Zachęcamy do zapoznania się ze skróconym opisem kursu. Budowanie pędzli
Wykorzystanie ustawień pędzli do budowy końcówek dla złożonych ramek i masek odcinania. Pędzle w tego typu realizacjach to podstawowe narzędzie. Dzięki nim możemy tworzyć złożone ramki i poszarpane krawędzie. Inne wykorzystanie to malowanie masek odcinania, które z powodzeniem możemy wykorzystywać w różnych projektach. Za pomocą samych ustawień pędzli jesteśmy w stanie symulować akwarele, poszarpaną teksturę, pociągnięcia farbą olejną, etc. Ten proces jest dokładnie omówiony w toku kursu, dzięki czemu możesz zobaczyć w jaki sposób przygotować własne końcówki z uwzględnieniem rozdzielczości zdjęć, z którymi będziesz pracował. |
Wtopienia
Jeden z kluczowych zabiegów łączenia zdjęć w jedną kompozycję to wykorzystanie wtopień i rozmyć. Dzięki nim jesteśmy w stanie skomponować płynne i logiczne przejścia pomiędzy fotografiami, które łączymy dzięki odpowiedniemu kluczowi (przykładowo miejsce, detale, etc.). W tego typu realizacjach możemy posłużyć się przygotowanymi maskami odcinania, które odpowiednio kadrują i umiejscawiają na stronie wybrane fotografie. |
Album w albumie
Symulowanie efektu albumu w albumie to jeden z ciekawszych i popularnych zbiegów kompozycyjnych. W tego typu projektach możemy wykorzystać skany starych zdjęć, które służą za podkład dla konkretnej realizacji. Jest to znakomity powód do zastosowania odpowiednich końcówek wykańczających pracę. Integracja zdjęcia ze stroną, jak i nadanie fotografii odpowiedniej stylistyki jest tutaj kluczowym celem. |
Inne efekty
W toku kursu będziemy starali się uzyskać inne efekty specjalne. Zajmiemy się symulacją potarganego zdjęcia, wtopieniem fotografii w stare dokumenty, odrywanie zdjęć od powierzchni, dodawanie głębi, malowanie podkładu pod obraz, budowanie tekstur, etc. W większości przypadków są to rozbudowane procesy, jednak ich siła polega na tym, że raz wykonane mogą być wykorzystywane w kolejnych projektach. Wystarczy tylko podłożyć nowe fotografie. |