Perspektywy zachowań przedsiębiorstw. Celowość – funkcjonalność – witalność
Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Autor: Beata Majecka
Cena: 23,00 zł
Celem prezentowanej książki jest zatem wskazanie znaczenia reaktywnych i proaktywnych zachowań rynkowych przedsiębiorstw dla możliwości realizacji ich celów wraz z podaniem podstawowych perspektyw analizy określonych zachowań.
Poprzez dbałość o własne zachowania rynkowe przedsiębiorstwo poświęca uwagę otoczeniu – stara się je poznać i przede wszystkim rozszyfrować co w nim zostanie z postępowania przedsiębiorstwa zaakceptowane, a co nie. Znając otoczenie może stworzyć sobie odpowiednie warunki do przetrwania (bądź poprzez świadome kształtowanie otoczenia bądź też, kiedy takie działanie nie jest możliwe, poprzez zmianę środowiska – poszukiwanie innego miejsca na rynku, gdzie warunki są bardziej sprzyjające) lub starać się najlepiej jak to możliwe zaadaptować do zastanych warunków. Z kolei skupiając się na swojej witalności (dbając o nią, rozwijając) przedsiębiorstwo skierowuje swoją aktywność na wnętrze. W ten sposób kompleksowo dba o uwarunkowania swojego przetrwania.
Spis treści Wstęp ......................................................................7
Rozdział 1. Zachowania przedsiębiorstw – ujęcie ontologiczne.....................15
1.1. Istota zachowań przedsiębiorstw .......................................15
1.2. Definiowanie zachowań organizacyjnych................................18
1.3. Rynkowe zachowania przedsiębiorstw – istota zjawiska....................24
Rozdział 2. Zachowania przedsiębiorstw – ujęcie metodologiczne..................39
2.1. Interdyscyplinarność badań zachowań przedsiębiorstw....................39
2.2. Badania zachowań przedsiębiorstw – perspektywy metodologiczne .........42
2.2.1. Perspektywa ekonomiczna ......................................42
2.2.2. Perspektywa psychologiczna.....................................47
2.2.3. Perspektywa socjologiczna ......................................52
2.3. Metodologiczne uwarunkowania perspektyw zachowań przedsiębiorstw. . . . . 58
Rozdział 3. Celowościowa perspektywa zachowań przedsiębiorstw .................61
3.1. Cele przedsiębiorstw .................................................61
3.2. Przetrwanie jako metacel przedsiębiorstw ...............................76
3.3. Zachowania przedsiębiorstw służące przetrwaniu..................... 87
Rozdział 4. Funkcjonalna perspektywa zachowań przedsiębiorstw..................93
4.1. Istota rozwoju funkcjonalnego przedsiębiorstw...........................93
4.2. Zmienność funkcjonalna przedsiębiorstw w cyklu ich życia................97
4.3. Zachowania przedsiębiorstw na tle ich cyklu życia.......................107
Rozdział 5. Witalnościowa perspektywa zachowań przedsiębiorstw................113
5.1. Uwarunkowania przetrwania przedsiębiorstw w zmiennych warunkach otoczenia....................................113
5.2. Charakterystyka witalności przedsiębiorstw ............................125
5.3. Zachowania przedsiębiorstw jako kreacja ich witalności . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137 Wnioski...................................................................151 Bibliografia................................................................155
Spis rysunków .............................................................163
ISBN:[zasłonięte]978-8365-141-3
Rok wydania: 2013
Liczba stron: 164
Format: B5
Na każdą książkę wystawiamy paragon fiskalny lub fakturę VAT.
Książkę można odebrać osobiście w Gdańsku - Ujeścisko
Koszt dostawy każdej dodatkowej sztuki to dodatkowo 1,50 zł
|