Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PEDAGOGIKA SPECJALNA Podr Niepelnosprawni Edukacja

28-01-2012, 2:16
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 40 zł     
Użytkownik paralala
numer aukcji: 2061599891
Miejscowość Toruń
Wyświetleń: 5   
Koniec: 26-01-2012 22:28:08
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


KOSZT PRZESŁANIA

 I . przedpłata na konto
  • 1 książka - priorytet 7 zł
  • 2 książki - priorytet 8 zł
  • 3 i więcej - priorytet GRATIS !
                     II. POBRANIE
  • 1 książka - priorytet 15,50 zł
  •                 - ekonom. 12,50 zł
  • 2 książki - priorytet 17,00 zł
  •                 -ekonom. 14,00 zł
  • 3 książkl i więcej - priorytet 19,00 zł
  •                 - ekonom. 16,00 zł
(poczta polska)

KONTA BANKOWE:

47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439


57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236

FORMA:
 

I. wysłanie pozycji po wpłacie na podane konto (przedpłata)
II. wysłanie pozycji z zapłatą przy odbiorze (przesyłka pobraniowa)


Wybrane zagadnienia
z pedagogiki specjalnej


Zawiślak Aleksandra

Wydanie I, 2009 rok, format B5, objętość 148

____________________________OPIS_____________________________

Książka jest podręcznikiem z zakresu pedagogiki specjalnej. Ma charakter propedeutyczny zapoznający czytelnika z podstawami tej wiedzy. Przedstawia zagadnienia w sposób jasny, zwięzły oraz syntetyczny. Uwzględnia współczesny dorobek pedagogiki specjalnej oraz prezentuje go w ujęciach najnowszych.

 Dokonany przez autorkę wybór zagadnień jest wynikiem przyjęcia określonej, własnej koncepcji pedagogiki specjalnej, która wyrasta z najlepszych wzorów z przeszłości, nie negując ich, lecz starając się je twórczo kontynuować. Idea napisania książki to chęć wyjścia naprzeciw potrzebom czytelników szukających nowoczesnego i przystępnego podręcznika. Jednocześnie autorka pragnęła aby po lekturze jej pracy czytelnik chętnie sięgnął po literaturę bardziej zaawansowaną.

Czytelnik znajdzie na początku fundamentalne informacje o pedagogice specjalnej jako nauce, jej tożsamości, statusie teoretycznym, terminologii oraz podstawowych pojęciach. Następnie zaznajomiony zostanie z wewnętrzną strukturą pedagogiki specjalnej – dawniej i współcześnie wyróżnianych subdyscyplinach oraz pozna krótkie charakterystykami każdej z nich. Następną część książki poświęcono historii myśli z zakresu pedagogiki specjalnej, ze szczególnym i dokładnym omówieniem dziejów polskiej pedagogiki specjalnej od okresu zaborów do roku 1989. Następnie przedstawiono najważniejsze zagadnienia związane z praktyczną stroną tej nauki tj. kształceniem specjalnym. Omówiono tutaj podstawowe pojęcia związane z praktycznym wdrażaniem idei kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, diagnozą pedagogiczną, teleologią oraz kierunkami oddziaływań rehabilitacyjnych. Zagadnienia te omówiono na tle współczesnych przemian normalizacyjnych tego kształcenia. Książkę kończy rozdział przybliżający czytelnikowi problemy człowieka z niepełnosprawnością, jego specyficzną sytuację psychospołeczną oraz złożony proces dostosowywania się do własnej niepełnosprawności.
Redagując książkę starano się zwracać uwagę czytelnika na zagadnienia kluczowe stosując w tym celu graficzne formy prezentacji treści. Każdy z rozdziałów zawiera też bloki rozszerzające przeznaczone dla dociekliwszego czytelnika oraz ciekawostki, które urozmaicają lekturę. Na końcu każdego rozdziału znajdziemy blok będący podsumowaniem, zawierający materiały do zapamiętania, ćwiczenia oraz wskazanie dalszej lektury.

____________________________SPIS TREŚCI_____________________________

Rozdział 1

Tożsamość pedagogiki specjalnej jako nauki


Istota pedagogiki specjalnej

Status teoretyczny pedagogiki specjalnej jako nauki

Terminologia w pedagogice specjalnej

Podstawowe pojęcia związane z pedagogiką specjalną

Zapamiętaj

Poćwicz

Przeczytaj

 
Rozdział 2

Systematyka w pedagogice specjalnej


 
Przegląd dotychczasowych stanowisk

Współcześnie wyróżniane subdyscypliny pedagogiki specjalnej

Zapamiętaj

Poćwicz

Przeczytaj

Rozdział 3

Pedagogika specjalna w perspektywie historycznej

 

Stosunek społeczeństw do osób niepełnosprawnych

na przestrzeni dziejów

Tradycje polskiej pedagogiki specjalnej

Zapamiętaj

Poćwicz

Przeczytaj

 
Rozdział 4

Kształcenie specjalne



Istota kształcenia specjalnego

Specjalne potrzeby edukacyjne

Problematyka diagnozy pedagogicznej

Cele i zadania kształcenia specjalnego

Współczesne przemiany kształcenia specjalnego

Kierunki oddziaływań rehabilitacyjnych

Działania terapeutyczne

Zapamiętaj

Poćwicz

Przeczytaj

 
Rozdział 5

Człowiek z niepełnosprawnością


Pojęcie niepełnosprawności

Proces przystosowywania się do niepełnosprawności

Złożona sytuacja człowieka z niepełnosprawnością

Zapamiętaj

Poćwicz

Przeczytaj

 

Bibliografia

Spis tabel i schematów
Aneks