|
|
e-księgarnia antykwariat PARALALA tel.+48 [zasłonięte]692520 [zasłonięte]@poczta.onet.pl
|
|
| KATEGORIE - kliknij i wybierz:
|
|
| 47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236
tytułem: nick i nr aukcji
|
|
|
________P O C Z T A _______ I. PRZEDPŁATA NA KONTO:
*1 książka - priorytet 10,00 zł *2 książki - priorytet 11zł *3 i więcej - priorytet GRATIS !
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):
* 1 książka - priorytet - 15,50 zł * 2 książki - ekonomiczna - 14,00 zł - priorytet - 17,00 zł *3 książki i więcej - ekonomiczna - 16,00 zł - priorytet - 19,00 zł ____K U R I E R (DPD)____ I. PRZEDPŁATA NA KONTO: *1 - 3 książek - 18 zł *3 - 10 książek - 22 zł *
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze): * 1- 3 książek 28,00 zł * 3- 10 książek 28,00 zł * |
|
|
|
|
|
| SZKOŁY POLSKIEJ PEDAGOGIKI SPOŁECZNEJ WOBEC NOWYCH WYZWAŃ POLSKA PEDAGOGIKA SPOŁECZNA NA POCZĄTKU XXI WIEKU Autor: red. EWA KANTOWICZ, red.BOŻENA CHROSTOWSKA, red.MAŁGORZATA CICZKOWSKA-GIEDZIUN
253 stron format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2010
OPIS
Reasumując, przedstawiona do recenzji praca jest opracowaniem, które spełnia dwa ważne zadania. Po pierwsze jest to książka jubileuszowa dedykowana Profesorowi Stanisławowi Kawuli. W tej perspektywie jej wartość, rola jaką pełni wobec Szanownego Jubilata i całego środowiska pedagogów społecznych jest podstawowa, fundamentalna, nie podlegająca dyskusji. Zarówno Autorom, jak i Redaktorkom książki: dr hab. Ewie Kantowicz -Profesor Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego oraz dr Bożenie Chrostowskiej, dr Małgorzacie Ciczkowskiej-Giedziun należy się uznanie i podziękowanie za przygotowanie tej szczególnej publikacji. Z tego zadania wywiązały się bardzo dobrze. Drugie zadanie akademickie - dyskusja nad stanem pedagogiki może budzić pytania, a czasem niedosyt. Ale niezależnie od tego, jest to praca ważna, potrzebna, będąca refleksją nad dzisiejszą pedagogiką społeczną. Pokazuje warsztaty badawcze polskich pedagogów, dokumentuje mobilność i solidarność środowiska pedagogicznego zdolnego ogniskować się wokół osób szczególnie zasłużonych i znaczących, jak również wokół ważnych wspólnych zadań. To wielka zasługa Redaktorek i organizatorek konferencji, że stworzyły okazję do takiego spotkania, do wspólnego namysłu nad pedagogiką społeczną i dalszych wspólnych działań, że przygotowały publikację, która ponawia ważne, fundamentalne i szczegółowe pytania o dorobek i przyszłość polskiej pedagogiki społecznej, o rolę Mistrzów akademickich, jakim niewątpliwie jest Prof. Stanisław Kawula.
Dr hab. Barbara Smolińska-Theiss
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
Laudacje z okazji Jubileuszu 70. Urodzin Profesora Stanisława Kawuli
Część I Wybrane perspektywy metodologiczno-poznawcze polskiej pedagogiki społecznej i Mistrz Szkoły Olsztyńskiej
Andrzej Radziewicz-Winnicki, Marek Walancik Fenomen instytucjonalizacji pedagogiki społecznej w Polsce: zapis o szkole olsztyńskiej oraz jej Leaderze - Profesorze Stanisławie Kawuli
Mariusz Cichosz Szkoły polskiej pedagogiki społecznej - drogi i kierunki rozwoju
Tadeusz Frąckowiak, Jerzy Modrzewski Kształtowanie się perspektywy poznawczej poznańskiej pedagogiki społecznej
Mikołaj Winiarski Pomoc i wsparcie społeczne w pedagogice społecznej Stanisława Kawuli
Andrzej W. Janke Funkcja wychowawcza rodziny w świetle socjopedagogicznej koncepcji Stanisława Kawuli
Andrzej Olubiński Rola autorytetu mistrza w edukacji młodych pokoleń
Część II Wieloparadygmatyczność pedagogiki społecznej i jej związki z pracą socjalną
Ewa Marynowicz-Hełka Kilka uwag w sprawie wieloparadygmatyczności pedagogiki społecznej
Jerzy Szmagalski Czy pedagogika społeczna przyjmie się w Wielkiej Brytanii? Tradycje i nowe tendencje w brytyjskiej pracy socjalnej
Ewa Kantowicz Między pedagogiką społeczną a pracą socjalną- w poszukiwaniu nowego paradygmatu pedagogiki pracy socj alnej
Anna Leszczyńska-Rejchert Problematyka geragogiczna w pedagogice społecznej
Marła Guziuk-Tkacz Diagnozowanie w naukach społecznych a diagnoza pedagogiczna
Część III
Pedagogika społeczna - stare i nowe obszary zainteresowań badawczych
Elżbieta Łuczak Świat uzależnień znanych i poznawanych w pedagogice społecznej i resocjalizacyjnej
Dorota Zaworska-Nikoniuk Istota i konteksty dyskursu feministycznego a zadania współczesnej pedagogiki społecznej -refleksje i inspiracje
Karolina Slovenko Spotkanie pedagogiki społecznej z buddyzmem jako obszar nowych zainteresowań teoretycznych i badawczych
Mirosława Ściupider Istota społecznego problemu współczesnej rodziny w oglądzie pedagogiki społecznej
Teresa Wilk Wybrane zagrożenia współczesnej rodziny w obszarze zainteresowań sztuki dramatycznej. Perspektywa pedagogiczna
| |