Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Piłka siatkowa w szkole - poradnik metodyczny - WF

13-11-2014, 12:12
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 32 zł     
Użytkownik Libranet
numer aukcji: 4763423078
Miejscowość Starachowice
Wyświetleń: 9   
Koniec: 13-11-2014 12:06:50

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 0.34 [kg]
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

PRACOWNIA WYDAWNICZA "HELVETICA"

WYSYŁKA Witamy na aukcji kolejnej pozycji z naszej oferty KOSZTY WYSYŁKI
  1. Zamówiony towar wysyłamy Pocztą Polską jako list polecony lub paczka w terminie od 1 do 3 dni (dni robocze), czas ten liczony jest od momentu:
    • dokonania zakupu i wyboru formy zapłaty (Płatność przy odbiorze/pobranie)
    • zaksięgowania na naszym koncie wpłaty za zakupiony towar (Płatność z góry/przelew)
    Koszty wysyłki podawane są w opisie każdej aukcji i dotyczą danej książki (zależnie od wagi).
  2. Opakowanie przesyłki stanowi koperta bąbelkowa lub opakowanie kartonowe.
  3. Jeśli po 7 dniach roboczych nie dotarła do Państwa przesyłka prosimy o informację o tym. Podamy nr listu wysyłkowego, z którym należy sprawdzić na swojej poczcie czy przesyłka nie „zalega” w urzędzie. W przeciwnym razie po 14 dniach roboczych od wysyłki złożymy reklamację na poczcie.
Tytuł
KOSZYKÓWKA, PŁYWANIE
scenariusze lekcji

Koszykówka, Pływanie - scenariusze lekcji
Przedmiot nauczania: Wychowanie Fizyczne
Poradnik Metodyczny
Wydawnictwo: Pracownia Wydawnicza "Helvetica" Starachowice
Materiał zebrał i opracował: Czesław Sieniek
Format: 148 x 210
Oprawa: miękka - karton laminowany
Ilość stron: 180
Rok wydania: 2006
ISBN 83-[zasłonięte]928-8-4
Wydanie I

Materiały metodyczne przeznaczone dla nauczycieli Wychowania Fizycznego, studentów Akademii Wychowania Fizycznego oraz Wyższych Uczelni o kierunku Wychowanie Fizyczne.

Zasadniczą formą organizacyjną pracy nauczyciela jest lekcja, w której powinny dominować elementy poznania i nauczania czynności ruchowych, opartych na podstawowej wiedzy powiązanej z problematyką wychowania fizycznego i podbudowanych odpowiednim poziomem cech motorycznych.
Lekcja jest składową procesu pedagogicznego, podczas której uczniowie pod kierownictwem lub przy pomocy nauczyciela realizują, w wyznaczonym i określonym czasie, zadania prowadzące do osiągnięcia celów instrumentalnych i kierunkowych. Na lekcjach, z uwagi na to, że są one obowiązkową formą pracy uczniów, nauczyciel realizuje określone treści podstawy programowej ściśle związane z ogólnymi założeniami dydaktyczno-wychowawczymi szkoły, poprzez które powinno się przygotowywać dzieci i młodzież do życia i pełnienia określonych ról w społeczeństwie.
Chociaż każdą lekcję traktujemy jako pewną zamkniętą całość, to jednak myśląc o spełnieniu celów ogólnych, należy przyjąć, że powinna ona być nie tylko ogniwem łańcucha lekcji prowadzonych na poziomie poszczególnych klas w ciągu roku szkolnego, ale stanowić logiczny ciąg trwający od początku do końca kariery szkolnej ucznia.
Pozwala to na nauczanie i doskonalenie, uszeregowanych według stopnia trudności, ćwiczeń stanowiących szerokie podstawy znajomości form aktywności ruchowej, objętych podstawą programową.
Biorąc pod uwagę dotychczasową organizację procesu szkolnego wychowania fizycznego należy przyjąć, że lekcja powinna być głównie poświęcona elementom kształtującym postawę ucznia w kierunku podejmowania przez niego własnej aktywności ruchowej i rozbudzaniu zainteresowań sportowych.
Wedug J. Szczepańskiego „osobowość naszych wychowanków kształtuje się nie tylko w toku zajęć lekcyjnych, lecz również w wyniku funkcjonowania rzeczywistych mechanizmów życia publicznego”.
Na lekcjach wychowania fizycznego nauczyciel, głównie za pomocą odpowiednio dobranych ćwiczeń ruchowych, realizuje zaplanowane wcześniej zadania: kształtuje i próbuje utrwalić określone umiejętności ruchowe, dostarcza uczniom odpowiednich przeżyć i wrażeń, podaje im wiadomości, a także zapewnia odprężenie po innych lekcjach o przewadze pracy umysłowej.
Nauczyciel wychowania fizycznego uwzględniać powinien następujące elementy lekcji:

    1. Właściwy wybór i następstwo ćwiczeń.
    2. Umiejętne stopniowanie ćwiczeń uwzględniające indywidualne możliwości ćwiczcych.
    3. Poprawność formy ćwiczeń.
    4. Wybór metod prowadzenia ćwiczeń, które zachęcą ćwiczących do nich.
    5. Właściwy sposób przekazania ćwiczeń ćwiczącym - zrozumiały dla nich, a jednocześnie atrakcyjny (pokaz i objaśnienie).
    6. Właściwe egzekwowanie błędów w ćwiczenaich.
    7. Właściwe mianownictwo ćwiczeń i rozkazodawstwo.
    8. Dobrze przygotować lekcję organizacyjnie i metodycznia.
    9. Przestrzegać porządku i dyscypliny na lekcji.
    10. Właściwie organizowaqc asekurację ćwiczacych.
    11. Wdrażanie uczniów do zachowania uwagi i ostrożności na lekcji wychowania fizycznego.

