Opis książki: Publikacja wprowadza w tematykę zagadnienia organizacji uczącej się. Zawarte w książce analizy, techniki oraz informacje stanowić mają pomoc w lepszym zrozumieniu oraz funkcjonowania takiej organizacji. Książka jest dobrym wsparciem dla osób zaangażowanych w działania organizacji uczącej się bądź chcących posiadać taką w przyszłości.
O autorach Od czego zacząć? "Widzę cię" Dzielenie się wiedzą i uczenie się Jak czytać tę książkę Po co budować organizację uczącą się Po co budować organizację uczącą się (perspektywa dyrektora) Iść naprzód Podstawowe pojęcia związane z uczeniem się w organizacji Koło uczenia się Pola przywództwa Wynajdywanie relacji na nowo Znajdowanie partnera Pierwsze posunięcia Myślenie systemowe Strategie myślenia systemowego Czego można oczekiwać, praktykując dyscyplinę myślenia systemowego Jagnię Brownie: uczenie się systematycznego postrzegania świata Zacząć od opowiadania historii Język myślenia systemowego: powiązania i pętle Drzewo genealogiczne archetypów Detektyw systemów Wzbogacanie archetypu Siedem kroków umożliwiających organizacji wyjście z sytuacji patowej Przejście do modelowania komputerowego Myślenie systemowe i sporządzanie map procesów - naturalne połączenie I dokąd teraz? Mistrzostwo osobiste Strategie rozwijania mistrzostwa osobistego Czego można oczekiwać, praktykując dyscyplinę mistrzostwa osobistego Lojalność wobec prawdy Potęga wyboru Innowacje infrastrukturalne sprzyjające mistrzostwu osobistemu Upowszechnianie mistrzostwa osobistego w Beckman Instruments Mistrzostwo wewnętrzne I dokąd teraz? Modele myślowe Strategie pracy z modelami myślowymi Czego można oczekiwać, praktykując dyscyplinę modeli myślowych Drabina wnioskowania Równoważenie dociekania i twierdzenia Recepty na konwersację Kwestie wprowadzające Samodzielna praca nad umiejętnościami refleksji i dociekania Tworzenie scenariuszy Wewnętrzne doradztwo w firmie Shell Rachunkowość podwójnej pętli I dokąd teraz? Wspólna wizja Strategie budowy wspólnej wizji Czego można oczekiwać, praktykując dyscyplinę wspólnej wizji Projektowanie nadrzędnych idei organizacji Od czego zacząć budowę wspólnej wizji List do dyrektora generalnego List do partnera dyrektora generalnego Priorytety strategiczne I dokąd teraz? Zespołowe uczenie się Strategie zespołowego uczenia się Czego można oczekiwać, praktykując dyscyplinę zespołowego uczenia się Dialog Gar Projektowanie sesji dialogowej Umiejętnie prowadzona dyskusja Umiejętnie prowadzona dyskusja w firmie Intel Wspólne podsumowanie Milczenie Przekształcenie relacji w obrębie zespołu Budowa organizacji akceptującej wyjątkowość każdej osoby Narzędzia do odkrywania stylów uczenia się Jednoczenie zróżnicowanych ludzi w imię wspólnego celu Projektowanie strategii uczenia się dla całej firmy Przywództwo zespołu kierowniczego I dokąd teraz? Obszary praktyki "Nasz program jakości nie działa" Uwolnić się z pułapki pomiaru Firma na rzecz środowiska Szkolenie jako uczenie się Projekt miejsca pracy Zawikłana dynamika uczenia się w firmie rodzinnej Tworzenie uczącego się dziennika Opieka zdrowotna Edukacja Czy wielka agencja rządowa może się uczyć? List do przyszłego twórcy polityki Społeczność lokalna jako organizacja ucząca się Rubieże Organizacje jako wspólnoty Połączyć najlepsze z obu światów Kolacje z fasolą "Niezależni pracownicy", stabilność zatrudnienia i granice wspólnoty Robocze zasady budowy wspólnoty Mikroświaty i laboratoria uczenia się Gdy organizacja opracowuje teorię siebie samej Zastosowanie mikroświatów w celu zachęcania do dociekań Wskazówki dla nabywcy standardowego komputerowego mikroświata Budowa własnego symulatora lotu dla menedżerów Gra w produkcję w firmie Du Pont Stworzyć laboratorium uczenia się - i rzeczywiście je uruchomić Uwagi końcowe Zakończenie Podziękowania Jak utrzymać kontakt z projektem Materiałów dla praktyka Autorzy i współautorzy niniejszej książki Indeks
|