Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Perspektywy zachowań przedsiębiorstw Celowość fu

18-05-2014, 7:19
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 23 zł     
Użytkownik kkc32
numer aukcji: 4221950426
Miejscowość gdańsk
Zostało sztuk: 5    Wyświetleń: 1   
Koniec: 18-05-2014 07:20:08

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2013
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Perspektywy zachowań przedsiębiorstw. Celowość – funkcjonalność – witalność

Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

Autor: Beata Majecka

 

 

 


Cena: 23,00 zł

 

 

 

 

Celem prezentowanej książki jest zatem wskazanie znaczenia reaktywnych i proaktywnych zachowań rynkowych przedsiębiorstw dla możliwości realizacji ich celów wraz z podaniem podstawowych perspektyw analizy określonych zachowań.

Poprzez dbałość o własne zachowania rynkowe przedsiębiorstwo poświęca uwagę otoczeniu – stara się je poznać i przede wszystkim rozszyfrować co w nim zostanie z postępowania przedsiębiorstwa zaakceptowane, a co nie. Znając otoczenie może stworzyć sobie odpowiednie warunki do przetrwania (bądź poprzez świadome kształtowanie otoczenia bądź też, kiedy takie działanie nie jest możliwe, poprzez zmianę środowiska – poszukiwanie innego miejsca na rynku, gdzie warunki są bardziej sprzyjające) lub starać się najlepiej jak to możliwe zaadaptować do zastanych warunków. Z kolei skupiając się na swojej witalności (dbając o nią, rozwijając) przedsiębiorstwo skierowuje swoją aktywność na wnętrze. W ten sposób kompleksowo dba o uwarunkowania swojego przetrwania.

Spis treści
Wstęp ......................................................................7

 Rozdział 1. Zachowania przedsiębiorstw – ujęcie ontologiczne.....................15

 1.1. Istota zachowań przedsiębiorstw .......................................15

 1.2. Definiowanie zachowań organizacyjnych................................18

 1.3. Rynkowe zachowania przedsiębiorstw – istota zjawiska....................24

 Rozdział 2. Zachowania przedsiębiorstw – ujęcie metodologiczne..................39

 2.1. Interdyscyplinarność badań zachowań przedsiębiorstw....................39

2.2. Badania zachowań przedsiębiorstw – perspektywy metodologiczne .........42

 2.2.1. Perspektywa ekonomiczna ......................................42

2.2.2. Perspektywa psychologiczna.....................................47

 2.2.3. Perspektywa socjologiczna ......................................52

 2.3. Metodologiczne uwarunkowania perspektyw zachowań przedsiębiorstw. . . . . 58

 Rozdział 3. Celowościowa perspektywa zachowań przedsiębiorstw .................61

3.1. Cele przedsiębiorstw .................................................61

 3.2. Przetrwanie jako metacel przedsiębiorstw ...............................76

 3.3. Zachowania przedsiębiorstw służące przetrwaniu..................... 87

Rozdział 4. Funkcjonalna perspektywa zachowań przedsiębiorstw..................93

 4.1. Istota rozwoju funkcjonalnego przedsiębiorstw...........................93

 4.2. Zmienność funkcjonalna przedsiębiorstw w cyklu ich życia................97

4.3. Zachowania przedsiębiorstw na tle ich cyklu życia.......................107

 Rozdział 5. Witalnościowa perspektywa zachowań przedsiębiorstw................113

5.1. Uwarunkowania przetrwania przedsiębiorstw w zmiennych warunkach otoczenia....................................113

5.2. Charakterystyka witalności przedsiębiorstw ............................125

 5.3. Zachowania przedsiębiorstw jako kreacja ich witalności . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137 Wnioski...................................................................151 Bibliografia................................................................155

Spis rysunków .............................................................163

 


ISBN:[zasłonięte]978-8365-141-3

Rok wydania: 2013

Liczba stron: 164

Format: B5

 

 


 

 

 

 

Na każdą książkę wystawiamy paragon fiskalny lub fakturę VAT.

 

Książkę można odebrać osobiście w Gdańsku - Ujeścisko

 

Koszt dostawy każdej dodatkowej sztuki to dodatkowo 1,50 zł

 

 

 


 

 

 

 



Perspektywy zachowań przedsiębiorstw Celowość  fu