Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PIEŚŃ POLSKA. REKONESANS. ODRĘBNOŚCI I ...

12-03-2012, 8:47
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 37 zł     
Użytkownik eventus2
numer aukcji: 2117622404
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 7   
Koniec: 13-03-2012 20:10:21

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2002
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

PIEŚŃ POLSKA. REKONESANS. ODRĘBNOŚCI I POKREWIEŃSTWA. INSPIRACJE I ECHA

redakcja: Mieczysław Tomaszewski

Wydawnictwo: Akademia Muzyczna w Krakowie, 2002, format B5, s.396

Tom dziesiąty zawiera materiały z kolejnej międzynarodowej konferencji (2000). Referaty drukowane są w czterech językach (polskim, angielskim, niemieckim i francuskim), posiadają krótkie streszczenia w języku polskim lub niemieckim.

A. Kompozytorzy, ich poeci i ich pieśni:
Alicja Matracka-Kościelny - Dumy, śpiewy historyczne i powstańcze Karola Kurpińskiego;
Irena Poniatowska - Gatunki wokalne Marii Szymanowskiej;
Wojciech Nowik - „Moja pieszczotka” Fryderyka Chopina do tekstu Adama Mickiewicza. Inspiracje, kreacja, poetyka;
Magdalena Chrenkoff - Pieśni Moniuszki – repertuar gatunków;
Zofia Chechlińska - Pieśni Żeleńskiego do słów Tetmajera;
Violetta Kostka - Pieśni Ignacego Jana Paderewskiego do słów Adama Mickiewicza;
Leszek Polony - „Błąd młodości” czy zapowiedź opus vitae;
Mieczysław Tomaszewski - Świat pieśni Karola Szymanowskiego. Impulsy i inspiracje, nurty i fazy;
Bohdan Pociej - Modus religijności młodopolskiej w „Hymnach” Szymanowskiego do słów Kasprowicza;
Andrzej Tuchowski - „Pieśni miłosne Hafiza” op. 24 w kontekście przemian stylu Karola Szymanowskiego;
Ewa Wójtowicz - Gałczyński według Kisielewskiego;
Regina Chłopicka - W kręgu liryki Witolda Lutosławskiego. Inspiracje poetyckie;
Agnieszka Draus - „Chantefleurs et Chantefables” Witolda Lutosławskiego. Interpretacje wykonawcze – próba porównania;
Teresa Malecka - „Pięć pieśni na sopran i orkiestrę smyczkową” Zbigniewa Bujarskiego do słów Johna Gracena Browna.
B.Dziedzictwo, tradycje, inspiracje:
Krzysztof Bilica - „Boże coś Polskę” Felińskiego-Kaszewskiego. Inspiracje i echa;
Renata Borowiecka - Elementy włoskie w pieśni polskiej XIX i XX wieku na przykładach pieśni Moniuszki, Żeleńskiego, Galla, Pankiewicza, Twardowskiego i Stachowskiego;
Helena Hryszczyńska - Heine w pieśni polskiej;
Katarzyna Kaczmarczyk - Puszkin w pieśni polskiej;
Małgorzata Gąsiorowska - Inspiracje orientalne od Szymanowskiego do Bacewiczówny;
Anna Nowak - „Trzy poematy Yuan Tsen Ts`ai`a” Ludomira Michała Rogowskiego w nurcie pieśni orientalnej.
C. Pogranicza, pokrewieństwa, związki:
Andrzej Wolański - Minnesang piastowskich książąt wrocławskich;
Tamara Hnatiw - Tomasz Padurra – polsko-ukraiński bard XIX wieku;
Luba Kijanowska - Romantyczne inspiracje pieśni solowych Karola Mikulego;
Maciej Negrey - Idiom pieśniowy w symfonice polskiej XIX wieku.
D. Polskie echa i rezonanse:
Helmut Loos - Carl Loewes Balladen nach Texten von Adam Mickiewicz;
Marina Czerkaszyna - Poezje Adama Mickiewicza w twórczości kompozytorów ukraińskich;
Nad`a Hrckova - Vertonung polnischer Poeten in der eitgenössischen slowakischen Musik.