Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Pedagogika W. Ciechaniewicz PZWL

15-08-2014, 18:02
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 87 zł     
Użytkownik mirom
numer aukcji: 4429660335
Miejscowość Wrocław
Wyświetleń: 6   
Koniec: 15-08-2014 17:04:18

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2008
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Witamy na aukcji kolejnej pozycji
z naszej księgarni

 

O Nas

Sprzedażą przez internet zajmujemy się od roku 2000. Stawiamy na rzetelną, błyskawiczną i per fekcyjną realizację zamówień, a o wysokiej jakości obsługi Klienta, świadczą nasze komentarze oraz posiadany status:

SuperSprzedawca

Jest to gwarancja Bezpiecznych, Łatwych i Przyjemnych Zakupów.

Wysyłka
  1. Zamówiony towar wysyłamy Pocztą Polską jako list polecony lub paczka w terminie od 1 do 3 dni (dni robocze), czas ten liczony jest od momentu:
    • dokonania zakupu i wyboru formy zapłaty (Płatność przy odbiorze/pobranie)
    • zaksięgowania na naszym koncie wpłaty za zakupiony towar (Płatność z góry/przelew)
    Koszty wysyłki podawane są w opisie każdej aukcji i dotyczą danej książki (zależnie od wagi).
  2. Opakowanie stanowi koperta bezpieczna lub karton i opieczętowane jest nalepką "sportowo-medyczna". Uszkodzenie lub brak takiej świadczy o naruszeniu przesyłki.
  3. Jeśli po 7 dniach roboczych nie dotarła do Państwa przesyłka prosimy o informację o tym. Podamy nr listu wysyłkowego, z którym należy sprawdzić na swojej poczcie czy przesyłka nie "zalega"w urzędzie. W przeciwnym razie po 14 dniach roboczych od wysyłki złożymy reklamację na poczcie.

Nie czekamy do zakończenia aukcji - wysyłamy natychmiast!!

      Tytuł
      Pedagogika

      Pedagogika W. Ciechaniewicz PZWL

       

      Autor


      Redaktor: Wiesława Ciechaniewicz

      Opis

      Wydawnictwo Wydawnictwo Lekarskie PZWL
      ISBN 978-83-[zasłonięte]-3675-6

      Warszawa 2008, wydanie 2, Format 165 x 235, objętość 380 str., oprawa miękka

      Jest to nowoczesny, znakomicie napisany podręcznik, który odpowiada ogólnym kierunkom współczesnej pedagogiki.

      Publikacja składa się z trzech części. Część pierwsza jest poświęcona celom i metodom wychowania, pedagogice jako nauce, dydaktyce oraz teorii kształcenia zawodowego. W części drugiej omówiono wykorzystanie wiedzy pedagogicznej w opiece nad zdrowiem. Część trzecia dotyczy pedagogiki w pielęgniarstwie.

      Obecne wydanie zostało dostosowane do standardów nauczania przedmiotów pedagogicznych i przedmiotu wychowanie zdrowotne na kierunku pielęgniarstwo, położnictwo, ratownictwo medyczne, fizjoterapia i wychowanie fizyczne na AWF.

