|
|
e-księgarnia antykwariat PARALALA tel.+48 [zasłonięte]692520 [zasłonięte]@poczta.onet.pl
|
|
|
|
|
|
KATEGORIE - kliknij i wybierz: |
|
|
|
|
| 47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236
tytułem: nick i nr aukcji
|
|
|
|
|
|
I. PRZEDPŁATA NA KONTO:
*1 książka - priorytet 8,50 zł *2 książki - priorytet 9zł *3 i więcej - priorytet GRATIS !
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):
* 1 książka - ekonomiczna - 12,50 zł - priorytet - 15,50 zł * 2 książki - ekonomiczna - 14,00 zł - priorytet - 17,00 zł *3 książki i więcej - ekonomiczna - 16,00 zł - priorytet - 19,00 zł
|
|
|
|
| |
|
Współczesne problemy nauk pedagogicznych w wybranych krajach Europy Środkowowschodniej
pod red. Filipiak Ewy, Gerlacha Ryszarda, Jakubiaka Krzysztofa
wydanie 2006 r. Format: B5 Ilość stron: 319 Oprawa: Miękka
Opis książki
Współczesne problemy, zawarte w tytule książki, oddaje zmysł redaktorów pracy. Kryje bowiem pytanie o aktualny status nauk pedagogicznych w krajach Europy Środkowowschodniej. Jest to z jednej strony pytanie o obszary, trendy i tendencje badawcze preferowane przez przedstawicieli poszczególnych dyscyplin pedagogiki (historii wychowania, teorii wychowania, pedagogiki ogólnej, porównawczej, resocjalizacji, pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej i pedeutologii). Z drugiej strony jest to wyraźne wskazanie na problemy, z którymi borykają się zarówno reprezentanci nauk pedagogicznych, jak i pedagodzy związani na co dzień z działalnością edukacyjną. Autorami tekstów są pedagodzy z sześciu krajów: Białorusi, Czech, Litwy, Polski, Słowacji oraz Ukrainy. Książka adresowana jest do szerokiego grona odbiorców. Szczególnie przydatna może okazać się dla studentów pedagogiki i socjologii oraz pracowników naukowo-dydaktycznych. SPIS TREŚCI
WPROWADZENIE
ZBIGNIEW KWIECIŃSKI - Dylematy współczesności a edukacja
TADEUSZ W. NOWACKI - W poszukiwaniu paradygmatycznego modelu człowieka w pedagogice
YEHUDI WEBSTER - Reforma edukacji - odnowa społeczna, kapitał ludzki i
edukacja: wdrażanie myślenia krytycznego w polskich szkołach
ZYGMUNT WIATROWSKI - Specjalizacja, integracja i globalizacja w pedagogice współczesnej
CZEŚĆ I
OBSZAR PROBLEMOWY: HISTORIA WYCHOWANIA, PEDAGOGIKA OGÓLNA, TEORIA WYCHOWANIA
MANEFA MIŚKINIENE - Metodologia badań w zakresie edukologii: sytuacja na Litwie
ANDRZEJ M. DE TCHORZEWSKI - Współrówność aksjologii pedagogicznej
TERESA HEJNICKA-BEZWIŃSKA - Ewolucja polskiej pedagogiki współczesnej (widziana w perspektywie poznawczej pedagogiki ogólnej)
EWA KUBIAK-SZYMBORSKA - Konstruktywny spór czy dialog pozorowany wokół
przedmiotu zainteresowań współczesnej teorii wychowania
JULIUSZ JUNDZIŁŁ - Zakres poczynań badawczych i kształcenia w zakresie
historii edukacji okresu starożytności w założeniach Katedry Historii
Edukacji i Wychowania w Rodzinie
ANNA LAVROVICH - Nauczanie historii pedagogiki na uniwersytetach Białorusi: stan i kierunki badań
KRZYSZTOF JAKUBIAK - Główne tendencje przemian i nowe problemy badawcze w polskiej historii wychowania
URSZULA OSTROWSKA - Współpraca naukowa Polski i obwodu
kaliningradzkiego podstawą twórczych przemian w edukacji integrującej
się Europy
CZEŚĆ II
OBSZAR PROBLEMOWY: PEDAGOGIKA SPOŁECZNA, PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA, PEDAGOGIKA SPECJALNA, RESOCJALIZACJA, PEDAGOGIKA PRACY
TATIANA MIKHNEVICH PETROVNA - Kształtowanie i rozwój kadr naukowych pedagogiki społecznej na Białorusi
MARIUSZ ĆICHOSZ - Polska pedagogika społeczna - refleksje nad rozwojem
dyscypliny - od przeszłości do współczesnych dylematów i tendencji
ANNA HUDECOVA - Dzieci Romów: problemy i ich przezwyciężanie
MARIA DEPTULA - Pedagogika wobec zagrożeń ujawnianych w cyklicznych
badaniach nad używaniem substancji psychoaktywnych przez młodzież polską
PETER JUSKO - Funkcje pedagogiki społecznej w obszarze profilaktyki uzależnień od narkotyków
VLASTA BELKOVA - Pomaganie dzieciom dyslektycznym w szkole
TERESA SOŁTYSIAK - Zachowania patologiczne wśród młodego pokolenia -
wybrane kierunki badań oraz "blaski i cienie" powiązań między badaniami a
działalnością praktyczną
RYSZARD GERLACH - Stan i kierunki badań w pedagogice pracy w Polsce
MARIA KUCHCIŃSKA - Geragogika jako pozytywistycznie zorientowane pedagogie
CZEŚĆ III
OBSZAR PROBLEMOWY: DYDAKTYKA I PEDEUTOLOGIA
VLASTIMIL ŚVEC - Kluczowe problemy teorii i praktyki kształcenia
nauczycieli - określenie sytuacji badawczej w Czeskiej Republice
EWA FILIPIAK - Kierunki zmian w kształceniu nauczycieli w Polsce. Nowe wyzwania. Strategie realizacji
| |