PERKUSJA ZNAKIEM ROZPOZNAWCZYM
MUZYKI KRYSTYNY MOSZUMAŃSKIEJ-NAZAR
Tomasz Sobaniec
SPIS TREŚCI:
Wprowadzenie. Czas XX wieku – czas artystycznych i estetycznych przewartościowań – czas perkusji R o z d z i a ł I. Krystyna Moszumańska-Nazar i jej twórczość kompozytorska. Idee – konteksty – przykłady ważnych utworów 1. Droga twórcza kompozytorki. Propozycja periodyzacji 2. W „rodzinie” twórców spod znaku perkusji R o z d z i a ł II. Prezentacja wybranych utworów perkusyjnych. Analiza i interpretacja 1. 3 Etiudy koncertowe na perkusję solo (1969). Katalog nowych brzmień 2. Warianty na fortepian i perkusję (1979). Dramaturgia w służbie ekspresji 3. Fantazja na marimbafon solo (1987). Z potrzeby intensywnego wyrazu 4. Music for five na 5 zespołów perkusyjnych (1[zasłonięte]988-19). Perkusyjny styl brillant R o z d z i a ł III. Charakterystyka wyróżniających się elementów. W stronę stylu indywidualnego muzyki na perkusję Krystyny Moszumańskiej-Nazar 1. Forma i dramaturgia. O procesie kształtowania napięć 2. Perkusyjny koloryzm. Teatr barw i rytmów 3. Zapis ścisły – zapis swobodny. Datum i novum 4. W stronę syndromu R o z d z i a ł IV. O muzyce Krystyny Moszumańskiej-Nazar. Refleksje twórców i odtwórców W przestrzeni „tu i teraz” 1. Barbara Świątek-Żelazna: Flet – fantazja brzmienia 2. Adam Kaczyński: Mocny przekaz – harmonia współczesna 3. Anna Zawadzka-Gołosz: Kolorystyczny liryzm 4. Marek Mietelski: „(Wy)Czucie” perkusji 5. Jan Pilch: Przede wszystkim barwa 6. Andrzej Pikul: „Con grazia” – w estetyce i postawie Od Autora. Na zakończenie Summary Bibliografia Dokumentacja. Perkusja z wyobraźni. Rozmowa autora pracy z kompozytorką Aneks 1. Spis partytur prezentowanych kompozycji Aneks 2. Wykaz utworów perkusyjnych Krystyny Moszumańskiej-Nazar Aneks 3. Spis przykładów nutowych Indeks nazwisk
DODATKOWE INFORMACJE:
wydawnictwo: AKADEMIA MUZYCZNA KRAKÓW
rok wydania: 2011
oprawa: miękka
format: B5
ilość stron: 148
ISBN[zasłonięte]978-83743-00-1