      Spis Treści

      CZĘŚĆ PIERWSZA
      PEDAGOGIKA ? NAUKA O WYCHOWANIU
      1. Pedagogika jako nauka
      1.1. Cele rozdziału
      1.2. Pojęcie nauki. Klasyfikowanie nauk
      1.3. Terminy podstawowe i pochodne w pedagogice
      1.4. Początki pedagogiki naukowej i empirycznej
      1.5. Główne prądy i kierunki w pedagogice XX wieku
      1.6. Przedmiot i zadania pedagogiki
      1.7. Działy pedagogiki. Pedagogiki wyspecjalizowane
      1.7.1. Działy pedagogiki ? układ pionowy
      1.7.2. Działy pedagogiki ? układ poziomy
      1.8. Nauki współdziałające z pedagogiką
      1.9. Potrzeba interdyscyplinarnej wiedzy i integralności refleksji pedagogicznej
      1.10. Metodologia badan´ pedagogicznych
      1.10.1. Źródła i drogi postępowania badawczego
      1.10.2. Funkcje badan´ pedagogicznych
      1.10.3. Metody, techniki, narzędzia badawcze ? wyjaśnienie pojęć
      1.10.4. Wybrane metody badawcze
      1.10.5. Wybrane techniki badawcze
      1.10.6. Techniki pomiaru pedagogicznego
      Pytania sprawdzające.
      Zadania problemowe
      Literatura cytowana i uzupełniająca.
      2. Wychowanie
      2.1. Cele rozdziału
      2.2. Pojecie wychowania i jego cechy
      2.2.1. Sposoby rozumienia wychowania
      2.2.2. Cechy wychowania
      2.3. Wychowanie w świetle teorii osobowości
      2.3.1. Teoria behawiorystyczna a wychowanie
      2.3.2. Teoria zorientowana humanistycznie a wychowanie
      2.3.3. Teoria psychospołeczna a wychowanie.
      2.4. Wartości w wychowaniu
      2.4.1. Potrzeba odwoływania się do wartości w wychowaniu
      2.4.2. Preferowane w wychowaniu wartości
      2.4.3. Prymat wartości nad celami wychowania
      2.5. Cele wychowania
      2.5.1. Kontrowersje wokół celów wychowania
      2.5.2. Koncepcja celów wychowania w ujęciu W. Brezinki
      2.5.3. Cele wychowania godne uwagi.
      2.6. Wychowanie moralne i prorodzinne
      2.6.1. Wychowanie moralne
      2.6.2. Wychowanie prorodzinne
      2.7. Metody wychowania
      2.7.1. Metody modelowania
      2.7.2. Metody zadaniowe
      2.7.3. Metody perswazji
      2.7.4. Metody nagradzania i karania
      2.8. Warunki skutecznego wychowania
      2.8.1. Podmiotowe traktowanie dzieci i młodzieży
      2.8.2. Umiar w stosowaniu swobody i przymusu wobec dzieci i młodzieży
      2.8.3. Porozumiewanie się z dziećmi i młodzieżą
      2.8.4. Poznawanie dzieci i młodzieży
      2.9. Praca nad sobą w procesie wychowania
      2.9.1. Rozumienie pracy nad sobą
      2.9.2. Potrzeba pracy nad sobą
      2.9.3. Możliwości pracy nad sobą
      2.10. Rola informacji zwrotnych w procesie wychowania
      2.10.1. Pierwotne i wtórne informacje zwrotne
      2.10.2. Wychowawcze znaczenie informacji zwrotnych
      2.10.3. Sposoby gromadzenia informacji zwrotnych
      2.10.4. Wymagania stawiane informacjom zwrotnym
      Pytania sprawdzające.
      Zadania problemowe
      Literatura cytowana i uzupełniająca.
      3. Środowisko wychowawcze
      3.1. Cele rozdziału
      3.2. Pojęcie środowiska, rodzaje środowisk człowieka
      3.2.1. Środowisko geograficzne i jego wpływ na funkcjonowanie człowieka
      3.2.2. Środowisko lokalne i jego oddziaływanie na człowieka
      3.2.3. Środowisko społeczne ? rodzaje środowisk społecznych
      3.3. Środowisko wychowawcze i jego funkcje. Kształtowanie środowiska wychowawczego
      3.3.1. Rodzina jako naturalne środowisko wychowawcze
      3.4. Grupa rówieśnicza jako naturalne środowisko wychowawcze ? funkcje grup rówieśniczych
      3.4.1. Rodzaje grup rówieśniczych.
      3.5. Instytucjonalne środowiska wychowawcze i ich rodzaje
      3.6. Świat mediów i jego oddziaływania wychowawcze ? problem zagrożeń
      Pytania sprawdzające
      Zadania problemowe
      Literatura cytowana i uzupełniająca
      4. Trudności wychowawcze
      4.1. Cele rozdziału
      4.2. Pojęcie i klasyfikacja trudności wychowawczych
      4.3. Trudności wychowawcze a zaburzenia i dysharmonie rozwoju dziecka
      4.3.1. Globalne zaburzenia rozwoju
      4.3.2. Parcjalne zaburzenia rozwoju
      4.3.3. Zaburzenia neurodynamiki
      4.4. Trudności wychowawcze uwarunkowane środowiskowo
      4.4.1. Lęki i nerwice dzieci i młodzieży
      4.4.2. Problem samobójstw
      4.4.3. Zaburzenia łaknienia ? anoreksja i bulimia
      4.4.4. Problematyka uzależnień
      4.4.5. Agresja dzieci i młodzieży ? proces demoralizacji
      4.4.6. Prostytucja dzieci i młodzieży
      Pytania sprawdzające
      Zadania problemowe
      Literatura cytowana i uzupełniająca
      5. Dydaktyka ? teoria nauczania i uczenia się
      5.1. Cele rozdziału
      5.2. Przedmiot i zadania dydaktyki
      5.3. Powstanie i rozwój dydaktyki
      5.4. Podstawowe pojęcia dydaktyczne
      5.4.1. Uczenie się
      5.4.2. Nauczanie
      5.4.3. Kształcenie, wykształcenie, samokształcenie
      5.4.4. System kształcenia
      5.4.5. Samokształcenie
      5.5. Badania naukowe w dydaktyce
      5.5.1. Problemy badawcze w dydaktyce
