Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Perfumy Uwarunkowania kulturowo-społeczne Hoffmann

24-06-2014, 9:59
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 24 zł     
Użytkownik www_legolas_pl_2
numer aukcji: 4273088894
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 14   
Koniec: 24-06-2014 09:02:56

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2013
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Kontakt

Antykwariat Legolas

ul. Czysta 10
31-121 Kraków
tel.: 12 [zasłonięte] 53
tel.: 789 [zasłonięte] 962
mail: [zasłonięte]@legolas.pl

Informacja o wysyłce

Wysyłka następuje do 48 godz. po zaksięgowaniu wpłaty na koncie

  • koszt wysyłki podany jest zawsze na aukcji
  • kurier - Siódemka - przelew oraz pobranie
  • Poczta Polska - list ekonomiczny oraz priorytet
  • odbiór osobisty

Odbiór osobisty


Znajdziecie nas w samym sercu Krakowa, na ulicy Czystej 10
Dobry i łatwy dojazd komunikacją miejską oraz samochodem. Zapraszamy.

Kraków,
ul. Czysta 10

Numer konta

Legolas
Księgarnia & Antykwariat

mBank (BRE Bank):

Akronim s.c.
ul. Kremerowska 4
31-130 Kraków

 

PhotobucketmBank

83 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 727264

W tytule wpłaty koniecznie proszę podać nick oraz numer aukcji.
o mnie
Image and video hosting by TinyPic

Perfumy
Uwarunkowania kulturowo-społeczne
Beata Hoffmann

 

 

Beata Hoffmann

 

  • EAN: 978[zasłonięte][zasłonięte]85029
  • ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]85029
  •   Rok wydania: 2013
  • Strony: 300
  •  Wydawnictwo: Impuls
 
________________________________________________________
Zapach jest elementem doświadczenia prawie wszystkich ludzi. Proces uspołecznienia, któremu człowiek podlega jest również procesem socjalizacji zapachowej. Coraz więcej badań naukowych przemawia za faktem, że zapachy wpływają na ludzkie myślenie i zachowanie. Wiele jest też przykładów ukazujących jak ważnym nośnikiem społecznych informacji jest zapach. Można śmiało powiedzieć, że woń wpisana jest we współczesne zjawiska społeczne, jak i, co oczywiste, w życie poszczególnych jednostek. Mimo, że współczesna socjologia jest w coraz większym stopniu dyscypliną wielowymiarową, niewiele jest w niej badań nad zmysłowymi aspektami życia społecznego. Lukę tę stara się wypełnić ta książka. Składają się na nią dwie podstawowe części: pierwsza poświęcona jest zapachowi i jego społecznym aspektom, druga – perfumom. W części pierwszej omówione zostały takie zagadnienia jak: fizjologia zmysłów człowieka, wpływ woni na zachowania ludzi, funkcjonowanie zapachu w przestrzeni społecznej, indywidualne i społeczne funkcje zapachu, a także miejsce doznań zmysłowych w nauce i kulturze. Część druga książki poświęcona jest perfumom. Ukazuję ich obecność w różnych obszarach życia kulturowo-społecznego, a w szczególności w muzyce, literaturze, historii i mitologii, sztukach plastycznych, przestrzeni miejskiej, polityce, religii i sztuce kulinarnej. Przyjmując perspektywę historyczną dokonuję analizy wzornictwa flakonów perfumeryjnych i nazw perfum. Omawiam też komponowanie pachnideł jak i jego silne powiązanie z kulturowo-ekonomicznymi procesami. Przestawiam wybrane aspekty promocji pachnideł, regulacji prawnej, analizę wonnych kompozycji w kontekście kultury indywidualizmu, jak i prezentuję perfumeryjne upodobania w różnych krajach świata. Najobszerniejszą część, poświęconą społeczno-kulturowej historii pachnideł poświęcam przedstawieniu i uzasadnienie historycznych przemian konwencji zapachowych, zachodzących pod wpływem zmian w kulturze i społeczeństwach różnych epok, ale i różnych szerokości geograficznych. Część ta nie tylko ukazuje kierunki owych przemian, ale też przedstawia ich społeczno- obyczajowo-kulturowe tło. Sensoryczne aspekty życia codziennego i codziennych praktyk, obecność pachnideł w otaczającym nas świecie jednoznacznie wskazują, że historia rozwoju sztuki perfumeryjnej jest swoistą historią tradycji i obyczajów człowieka, a rola pachnideł wykracza poza walory doceniane jedynie zmysłem powonienia. Książkę rozpoczynają rozważania nad rolą zmysłu powonienia w życiu człowieka, a kończą spostrzeżenia dotyczące znaczenia pachnideł w życiu jednostek, grup społecznych i w kulturze. Tym samym uświadamiają, że niewielki szklany flakon wypełniony płynem to nie tylko buteleczka perfum, ale też ważny element kultury.
  
__________________________________

Książka jest nowa.