Na podstawie znajomości systematyki ćwiczeń oraz cech ruchów, z których składają się dane ćwiczenia i na podstawie znajomości metodyki wychowania fizycznego nauczyciel opracowuje osnowę lekcyjną - planując rodzaj i następstwo ćwiczeń w jednostce czasu potrzebnej na przeprowadzenie tej lekcji.
Staranne przygotowanie nauczyciela jest podstawowym warunkiem osiągnięcia zamierzonego celu w lekcji.


Spis treści
    Wstęp

    Metodyka nauczania techniki

    Rozdział I
    Wybrane problemy wychowania fizycznego w szkole

      1. Metody realizacji zadań ruchowych, środki dydaktyczne i metodyczne, klasyfikacja metod
      2. Formy organizacyjne procesu lekcyjnego
      3. Lekcja wychowania fizycznego

    Rozdział II
    Umiejętności techniczno-taktyczne w koszykówce

      1. Koszykówka dla początkujących
        Osnowa I
        Osnowa II
        Osnowa III
        Osnowa IV
        Osnowa V
        Osnowa VI
        Osnowa VII
        Osnowa VIII
        Osnowa IX
        Osnowa X
        Wielozadaniowe formy lekcji mini-gier
      2. Koszykówka - zasób materiału. Wskazania organizacyjno-metodyczne
        Lekcja nr 1
        Lekcja nr 2
        Lekcja nr 3
        Lekcja nr 4
        Lekcja nr 5
        Lekcja nr 6
        Lekcja nr 7
        Lekcja nr 8
        Lekcja nr 9
        Lekcja nr 10
        Lekcja nr 11
        Lekcja nr 12
        Lekcja nr 13
        Lekcja nr 14
        Lekcja nr 15
        Lekcja nr 16
        Lekcja nr 17
        Lekcja nr 18
        Lekcja nr 19
        Lekcja nr 20
        Lekcja nr 21
        Lekcja nr 22
        Lekcja nr 23
        Lekcja nr 24
        Lekcja nr 25
        Lekcja nr 26
      Rozkład materiału nauczania z mini-koszykówki opracowany w/g podstawy programowej MEN dla szkoły podstawowej
      Rozkład materiału nauczania z piłki koszykowej opracowany w/g podstawy programowej MEN dla gimnazjum
      Rozkład materiału nauczania z piłki koszykowej opracowany w/g podstawy programowej MEN dla ZSZ, liceum i technikum
      Propozycja oceny osiągnięć szkolnych ucznia z zakresu umiejętności
        Koszykówka - klasa IV
        Koszykówka - klasa V
        Koszykówka - klasa VI
        Koszykówka - klasa I gimnazjum
        Koszykówka - klasa II gimnazjum
        Koszykówka - klasa III gimnazjum

    Rozdział III
    Nauczanie pływania

      1. Budowa i układ lekcji
        Przygotowanie do lekcji
        Prowadzenie lekcji
      2. Zasady nauczania
      3. Metodyka nauczania
        Eliminowanie lęku
        Pokaz
        Objaśnienia
        Powtarzanie ruchu
        Poprawianie błędów
        Rozpływanie
      4. Wnioski
      Nauczanie pływania w szkole
        1. Nauczanie pływania w klasach I - III
        Oswajanie z wodą i nauczanie pierwszych początków pływania
          Osnowa I
          Osnowa II
          Osnowa III
          Osnowa IV
          Osnowa V
          Osnowa VI
          Osnowa VII
        Kurs nauki pływania żabką
          Osnowa I
          Osnowa II
          Osnowa III
          Osnowa IV
          Osnowa V
          Osnowa VI
          Osnowa VII
          Osnowa VIII
          Osnowa IX
          Osnowa X
          Osnowa (kraul na piersiach)
          Osnowa (kraul na grzbiecie)
      Jak pomóc podczas kontuzji?

    Literatura

Poczta Polska

Przedpłata na konto: 7,00
Wysyłka za pobraniem: 14,00

Jeśli wysyłka ma być nadana jako Priorytetowa należy doliczyć 2,00

PŁATNOŚĆ
Wpłatę za publikacje można dokonać na nasze konto w mBanku:

67 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 486462

KONTAKT
e-mail:[zasłonięte]@wp.pl

502 [zasłonięte] 215

Gadu-Gadu status:
Kupując na kilku naszych aukcjach za wysyłkę płacisz tylko raz - jej koszt uzależniony jest od wagi przesyłki.
Prosimy wysłać zapytanie mailem w temacie kalkulacji kosztów wysyłki. Kupujący otrzymuje paragon lub fakturę.