      5.5.2. Przedmiot badań dydaktycznych
      Pytania sprawdzające
      Zadania problemowe
      Literatura cytowana i uzupełniająca
      6. Dydaktyka w kształceniu zawodowym
      6.1. Cele rozdziału
      6.2. Kierunki zmian w kształceniu zawodowym
      6.2.1. Idea kształcenia wielostronnego
      6.2.2. Dobór treści kształcenia zawodowego
      6.2.3. Metody pracy z uczącym się
      6.2.4. Nowe zadania nauczyciela
      6.3. Proces kształcenia zawodowego
      6.3.1. Geneza i rozwój nowoczesnego modelu kształcenia
      6.3.2. Ogniwa procesu kształcenia.
      6.4. Cele kształcenia zawodowego
      6.4.1. Charakterystyka celów kształcenia
      6.4.2. Taksonomia celów kształcenia
      6.5. Treści kształcenia zawodowego
      6.5.1. Zasady doboru i układu treści kształcenia
      6.5.2. Modułowe ujęcie kształcenia
      6.5.3. Standardy kształcenia
      6.5.4. Plany nauczania i programy kształcenia
      6.6. Zasady kształcenia
      6.6.1. Zasada poglądowości
      6.6.2. Zasada świadomej aktywności
      6.6.3. Zasada związku teorii z praktyką
      6.6.4. Zasada systematyczności (systemowości)
      6.6.5. Zasada przystępności (stopniowania trudności)
      6.7. Metody i organizacja kształcenia.
      6.7.1. Klasyfikowanie metod kształcenia
      6.7.2. Metody podające
      6.7.3. Metody problemowe ? samodzielne dochodzenie do wiedzy
      6.7.4. Metody eksponujące (waloryzujące)
      6.7.5. Metody praktyczne
      6.8. Środki dydaktyczne
      6.9. Kontrola i ocena wyników procesu kształcenia
      6.9.1. Funkcje kontroli i oceny wyników w procesie kształcenia
      6.9.2. Metody kontroli i oceny wyników procesu kształcenia
      6.9.3. Pomiar dydaktyczny
      Pytania sprawdzające.
      Zadania problemowe
      Literatura cytowana i uzupełniająca
      CZĘŚĆ DRUGA
      WYKORZYSTANIE WIEDZY PEDAGOGICZNEJ W OPIECE NAD ZDROWIEM
      7. Kształcenie na rzecz współpracy w interdyscyplinarnych zespołach opiekuńczych
      7.1. Cele rozdziału
      7.2. Zespół opiekuńczy ? istota współpracy
      7.3. Kształcenie na rzecz współpracy w zespole opiekuńczym
      Pytania sprawdzające
      Zadania problemowe
      Literatura cytowana i uzupełniająca
      8. Pedagogika zdrowia ? teoria wychowania zdrowotnego i edukacji zdrowotnej
      8.1. Cele rozdziału
      8.2. Zadania pedagogiki zdrowia na rzecz edukacji zdrowotnej
      8.3. Wychowanie zdrowotne
      8.4. Edukacja zdrowotna
      8.4.1. Istota i cele edukacji zdrowotnej
      8.4.2. Edukacja zdrowotna a promocja zdrowia
      8.4.3. Modele edukacji zdrowotnej.
      8.4.4. Formy organizacyjne i metody edukacji zdrowotnej
      Pytania sprawdzające
      Zadania problemowe
      Literatura cytowana i uzupełniająca
      9. Pedagogiczne aspekty pracy z pacjentem i jego rodziną
      9.1. Cele rozdziału
      9.2. Edukacja pacjenta
      9.3. Doradzanie i poradnictwo w pracy z pacjentem i jego rodziną
      9.4. Formy, metody i środki dydaktyczne stosowane w edukacji pacjentów
      9.4.1. Formy organizacyjne
      9.4.2. Metody nauczania ? uczenia się
      9.4.3. Środki dydaktyczne
      9.5. Zasady warunkujące efektywność edukacji
      Pytania sprawdzające
      Zadania problemowe
      Literatura cytowana i uzupełniająca.
      CZĘŚĆ TRZECIA
      PEDAGOGIKA W PIELĘGNIARSTWIE
      10. Pielęgniarstwo a pedagogika
      10.1. Cele rozdziału
      10.2. Relacje między pielęgniarstwem a pedagogiką
      10.2.1. Współczesne rozumienie pielęgniarstwa
      10.2.2. Wyznaczniki rozwoju pielęgniarstwa
      10.2.3. Istota zawodowego pielęgnowania
      10.2.4. Edukacja w pielęgnowaniu
      10.3. Wykorzystanie dorobku różnych dziedzin pedagogiki w pielęgniarstwie
      10.3.1. Wkład pedagogiki w tworzenie podstaw teoretycznych pielęgniarstwa
      10.3.2. Wykorzystanie w pielęgniarstwie różnych działów pedagogiki
      10.3.3. Wspólne obszary zainteresowań badawczych pielęgniarstwa i pedagogiki
      Pytania sprawdzające
      Zadania problemowe
      Literatura cytowana i uzupełniająca.
      11. Działalność pedagogiczna pielęgniarki
      11.1. Cele rozdziału
      11.2. Zadania pedagogiczne w działalności zawodowej pielęgniarki
      11.2.1. Funkcja wychowawcza w zawodzie pielęgniarki
      11.3. Funkcja kształcenia w zawodzie pielęgniarki
      Pytania sprawdzające
      Zadania problemowe
      Literatura cytowana i uzupełniająca
      12. Dydaktyka pielęgniarstwa
      12.1. Cele rozdziału
      12.2. Dydaktyka pielęgniarstwa ? zakres zainteresowania i zadania
      12.3. Proces kształcenia pielęgniarek
      12.4. Czynniki warunkujące tworzenie i zmiany w systemie kształcenia pielęgniarek w Polsce
      12.5. Filozofia kształcenia pielęgniarek
      12.6. Cele kształcenia
      12.7. Treści kształcenia
      12.8. Proces kształtowania umiejętności praktycznych
      12.9. Formy organizacyjne i metody wykorzystywane w kształceniu pielęgniarek
      Pytania sprawdzające
      Zadania problemowe
      Literatura cytowana i uzupełniająca.


