Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PETERS - ILUSTRACJA PRASOWA

30-03-2015, 19:47
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 12 zł     
Użytkownik irawen
numer aukcji: 5204172788
Miejscowość Wrocław
Wyświetleń: 9   
Koniec: 30-03-2015 19:39:49

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Waga (z opakowaniem): 0.40 [kg]
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Stanisław Peters - ILUSTRACJA PRASOWA z 74 ilustracjami. Wyd. PWN, Kraków 1960. Wyd. I. Str. 264.

Stan dobry minus -  okładka i obwoluta, nieznaczny ślad użytkowania.

 

SPIS TRESCI :

 

ZARYS HISTORII ILUSTRACJI

Drzworyt. Ilustracja ksiażkowa po wynalezieniu druku. Miedzioryt. Druk płaski czyli litografia. Odrodzenie się drzeworytu. Poczatki fotografii prasowej. Fotografia tonalna jako ilustracja. Wydzielenie się fotografii prasowej.

 

FOTOGRAFIA PRASOWA

Stosunek do innych dziedzin fotografii. Istota fotografii prasowej. Rola zdjęcia w prasie. Punkt kulminacyjny zdarzenia. Percepcja obrazu reprodukowanego. Stosunek fotografii do słowa drukowanego. Cechy szczegółowe fotografii prasowej. Jasnosć i wyrazistość. Kiedy zdjęcie prasowe jest interesujące. Niebezpieczeństwo banału. Wypadki zdjęć reżyserowanych. Strona formalna w zdjęciu prasowym. Fotografie o tresci ujemnej. Technika zdjęć ukazujących ruch.

 

RODZAJE ZDJĘĆ PRASOWYCH

Fotografie o aktualności jednorazowej. Aktualności polityczne. Portret typu reporterskiego. Zdjęcia o tresci dramatycznej. Fotoreportaż. Istota reportazu. Fotoreportaż z przemysłu. Fotoreportaż z pracy. Fotoreportaż kulturalny. Fotoreportaż artystyczny. Zdjęcia rodzajowe. zdjęcia dzieci. Zdjęcia turystyczne. Zdjęcia mody. Fotografia sportowa. Istota zdjęcia sportowego. Ostrość w zdjęciach sportowych. Motyw w zdjeciu sportowym. Wystawy fotografii prasowej.

 

ROLA I CHARAKTER PRACY FOTOGRAFA PRASOWEGO

Stosunek do dziennikarstwa. Kadry fotografów prasowych. Zalety fotodziennikarza. Organizacja służby fotodziennikarskiej. Zakres pracy fotokorespondenta. Wszechstronnośc czy specjalizacja fotodziennikarza. Wyposażenie współczesnego fotodziennikarza. Współpraca między redakcją i fotodziennikarzem

 

GRAFIKA DZIENNIKARSKA

Rysunek satyryczny. Grafika statystyczna. Fotomontaż. Ilustracja reklamowa. 

 

REDAGOWANIE ILUSTRACJI

Rola redaktora graficznego. stosunek redakcji do fotografii. Ocena zdjęć przez redakcje. Powiększanie czy pomniejszanie zdjęć. Zwiazek formatu z motywem. Termin przygotowania ilustracji. Warunki stawiane oryginałowi ilustracyjnemu. Opis oryginału wysyłanego do reprodukcji. Wybór techniki reprodukcyjnej. Znaczenie i granica fotografii kolorowej.

 

LITERATURA PRZEDMIOTU