Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PEDAGOGIKA RODZINY Rodzina zastępcza więź problemy

24-01-2012, 5:37
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 45 zł     
Użytkownik paralala
numer aukcji: 2041481802
Miejscowość Toruń
Wyświetleń: 8   
Koniec: 16-01-2012 16:11:58

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2008
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha





e-księgarnia antykwariat
PARALALA

tel.+48 [zasłonięte]692520
[zasłonięte]@poczta.onet.pl







KATEGORIE - kliknij i wybierz:






 
 
47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439   
 


57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236

tytułem: nick i nr aukcji






________P O C Z T A
_______


I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 książka - priorytet 10,00 zł
*2 książki - priorytet 11zł
*3 i więcej - priorytet GRATIS !

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1 książka - priorytet - 15,50 zł
* 2 książki
- ekonomiczna - 14,00 zł
- priorytet - 17,00 zł
*3 książki i więcej
- ekonomiczna - 16,00 zł
- priorytet - 19,00 zł

____K U R I E R (DPD)____
I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 - 3 książek - 18 zł
*3 - 10 książek - 22 zł
*

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1- 3 książek 28,00 zł
* 3- 10 książek 28,00 zł *  





Wychowanie rodzinne w teorii i praktyce

Rozwój pedagogicznej orentacji familiologicznej

  (red.) Janke Andrzej W.

Rok wydania: 2008

Stron: 320

Format: 17,5 x 25,0 cm

 

 

Opis:

"Prezentowana książka porusza wszystkie elementarne aspekty funkcjonowania środowiska wychowawczego rodziny, w ujęciu zarówno historycznym, teoretycznym, interdyscyplinarnym, jak i profilaktyczno-terapeutycznym. Tego rodzaju całościowa oraz spójna koncepcja merytorycznej struktury publikacji, będąca wynikiem świadomego zamysłu jej Redaktora, znawcy oraz popularyzatora problematyki wychowania rodzinnego, nadaje opracowaniu charakter wyjątkowy, w porównaniu z wieloma innymi tego typu publikacjami, które ukazały się w ostatnich latach na rynku. Zasadniczą bowiem myślą przewodnią Wychowania rodzinnego w teorii i praktyce jest teza, iż pomimo licznych zawirowań, a zwłaszcza zagrożeń społeczno-cywilizacyjnych, pomimo rozwoju koncepcji oraz praktyki funkcjonowania jednostek poza rodziną tudzież w tzw. rodzinach alternatywnych, pomimo pewnych symptomów tzw. kryzysu rodziny itd. itp., klasyczna rodzina składająca się z mężczyzny i kobiety oraz przynajmniej jednego dziecka, wydaje się stanowić ciągle - przynajmniej w europejskim kręgu kulturowym - statystyczną większość. I nic nie wskazuje na to - sądząc chociażby na podstawie preferencji rodziny jako wartości przez kolejne pokolenia młodzieży - aby stan ten miał ulec zasadniczej zmianie. Jak pisze jeden z autorów tej publikacji, iż im bardziej ludzie czują się w swojej codziennej egzystencji zagrożeni, zagubieni oraz niepewni, tym bardziej kierują się w stronę rodziny jako swoiście pojmowanej grupy pierwotnej, zapewniającej właśnie poczucie bezpieczeństwa, akceptacji, pomocy i wsparcia oraz możliwości indywidualnego rozwoju. W tym sensie rację ma A.W. Janke, iż każdy z nas jest jakby z natury homo familiaris. Z drugiej strony - na co wskazują również liczne artykuły w niniejszym zbiorze - rodzina jako element systemu społeczno-cywilizacyjnego, podlega różnorakim przeobrażeniom, zarówno jeśli chodzi o strukturę, jak i zakres oraz jakość wypełnianych przez nią funkcji. Zapewne w przyszłości będzie to grupa mniejsza, mniej sformalizowana, ale bardziej spójna, zintegrowana oraz pełniej realizująca zwłaszcza funkcje psychologiczno-edukacyjne. Inne z kolei opracowania wskazują na liczne zagrożenia, a także problemy funkcjonowania współczesnych rodzin polskich: bezrobocie, biedę, alkoholizm, pracoholizm, przemoc, sieroctwo społeczne, niewydolność wychowawczą itd. Swoistym antidotum dla tych problemów jest szereg publikacji na temat koncepcji oraz metod usprawniania podstawowych funkcji rodziny, a głównie na temat działań o charakterze profilaktycznym, poczynając od edukacji w zakresie przygotowania do życia rodzinnego, poprzez rozwój polityki prorodzinnej, aż do bieżącego monitoringu działalności rodziny w środowisku przez odpowiednie służby socjalne. Niniejsze opracowanie gorąco polecam np. jako podręcznik do zajęć na wielu kierunkach oraz specjalnościach studiów społeczno-humanistycznych, jako publikację w dalszych badaniach oraz refleksjach nad kierunkami przeobrażeń współczesnej rodziny, jako mądrą książkę wzbogacającą wiedzę o procesach społeczno-edukacyjnych zachodzących w tego typu środowisku, dla tych wszystkich, którzy swoje roŞdzinne życie pragnągłębiej zrozumieć, poznać, a głównie polepszyć oraz usprawnić." Z recenzji Prof. zw. dr hab. Andrzej Olubiński


Spis treści:

Wprowadzenie

Myślenie pedagogiczne o rodzinie i wychowaniu rodzinnym na początku XXI wieku

 

I. RODZINA CZASU TRANSFORMACJI I NIEKTÓRE JEJ PROBLEMY

  1. Rodzina współczesna: przeobrażenia i przyszłość
  2. Rodzina w kontekście globalizacji komunikacyjnej i rozluźnienia społeczno-moralnego
  3. Środowisko rodzinne a proces kreowania tożsamości jego członków: pułapki krętych ścieżek współczesności
  4. Rodzina migracyjna jako typ współczesnej rodziny w Polsce. Wybrane aspekty
  5. Mądrość jako zasada budowania stosunków wychowawczych w rodzinie. Perspektywa etyki realistycznej

 

II. WĄTEK HISTORYCZNY BADAŃ NAD RODZINĄ I WYCHOWANIEM RODZINNYM

  1. Kierunki, metody i wyniki badań nad rodziną jako środowiskiem wychowawczym w II Rzeczypospolitej
  2. Role rodzicielskie w świetle dziel encyklopedycznych okresu pełnego średniowiecza - na przykładzie
    De rerum proprietatibus Bartłomieja Anglika
  3. Dumne, ambitne, godne swych przodków, lecz również powód zmartwień i niesławy. Tacyt o córkach
  4. Partnerstwo poprzez małżeński kompromis. Analiza Laudatio Turiae, rzymskiej inskrypcji nagrobkowej z końca I w. p.n.e

 

III. KONSEKWENCJE PEDAGOGICZNE PRZEMIAN W OBRĘBIE WIĘZI RODZINNEJ

  1. Rodzina zastępcza a sytuacja szkolna dziecka
  2. Więź wychowawcza rodziców w świetle teorii przywiązania. Możliwe następstwa transformacji ustrojowej w Polsce
  3. Więź emocjonalna z rodzicami w percepcji młodzieży
  4. Rodzinne uwarunkowania agresji młodzieży - dylematy bezradności

 

IV. Z BADAŃ NAD DZIAŁALNOŚCIĄ WYCHOWAWCZĄ RODZINY

  1. Edukacja medialna w rodzinie. Dziecko w średnim wieku szkolnym a telewizja
  2. Młodzież o starości. O potrzebie wychowania do starości
  3. Rodzina jako wartość w życiu młodzieży licealnej. Przypadek jednej szkoły
  4. Wulgaryzacja języka dzieci w wieku przedszkolnym. Uwarunkowania rodzinne problemu
  5. Wybrane uwarunkowania kontynuowania zawodu rodziców przez dzieci. Próba interpretacji pedagogicznej
  6. Rodzina jako wyznacznik szans edukacyjnych młodzieży akademickiej - perspektywa retrospektywna

 

V. ASPEKTY TEORETYCZNE I PRAKTYCZNE USPRAWNIANIA WYCHOWANIA RODZINNEGO

  1. Rodzina w partnerstwie z przedszkolem -doświadczenia i wizje
  2. Etyczne wymiary współpracy rodziny i szkoły
  3. Specyfika wychowania w rodzinie dzieci w młodszym wieku szkołnym
  4. Możliwości wsparcia i terapii rodziców z dzieckiem uzależnionym od narkotyków
  5. Przemoc wobec dziecka w rodzinie - możliwości rozpoznawania i pomocy w środowisku szkolnym
  6. Co rodzicom warto przypomnieć, a co warto podpowiedzieć?
  7. Internat jako drugi dom w aspekcie wychowania rodzinnego

 

Na zakończenie

Wychowanie rodzinne jako fundament rozwoju pedagogicznej orientacji familiologicznej

Wybór prac familiologicznych z lat 2[zasłonięte]004-20

Nachwort zur Publikation