Tytuł
Piłka ręczna Technika Metodyka Podstawy
taktyki
Autor
Michał Spieszny, Ryszard Tabor, Lidia
Walczyk
Opis
Wydawnictwo KON Tekst
ISBN
978-83-[zasłonięte]790-4-3
Kraków 2011, wydanie 1, Format 165 x 230,
objętość 182 str., oprawa miękka
Książka autorstwa Michała
Spiesznego, Ryszarda Tabora oraz Lidii Walczyk doskonale promuje piłkę ręczną
jako dyscyplinę, która powinna być wprowadzana już w programy szkolnego
wychowania fizycznego.
- Niniejsza pozycja oprócz wskazówek metodycznych
do nauczania podstawowych elementów techniki i taktyki (bez wgłębiania się w
zawiłości systematyczne i specjalistyczne) zawiera przykładowe opracowania toku
lekcyjnego oraz różne formy gier i zabaw uwzględniających elementy gry w piłkę
ręczną, a możliwych do realizacji także na mniejszych salach, boiskach
trawiastych czy na plaży - podają autorzy książki.
Bez wątpienia pozycja
"Piłka Ręczna - Technika, Metodyka, Podstawy Taktyki" może okazać się niezwykle
pomocna nie tylko dla nauczycieli wychowania fizycznego, studentów kształcących
się na kierunku Wychowanie Fizyczne, ale i dla instruktorów oraz trenerów piłki
ręcznej szczególnie w początkowych fazach szkolenia.
Na tę pozycję warto
zwrócić uwagę, bo autorzy to nie osoby przypadkowe, a ludzie od lat związani z
piłką ręczną. Trenerzy klasy mistrzowskiej, pracownicy Katedry Teorii i Metodyki
Gier Sportowych i Rekreacyjnych AWF w Krakowie - osoby, dla których piłka ręczna
to coś więcej niż tylko gra zespołowa. Lidia Walczyk to wielokrotna
reprezentantka Polski w piłce ręcznej, z kolei Ryszard Tabor jest doskonale
znany jako trener pierwszoligowej drużyny BKS Stalprodukt Bochnia, która w
zakończonym sezonie uplasowała się na piątym miejscu w grupie B pierwszej
ligi.
Na sportowy wynik w piłce ręcznej składa się szereg ważnych
czynników, a jednym z nich jest doskonałe opanowanie techniki gry, szczególnie w
okresie szkolnym, co bardzo precyzyjnie i w sposób niezwykle przystępny
przedstawia prezentowana pozycja.
Wprowadzenie
1. Historia piłki ręcznej na świecie i w Polsce
2.
Wskazówki metodyczne
2.1. Metody nauczania
2.2. Formy nauczania
2.3.
Zasady nauczania
2.4. Nauczanie czynności ruchowych
2.4.1. Sposób
postępowania w nauczaniu elementów techniki gry
2.4.2. Korekta błędów
3.
Gry i zabawy
3.1. Zasady gry w mini piłkę ręczną
3.2. Gry i zabawy z
elementami techniki piłki ręcznej - poruszanie się po boisku w ataku, chwyty,
podania, rzuty
3.3. Gry i zabawy przygotowujące do gry w obronie
4.
Systematyka elementów techniki, opis ruchu i metodyka nauczania
4.1. Sposoby
poruszania się zawodnika w ataku i w obronie
4.1.1. Nauczanie poruszania się
w ataku
4.1.2. Nauczanie poruszania się w obronie
4.2. Chwyty i
podania
4.3. Kozłowanie
4.3.1. Nauczanie kozłowania
4.4.
Rzuty
4.4.1. Rzut z przeskokiem
4.4.2. Nauczanie rzutu z
przeskokiem
4.4.3. Rzut w wyskoku
4.4.4. Nauczanie rzutu w
wyskoku
4.4.5. Rzut z padem
4.4.6. Nauczanie rzutu z padem
4.5.
Zwody
4.5.1. Zwody ciałem
4.5.2. Nauczanie zwodów ciałem
4.5.3. Zwody
piłką
4.6. Zasłony
4.6.1. Nauczanie zasłon
5. Technika gry bramkarza 5.
l. Postawa bramkarza
5.1.1. Ćwiczenia prawidłowej postawy i poruszania
się
5.2. Obrona rzutów górnych
5.3. Obrona rzutów półgórnych
5.3.
Obrona rzutów dolnych
5.4. Obrona rzutów w trakcie wyskoku i z
upadkiem
5.5. Nauczanie gry na pozycji bramkarza
6. Podstawowe elementy
taktyki gry - metodyka nauczania, zasób ćwiczeń
6.1. Atak szybki
6.1.1.
Nauczanie ataku szybkiego
6.2. Atak pozycyjny
6.2.1. Dobór zawodników na
pozycje gry
6.2.2. Zagrania taktyczne w ataku pozycyjnym
6,2.3. Nauczanie
ataku pozycyjnego
6.3. Obrona
6.3.1. Nauczanie obrony
7. Tok lekcyjny z
gier zespołowych
7.1, Zestawy ćwiczeń kształtujących
7.2. Przykładowe
opracowania 11 części toku lekcyjnego
Legenda Piśmiennictwo
Kupując na kilku naszych aukcjach za wysyłkę płacisz tylko raz - jej koszt
zależny jest od wagi książek, o kalkulację kosztów prosimy pytać w mailu.
Kupujący otrzyma paragon lub fakturę.
NAJBARDZIEJ
POSZUKIWANE KSIĄŻKI
ZAWSZE W ATRAKCYJNEJ CENIE!