|
Pedagogika
resocjalizacyjna W stronę działań
kreujących Konopczyński Marek
Wydawnictwo: Impuls
ISBN:
[zasłonięte]978-8387-914-8 Format: 14.5x21.0cm Liczba
stron: 208 Oprawa: Miękka ze
skrzydełkami Wydanie: 1, 2014 r.
W prezentowanej książce
przede wszystkim postaramy się uzasadnić tezę, iż współczesna
działalność resocjalizacyjna nie powinna być tym, czym jest w
chwili obecnej, a więc „narzucaniem” określonych postaw i
zachowań na drodze instytucjonalnego, zalegalizowanego
administracyjnie przymusu, zakamuflowanego pod pojęciem
oddziaływań resocjalizacyjnych. Książka przeznaczona jest
dla szerokiego grona czytelników: od studentów nauk
społecznych (pedagogiki, prawa, psychologii, socjologii, pracy
socjalnej) poczynając poprzez przedstawicieli wymiaru
sprawiedliwości (sędziów, kuratorów sądowych, wychowawców
zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich, wychowawców w
zakładach karnych i aresztach śledczych), pracowników resortu
edukacji (pedagogów i psychologów szkolnych, wychowawców
placówekwychowawczych, specjalnych, socjoterapeutycznych i
resocjalizacyjnych), działaczy i wolontariuszy z organizacji
pozarządowych, na pracownikach szeroko rozumianego sektora
pomocy społecznej kończąc (pracownicy socjalni, wychowawcy w
placówkach socjalizacyjnych, zakładach
opiekuńczo-wychowawczych, asystenci rodziny
itp.). Przedstawiona pozycja wydawnicza jest próbą
przybliżenia uwikłanego w spory teoretyczne i aksjologiczne
oblicza współczesnej polskiej pedagogiki resocjalizacyjnej.
Przede wszystkim jednak ma za zadanie uporządkowanie jej
przestrzeni merytorycznej i wskazanie, w jakim kierunku należy
podążać, aby przezwyciężyć kryzys zmiany i osiągać bardziej
realne sukcesy resocjalizacyjne.
Metody twórczej
resocjalizacji Konopczyński Marek
wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe
PWN Oprawa: Miękka
Oprawa: Miękka
Format: 14.0x20.5cm
Liczba stron: 430
Wydanie: 1
Rok wydania: 2010
ISBN:[zasłonięte]978-83-14852-2
Opis książki Metody twórczej
resocjalizacji : Książka zawiera: praktyczne przykłady
metod twórczej resocjalizacji kulturotechniczne formy
działań resocjalizacyjnych w placówkach
penitencjarnych uwarunkowania efektywności form
wychowawczych w zakładach poprawczych i schroniskach dla
nieletnich
|