PERSONA 2: INNOCENT SIN
Gra video na konsolę Sony PSP. Nowa i zafoliowana. Dostępna od ręki.
Shin Megami Tensei: Persona 2 - Innocent Sin to gra cRPG wydana pierwotnie w 1999 roku na konsolę PlayStaion. Mające oddaną grupę fanów, gry spod szyldu Persona są pobocznymi tytułami cyklu Shin Megami Tensei, którego korzenie sięgają 1987 roku. Za produkcje oryginału i jego konwersje na przenośną PSP odpowiedzialne jest w całości japońskie studio Atlus. Druga cześć Persony jest formalnie dylogią, na którą składają się dwie gry o podtytułach Innocent Sin i Eternal Punishment. Pierwsza z nich nigdy oficjalnie nie ukazała się poza granicami Japonii, tak więc port na przenośną konsolę Sony jest jej debiutem na zachodzie.
Głównym bohaterem jest Tatsuya, uczeń jednego z prywatnych liceów w Sumaru City, fikcyjnej japońskiej metropolii. Całe miasto zaczyna pogrążać się w chaosie, gdy okazuje się, iż z bliżej niewyjaśnionych powodów wszystkie niewinne plotki i dziwne opowieści, które przekazują sobie mieszkańcy miasta, stają się prawdą. Tetsuya wraz z przyjaciółmi próbuje przetestować miejską legendę, która mówi o tym, iż wybierając w komórce pewien numer telefonu, można przywoła spełniającego życzenia ducha. Legenda staje się prawdą gdy bohaterowie sprowadzają do swojego świata Jokera, demona postanawiającego pozbawić ich życia, by w ten sposób ukarać ich za domniemane grzechy popełnione w poprzednich wcieleniach. Aby mogli przeciwstawić się prześladowcy, tajemnicza postać o imieniu Philemon, obdarza ich umiejętnością przywoływania persony, potężnego ducha opiekuńczego, personifikacji charakteru i osobowości danego człowieka.
W odróżnieniu od lepiej znanej trzeciej i czwartej części serii, które wydano na PlayStation 2, druga cześć gry nastawiona jest w większym stopniu na walkę, a gracze mają mniejszą swobodę w decydowaniu o przebiegu fabuły. Przez większą część gry przemieszczamy się po mieście, rozmawiamy z napotkanymi bohaterami, wykonujemy zlecone przez nich zadania, które wiążą się przede wszystkim z walką z demonami nawiedzającymi Sumaru City.
Akcja gra, zarówno w czasie walki jak i eksploracji miasta, przedstawiona została w dwuwymiarowym rzucie izometrycznym. Turowy system alki pozwala nam na ozywanie w potyczkach, zarówno mocy person naszych bohaterów jak i bardziej tradycyjnych metod eliminacji przeciwników, między innymi przy użyciu broni białej. Co ciekawe z demonami nie tylko walczymy, ale możemy z nimi także negocjować. Próbując je zastraszyć, obsypując komplementami lub odpowiadając na ich podchwytliwe pytania, zyskujemy przychylność, a to owocuje kartami tarota oraz innymi przedmiotami ułatwiającymi nam awansowanie i zyskiwanie nowych mocy. Demony możemy też prosić o pieniądze lub o pomoc w rozprzestrzenianiu plotek, co ułatwi nam nawigacje w danej lokacji.
Atlus zadbał o to by Innocent Sin, nie był zwykłym portem i wprowadził wiele ulepszeń zarówno w rozgrywce jak i oprawie gry. Poprawie uległ wygląd interfejsu, a sam obraz został dopasowany do panoramicznego ekranu konsolki, zremasterowano całą ścieżkę dźwiękową oraz wprowadzono szereg poprawek do systemu walki. Nowością jest tez tryb „theatre”, dzięki niemu w czasie naszych przygód możemy odwiedzić kino, w którym pracująca tam hostessa, zlecać będzie nam kolejne niezwiązane z główną fabułą gry zadania. Co ciekawe wraz z naszymi postępami odblokujemy także możliwość tworzenia własnych questów, włącznie z układaniem dialogów i możliwością wykorzystania prostych skryptów. Stworzonymi poziomami, możemy później dzielić się z innymi graczami.
Wersja językowa : angielska
Instrukcja : po angielsku
Opakowanie : po angielsku
|