|
|
e-księgarnia antykwariat PARALALA tel.+48 [zasłonięte]692520 [zasłonięte]@poczta.onet.pl
|
|
| KATEGORIE - kliknij i wybierz:
|
|
| 47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236
tytułem: nick i nr aukcji
|
|
|
________P O C Z T A _______ I. PRZEDPŁATA NA KONTO:
*1 książka - priorytet 10,00 zł *2 książki - priorytet 11zł *3 i więcej - priorytet GRATIS !
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):
* 1 książka - priorytet - 15,50 zł * 2 książki - ekonomiczna - 14,00 zł - priorytet - 17,00 zł *3 książki i więcej - ekonomiczna - 16,00 zł - priorytet - 19,00 zł ____K U R I E R (DPD)____ I. PRZEDPŁATA NA KONTO: *1 - 3 książek - 18 zł *3 - 10 książek - 22 zł *
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze): * 1- 3 książek 28,00 zł * 3- 10 książek 28,00 zł * |
|
|
|
|
|
| Wychowanie rodzinne w teorii i praktyceRozwój pedagogicznej orentacji familiologicznej (red.) Janke Andrzej W. Rok wydania: 2008 Stron: 320 Format: 17,5 x 25,0 cm Opis: "Prezentowana książka porusza wszystkie elementarne aspekty funkcjonowania środowiska wychowawczego rodziny, w ujęciu zarówno historycznym, teoretycznym, interdyscyplinarnym, jak i profilaktyczno-terapeutycznym. Tego rodzaju całościowa oraz spójna koncepcja merytorycznej struktury publikacji, będąca wynikiem świadomego zamysłu jej Redaktora, znawcy oraz popularyzatora problematyki wychowania rodzinnego, nadaje opracowaniu charakter wyjątkowy, w porównaniu z wieloma innymi tego typu publikacjami, które ukazały się w ostatnich latach na rynku. Zasadniczą bowiem myślą przewodnią Wychowania rodzinnego w teorii i praktyce jest teza, iż pomimo licznych zawirowań, a zwłaszcza zagrożeń społeczno-cywilizacyjnych, pomimo rozwoju koncepcji oraz praktyki funkcjonowania jednostek poza rodziną tudzież w tzw. rodzinach alternatywnych, pomimo pewnych symptomów tzw. kryzysu rodziny itd. itp., klasyczna rodzina składająca się z mężczyzny i kobiety oraz przynajmniej jednego dziecka, wydaje się stanowić ciągle - przynajmniej w europejskim kręgu kulturowym - statystyczną większość. I nic nie wskazuje na to - sądząc chociażby na podstawie preferencji rodziny jako wartości przez kolejne pokolenia młodzieży - aby stan ten miał ulec zasadniczej zmianie. Jak pisze jeden z autorów tej publikacji, iż im bardziej ludzie czują się w swojej codziennej egzystencji zagrożeni, zagubieni oraz niepewni, tym bardziej kierują się w stronę rodziny jako swoiście pojmowanej grupy pierwotnej, zapewniającej właśnie poczucie bezpieczeństwa, akceptacji, pomocy i wsparcia oraz możliwości indywidualnego rozwoju. W tym sensie rację ma A.W. Janke, iż każdy z nas jest jakby z natury homo familiaris. Z drugiej strony - na co wskazują również liczne artykuły w niniejszym zbiorze - rodzina jako element systemu społeczno-cywilizacyjnego, podlega różnorakim przeobrażeniom, zarówno jeśli chodzi o strukturę, jak i zakres oraz jakość wypełnianych przez nią funkcji. Zapewne w przyszłości będzie to grupa mniejsza, mniej sformalizowana, ale bardziej spójna, zintegrowana oraz pełniej realizująca zwłaszcza funkcje psychologiczno-edukacyjne. Inne z kolei opracowania wskazują na liczne zagrożenia, a także problemy funkcjonowania współczesnych rodzin polskich: bezrobocie, biedę, alkoholizm, pracoholizm, przemoc, sieroctwo społeczne, niewydolność wychowawczą itd. Swoistym antidotum dla tych problemów jest szereg publikacji na temat koncepcji oraz metod usprawniania podstawowych funkcji rodziny, a głównie na temat