      Uwagi

      Kupując na kilku naszych aukcjach za wysyłkę płacisz tylko raz - jej koszt zależny jest od wagi książek, o kalkulację kosztów prosimy pytać w mailu. Kupujący otrzyma paragon lub fakturę.

      NAJBARDZIEJ POSZUKIWANE KSIĄŻKI
      ZAWSZE W ATRAKCYJNEJ CENIE!
      Na Skróty
      dodaj do ulubionych sprzedawców nasz sklep allegro nasze pozostałe aukcje
      Płatności

      Płatności można dokonywać na nasze konto mBank:

      logo mBank

      10 1140 [zasłonięte]40[zasłonięte]02 4[zasłonięte]920 71

      Koszty Wysyłki
      koszty przesyłki
      Odbiór Osobisty

      Po zakupione towary zapraszamy do naszej siedziby:

      Stadion Olimpijski we Wrocławiu
      Księgarnia w HALI WIELOFUNKCYJNEJ AWF
      Al. J.I. Paderewskiego 35
      51-612 Wrocław

      Przy odbiorze osobistym można zapłacić na miejscu gotówką lub kartą kredytową.

      Kontakt z Nami

      allegro[na]sportowo-medyczna.pl
      Telefon: 071 [zasłonięte] 54
      Gadu-Gadu:

      • Mirek, status:
      • Robert, status: