaje spalany efektywnie oraz prawie bezwonnie i bezdymnie.
Opatentowana konstrukcja palnika umożliwia jego wszechstronne wykorzystanie niezależnie, czy w rachubę wchodzi zasilanie paliwem ze zbiornika roboczego, czy z głównego magazynowego. Palnik przeznaczony jest do zastosowania w piecach grzewczych nadmuchowych jak i w kotłach wodnych c.o. Eksploatacja palnika wymaga jedynie zapewnienia zasilania elektrycznego i sprężonego powietrza z instalacji sieciowej lub sprężarki.
W cenę kompletnego palnika wliczono wszystkie niezbędne akcesoria i osprzęt potrzebne do jego uruchomienia:
- Palnik
- Agregat pompowy do paliwa
- Filtr dokładnego oczyszczania z podgrzewaniem
- Zawór zwrotny
- Filtr zgrubnego oczyszczania
- Końcówki węża ssącego
- System podgrzewu oleju i sprężonego powietrza
- Regulatory ciśnienia oleju i sprężonego powietrza
Do ostatecznego uruchomienia palnika potrzebne są:
- Zbiornik z paliwem
- Elastyczny wąż paliwowy z olejoodpornej gumy o średnicy wewnętrznej 16 mm łączący zbiornik z filtrem
- Rura miedziana o średnicy 15 mm do połączenia pompy z palnikiem
- Kompresor do wytwarzania sprężonego powietrza ok. 60 l/min @ 2,5bar
- Komin
DANE TECHNICZNE:
MODEL |
L 50 |
Moc kotła |
50 kW |
Zużycie paliwa |
5,0 l/h |
Pojemność wodna |
123,0 l |
Sprawność |
93% |
Maksymalna temp. pracy |
95°C
|
Minimalna temp. pracy |
35°C
|
Zapotrzebowanie ciągu |
3 - 5 Pa |
Waga |
229 kg |
Średnica wylotu spalin |
150 mm |
Wymiary (dł.x szer.x wys.) |
930x580x1040 mm |
|