działań o charakterze profilaktycznym, poczynając od edukacji w zakresie przygotowania do życia rodzinnego, poprzez rozwój polityki prorodzinnej, aż do bieżącego monitoringu działalności rodziny w środowisku przez odpowiednie służby socjalne. Niniejsze opracowanie gorąco polecam np. jako podręcznik do zajęć na wielu kierunkach oraz specjalnościach studiów społeczno-humanistycznych, jako publikację w dalszych badaniach oraz refleksjach nad kierunkami przeobrażeń współczesnej rodziny, jako mądrą książkę wzbogacającą wiedzę o procesach społeczno-edukacyjnych zachodzących w tego typu środowisku, dla tych wszystkich, którzy swoje roŞdzinne życie pragnągłębiej zrozumieć, poznać, a głównie polepszyć oraz usprawnić." Z recenzji Prof. zw. dr hab. Andrzej Olubiński Spis treści:
Wprowadzenie Myślenie pedagogiczne o rodzinie i wychowaniu rodzinnym na początku XXI wieku I. RODZINA CZASU TRANSFORMACJI I NIEKTÓRE JEJ PROBLEMY - Rodzina współczesna: przeobrażenia i przyszłość
- Rodzina w kontekście globalizacji komunikacyjnej i rozluźnienia społeczno-moralnego
- Środowisko rodzinne a proces kreowania tożsamości jego członków: pułapki krętych ścieżek współczesności
- Rodzina migracyjna jako typ współczesnej rodziny w Polsce. Wybrane aspekty
- Mądrość jako zasada budowania stosunków wychowawczych w rodzinie. Perspektywa etyki realistycznej
II. WĄTEK HISTORYCZNY BADAŃ NAD RODZINĄ I WYCHOWANIEM RODZINNYM - Kierunki, metody i wyniki badań nad rodziną jako środowiskiem wychowawczym w II Rzeczypospolitej
- Role rodzicielskie w świetle dziel encyklopedycznych okresu pełnego średniowiecza - na przykładzie
De rerum proprietatibus Bartłomieja Anglika - Dumne, ambitne, godne swych przodków, lecz również powód zmartwień i niesławy. Tacyt o córkach
- Partnerstwo poprzez małżeński kompromis. Analiza Laudatio Turiae, rzymskiej inskrypcji nagrobkowej z końca I w. p.n.e
III. KONSEKWENCJE PEDAGOGICZNE PRZEMIAN W OBRĘBIE WIĘZI RODZINNEJ - Rodzina zastępcza a sytuacja szkolna dziecka
- Więź wychowawcza rodziców w świetle teorii przywiązania. Możliwe następstwa transformacji ustrojowej w Polsce
- Więź emocjonalna z rodzicami w percepcji młodzieży
- Rodzinne uwarunkowania agresji młodzieży - dylematy bezradności
IV. Z BADAŃ NAD DZIAŁALNOŚCIĄ WYCHOWAWCZĄ RODZINY - Edukacja medialna w rodzinie. Dziecko w średnim wieku szkolnym a telewizja
- Młodzież o starości. O potrzebie wychowania do starości
- Rodzina jako wartość w życiu młodzieży licealnej. Przypadek jednej szkoły
- Wulgaryzacja języka dzieci w wieku przedszkolnym. Uwarunkowania rodzinne problemu
- Wybrane uwarunkowania kontynuowania zawodu rodziców przez dzieci. Próba interpretacji pedagogicznej
- Rodzina jako wyznacznik szans edukacyjnych młodzieży akademickiej - perspektywa retrospektywna
V. ASPEKTY TEORETYCZNE I PRAKTYCZNE USPRAWNIANIA WYCHOWANIA RODZINNEGO - Rodzina w partnerstwie z przedszkolem -doświadczenia i wizje
- Etyczne wymiary współpracy rodziny i szkoły
- Specyfika wychowania w rodzinie dzieci w młodszym wieku szkołnym
- Możliwości wsparcia i terapii rodziców z dzieckiem uzależnionym od narkotyków
- Przemoc wobec dziecka w rodzinie - możliwości rozpoznawania i pomocy w środowisku szkolnym
- Co rodzicom warto przypomnieć, a co warto podpowiedzieć?
- Internat jako drugi dom w aspekcie wychowania rodzinnego
Na zakończenie Wychowanie rodzinne jako fundament rozwoju pedagogicznej orientacji familiologicznej Wybór prac familiologicznych z lat 2[zasłonięte]004-20 Nachwort zur Publikation | |