PIEŚŃ EUROPEJSKA
MIĘDZY ROMANTYZMEM A MODERNIZMEM
Seria MUZYKA i LIRYKA, t. 9
redakcja: Mieczysław Tomaszewski
Tom dziewiąty zawiera materiały z kolejnej międzynarodowej konferencji (1997). Referaty drukowane są w czterech językach (polskim, angielskim, niemieckim i francuskim), posiadają krótkie streszczenia w języku polskim lub niemieckim
P. Andraschke, Die Eichendorff-Vertonungen von Fanny Hensel; S. Gut, Die „Heine-Lieder” von Franz; P. Jost, Mendelssohns Heine-Lieder im Vergleich mit Parallelvertonungen; J. Batorska, Pieśni Brahmsa według Heinego; H. Hryszczyńska, „Rybaczka” Heinego i jej muzyczne interpretacje; W. Osthoff, Franz Schubert i gatunek poetycki „gazel”; H. Loos, Franz Schubert im Repertoire der deutschen Männergesang-vereine. Ein Beitrag zur Rezeptionsgeschichte; I. Barsowa, Das Thema der Wanderschaft im Lied von Schubert und Mahler; M. Chrenkoff, Idiom barkaroli w liryce wokalnej XIX wieku; L. Polony, Zwischen Liebestraum und Todesvision. Zwei Lieder von Franz Liszt nach F. Freiligraths Gedichten; F. Claudon, Liszt et Hugo. Les possibilités de la mélodie en langue francaise; M. Biget-Mainfroy, La mélodie francaise : une identité difficile a conquérir; A. Tuchowski, W kręgu ballady romantycznej: „Świtezianka” Mickiewicza jako źródło inspiracji w twórczości Chopina i Moniuszki; A. Nowak, Romantyczna ludowość pieśni solowych Stanisława Moniuszki do słów Jana Czeczota; A. Matracka-Kościelny, Poezja polskich romantyków w pieśniach od Moniuszki do Góreckiego; T. Malecka, Temat śmierci w cyklach wokalnych Modesta Musorgskiego; J. Bruveris, Lithuanian Song between Romanticism and Modernism; S. Downes: Madness in Music: Szymanowski's Op. 42; A. Chłopecki, Autobiograficzne wyznanie. Utajniona opera o miłości i śmierci: „Siedem wczesnych pieśni” i „Cztery pieśni” op. 2 Albana Berga; M. Szoka, „Der Cornet” Rainera Marii Rilkego i Franka Martina – problem kwalifikacji gatunkowej; M. Tomaszewski, Lyrische Situation im Lied der Romantik;
DODATKOWE INFORMACJE: