Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Perełki programowania. Wydanie II [nowa]

24-07-2014, 0:48
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 44.30 zł     
Użytkownik Informatyczne
numer aukcji: 4362145692
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 6   
Koniec: 24-07-2014 00:42:28

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Perełki programowania. Wydanie II



Okładka:



Liczba stron:256
Wydawnictwo:Helion
Wymiary: 172 x 245 mm
ISBN: 978-83-[zasłonięte]-3481-1
Seria: Kanon informatyki
Data wydania: 2[zasłonięte]012-01

OPIS KSIĄŻKI
Perełka wśród książek o programowaniu!
  • Jak tworzyć algorytmy?
  • Jak oszacować i zmierzyć wydajność algorytmu?
  • Jak skompresować kod programu oraz dane?

Każdy programista w swojej karierze spotyka się z ciekawymi i intrygującymi, a czasami skomplikowanymi problemami. Problemy te potrafią drażnić, pobudzać ciekawość i zmuszać do ciągłego zastanawiania się nad nimi przez wiele dni oraz tygodni o każdej porze dnia i nocy, aż nagle... eureka! Rozwiązanie pojawia się w głowie - najlepsze z możliwych, eleganckie, wydajne i proste. Właśnie takie rozwiązanie to perełka!

"Perełki oprogramowania" są istną kopalnią tego typu skarbów. Znajdziesz tu dziesiątki ciekawych problemów i jeszcze ciekawszych rozwiązań. Autor omawia istotę algorytmów, sposoby na poprawę wydajności programu oraz najlepsze techniki sortowania czy kompresji danych. Twoją ciekawość wzbudzi z pewnością katalog, w którym być może znajdziesz optymalny algorytm, rozwiązujący trapiące Cię problemy. Książka ta jest wymieniana wśród najbardziej wpływowych w branży informatycznej. Przez lata zdobyła ogromną popularność, a zaktualizowana wersja z pewnością utrwali jej pozycję na rynku. Jeśli masz cokolwiek wspólnego z programowaniem, musisz ją mieć!
  • Określanie problemu
  • Algorytmy
  • Sposoby pisania poprawnych programów
  • Droga od pseudokodu do programu
  • Testowanie
  • Szacowanie i mierzenie wydajności programu
  • Techniki tworzenia algorytmów
  • Optymalizacja kodu
  • Kompresja kodu oraz danych
  • Szybkie sortowanie oraz wydajne wyszukiwanie
  • Kopce
  • Katalog algorytmów
Najbardziej wpływowa książka w świecie informatyki w odnowionej, aktualnej wersji!
Perełki programowania. Wydanie II - SPIS TREŚCI:
Wstęp (7)
I: Preliminaria (11)
1. Rozłupywanie ostrygi (13)
  • 1.1. Przyjacielska rozmowa (13)
  • 1.2. Dokładne określenie problemu (14)
  • 1.3. Projekt programu (14)
  • 1.4. Szkic implementacji (16)
  • 1.5. Reguły (17)
  • 1.6. Problemy (18)
  • 1.7. Lektury uzupełniające (19)

2. Aha! Algorytmy (21)
  • 2.1. Trzy problemy (21)
  • 2.2. Wszędobylskie szukanie binarne (22)
  • 2.3. Potęga typów podstawowych (23)
  • 2.4. Składanie razem: sortowanie (25)
  • 2.5. Reguły (26)
  • 2.6. Problemy (27)
  • 2.7. Lektury uzupełniające (28)
  • 2.8. Implementacja programu anagramowego (kolumna boczna) (29)

3. Dane strukturyzują programy (31)
  • 3.1. Program kwestionariuszowy (31)
  • 3.2. Programowanie listów seryjnych (33)
  • 3.3. Tablica przykładów (35)
  • 3.4. Strukturyzacja danych (37)
  • 3.5. Wydajne narzędzie dla wyspecjalizowanych danych (37)
  • 3.6. Reguły (39)
  • 3.7. Problemy (40)
  • 3.8. Lektury uzupełniające (42)

4. Pisanie poprawnych programów (43)
  • 4.1. Wyzwanie szukania binarnego (43)
  • 4.2. Pisanie programu (44)
  • 4.3. Zrozumieć program (46)
  • 4.4. Reguły (49)
  • 4.5. Zadania weryfikacji oprogramowania (50)
  • 4.6. Problemy (51)
  • 4.7. Lektury uzupełniające (53)

5. Drobna kwestia zaprogramowania (55)
  • 5.1. Od pseudokodu do C (55)
  • 5.2. Zaprzęg testowy (57)
  • 5.3. Sztuka asercji (59)
  • 5.4. Testowanie zautomatyzowane (60)
  • 5.5. Pomiary prędkości (61)
  • 5.6. Gotowy program (63)
  • 5.7. Reguły (63)
  • 5.8. Problemy (64)
  • 5.9. Lektury uzupełniające (65)
  • 5.10. Debugowanie (kolumna boczna) (66)

II: Wydajność (69)
6. Spojrzenie na wydajność (71)
  • 6.1. Studium przypadku (71)
  • 6.2. Poziomy projektowania (73)
  • 6.3. Reguły (75)
  • 6.4. Problemy (75)
  • 6.5. Lektury uzupełniające (76)

7. Obliczenia pobieżne (77)
  • 7.1. Podstawowe umiejętności (78)
  • 7.2. Szacowanie wydajności (80)
  • 7.3. Czynniki bezpieczeństwa (82)
  • 7.4. Prawo Little'a (83)
  • 7.5. Reguły (84)
  • 7.6. Problemy (84)
  • 7.7. Lektury uzupełniające (85)
  • 7.8. Obliczenia pobieżne w życiu codziennym (86)

8. Techniki projektowania algorytmów (87)
  • 8.1. Problem i prosty algorytm (87)
  • 8.2. Dwa algorytmy kwadratowe (88)
  • 8.3. Algorytm dziel i zwyciężaj (89)
  • 8.4. Algorytm skanujący (91)
  • 8.5. Jakie to ma znaczenie? (92)
  • 8.6. Reguły (93)
  • 8.7. Problemy (94)
  • 8.8. Lektury uzupełniające (96)

9. Optymalizacja kodu (97)
  • 9.1. Typowa historia (97)
  • 9.2. Zestaw pierwszej pomocy (98)
  • 9.3. Poważna operacja - szukanie binarne (102)
  • 9.4. Reguły (105)
  • 9.5. Problemy (107)
  • 9.6. Lektury uzupełniające (108)

10. Oszczędzanie miejsca (109)
  • 10.1. Kluczem jest prostota (109)
  • 10.2. Problem poglądowy (110)
  • 10.3. Techniki zmniejszające wielkość danych (113)
  • 10.4. Techniki zmniejszające wielkość kodu (116)
  • 10.5. Reguły (118)
  • 10.6. Problemy (119)
  • 10.7. Lektury uzupełniające (120)
  • 10.8. Duża oszczędność (kolumna boczna) (120)

III: Produkt (123)
11. Sortowanie (125)
  • 11.1. Sortowanie przez wstawianie (125)
  • 11.2. Proste sortowanie szybkie (127)
  • 11.3. Lepsze szybkie sortowania (130)
  • 11.4. Reguły (132)
  • 11.5. Problemy (133)
  • 11.6. Lektury uzupełniające (134)

12. Problem próby (137)
  • 12.1. Problem (137)
  • 12.2. Jedno rozwiązanie (138)
  • 12.3. Przestrzeń projektowania (139)
  • 12.4. Reguły (142)
  • 12.5. Problemy (143)
  • 12.6. Lektury uzupełniające (144)

13. Szukanie (145)
  • 13.1. Interfejs (145)
  • 13.2. Struktury liniowe (147)
  • 13.3. Binarne drzewa poszukiwań (150)
  • 13.4. Struktury dla liczb całkowitych (153)
  • 13.5. Reguły (155)
  • 13.6. Problemy (156)
  • 13.7. Lektury uzupełniające (156)
  • 13.8. Rzeczywisty problem szukania (kolumna boczna) (157)

14. Kopce (161)
  • 14.1. Struktura danych (161)
  • 14.2. Dwie krytyczne funkcje (163)
  • 14.3. Kolejki priorytetowe (166)
  • 14.4. Algorytm sortujący (169)
  • 14.5. Reguły (171)
  • 14.6. Problemy (171)
  • 14.7. Lektury uzupełniające (173)

15. Sznury pereł (175)
  • 15.1. Słowa (175)
  • 15.2. Frazy (178)
  • 15.3. Generowanie tekstu (181)
  • 15.4. Reguły (185)
  • 15.5. Problemy (186)
  • 15.6. Lektury uzupełniające (187)

Zakończenie do wydania pierwszego (189)
Zakończenie do wydania drugiego (191)
A. Katalog algorytmów (193)
B. Quiz estymacyjny (199)
C. Modele kosztowe czasu i pamięci (201)
D. Reguły optymalizacji kodu (207)
E. Klasy języka C++ służące do szukania (213)
Wskazówki do wybranych problemów (217)
Rozwiązania wybranych problemów (223)
Skorowidz (251)

Przed zakupem zapoznaj się ze stroną o mnie

Zobacz nasze pozostałe aukcje

Dodaj nas do ulubionych sprzedawców