tom 1:
- wprowadza w świat podstawowych pojęć i zagadnień pedagogiki, przedstawionych w szerszym kontekście społeczno-kulturowym,
- omawia wybrane prądy i kierunki współczesnej pedagogiki,
- zapoznaje z dziejami wychowania i oświaty w Polsce i na świecie,
- prezentuje wybrane metody badań pedagogicznych,
- ukazuje związek teorii pedagogicznych z praktyką,
- zawiera bogactwo osiągnięć naukowych i doświadczeń starszego i młodszego pokolenia pedagogów w Polsce,
- przedstawia edukację z wielu różnych perspektyw.
Tom 1 odpowiada treściom przedmiotów: pedagogika ogólna, historia wychowania oraz współczesne kierunki pedagogiczne.
tom 2:
- przedstawia współczesne teorie wychowania,
- zapoznaje z głównymi tendencjami rozwoju systemów oświatowych w Polsce i na świecie,
- wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia,
- daje podstawy oraz praktyczne wskazówki do tworzenia warsztatu pracy pedagogicznej,
- inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.
Tom drugi obejmuje trzy części. Pierwsza część omawia zagadnienia istoty i przedmiotu badań teorii wychowania, różnych podejść do teorii wychowania, badań porównawczych z tego zakresu, a także nowych kategorii pojęciowych współczesnej teorii wychowania oraz teorie socjalizacji. Część druga porusza zagadnienia z zakresu dydaktyki, dotyczące m.in. programu szkolnego, nauczania i uczenia się w klasie, szkolnego środowiska uczenia się, w tym zagadnień przemocy i agresji w szkole, a także pełnienia i przygotowania się do zawodu nauczyciela. Część trzecia omawia zaś aktualne problemy oświaty, główne tendencje w zakresie struktur i funkcjonowania systemów edukacyjnych w świecie oraz reformowania oświaty w Polsce.
Książka przeznaczona jest dla:
- przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego - studentów uczelni akademickich, kolegiów nauczycielskich i wyższych szkół zawodowych,
- studentów pierwszych lat pedagogiki,
- nauczycieli, którzy chcą odnowić swoją wiedzę pedagogiczną,
- prowadzących szkolenia w ośrodkach doskonalenia kadr pedagogicznych,
- wszystkich zainteresowanych współczesną pedagogiką - działaczy oświatowych i samorządowych, psychologów i socjologów.
Podręcznik otrzymał III nagrodę w V edycji Konkursu na Najlepszy Podręcznik Akademicki, wydany w 2003 roku, organizowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu.
Zespół autorski tworzą: Agnieszka Gromkowska-Melosik, Teresa Hejnicka-Bezwińska, Ryszard Kucha, Zbyszko Melosik, Bogusław Milerski, Marian Nowak, Krzysztof Rubacha, Tomasz Szkudlarek, Sławomir Sztobryn, Janusz Tarnowski, Stefan Wołoszyn, Hanna Zielińska-Kostyło.
|
Fragmenty obu książek czytałam do egzaminów, więc gdzieniegdzie znajdują się podkreślenia ołówkiem. Brzegi zabezpieczone taśmą klejącą.
Zapraszam na pozostałe moje aukcje
(ubrania, dodatki, książki, czasopisma, płyty CD)
Większą liczbę przedmiotów wysyłam jedną przesyłką
|