|
|
e-księgarnia antykwariat
PARALALA
tel.+48 [zasłonięte]692520
[zasłonięte]@poczta.onet.pl
|
|
|
|
|
|
KATEGORIE - kliknij i wybierz:
Antropologia, etnologia
Antykwariat (stare książki, antyki)
Architektura
Biologia, ekologia
Chemia, biochemia
Dziennikarstwo, media
Filologie, językoznawstwo
Filozofia, historia filozofii
Fizyka, astronomia
Geografia, nauki o Ziemi
Historia, archeologia
Informatyka
Literaturoznawstwo
Mapy, przewodniki, książki podróżnicze
Matematyka, informatyka
Medycyna, nauki medyczne
Muzyka, edukacja muzyczna
Myślistwo
Odzież, Obuwie, Dodatki
Pedagogika. resocjalizacja
Pocztówki
Poezja
Politologia,stos.międzynarodowe
Poradniki, albumy, reportaże
Poradniki zdrowotne
Poradniki - psychologia
Prawo, administracja
Psychologia, socjologia
Rachunkowość,ekonomia
Religioznawstwo, religie świata
Sport i Turystyka
Sztuka, Film, Teatr
Technika, technologie
Technika - budownictwo
Technika - inżynieria
Weterynaria, nauki rolnicze
|
|
|
|
|
|
47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236
tytułem: nick i nr aukcji
|
|
|
|
|
|
I. PRZEDPŁATA NA KONTO:
*1 książka - priorytet8,50 zł
*2 książki - priorytet 9zł
*3 i więcej - priorytet GRATIS !
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):
* 1 książka
- ekonomiczna - 12,50 zł
- priorytet - 15,50 zł
* 2 książki
- ekonomiczna - 14,00 zł
- priorytet - 17,00 zł
*3 książki i więcej
- ekonomiczna - 16,00 zł
- priorytet - 19,00 zł
|
|
|
|
|
|
|
Współczesne problemy nauk pedagogicznych w wybranych krajach Europy Środkowowschodniej
pod red. Filipiak Ewy, Gerlacha Ryszarda, Jakubiaka Krzysztofa
wydanie 2006 r.
Format: B5
Ilość stron: 319
Oprawa: Miękka
Opis książki
Współczesne problemy, zawarte w tytule książki, oddaje zmysł redaktorów pracy. Kryje bowiem pytanie o aktualny status nauk pedagogicznych w krajach Europy Środkowowschodniej. Jest to z jednej strony pytanie o obszary, trendy i tendencje badawcze preferowane przez przedstawicieli poszczególnych dyscyplin pedagogiki (historii wychowania, teorii wychowania, pedagogiki ogólnej, porównawczej, resocjalizacji, pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej i pedeutologii). Z drugiej strony jest to wyraźne wskazanie na problemy, z którymi borykają się zarówno reprezentanci nauk pedagogicznych, jak i pedagodzy związani na co dzień z działalnością edukacyjną. Autorami tekstów są pedagodzy z sześciu krajów: Białorusi, Czech, Litwy, Polski, Słowacji oraz Ukrainy. Książka adresowana jest do szerokiego grona odbiorców. Szczególnie przydatna może okazać się dla studentów pedagogiki i socjologii oraz pracowników naukowo-dydaktycznych.
SPIS TREŚCI
WPROWADZENIE
ZBIGNIEW KWIECIŃSKI - Dylematy współczesności a edukacja
TADEUSZ W. NOWACKI - W poszukiwaniu paradygmatycznego modelu człowieka w pedagogice
YEHUDI WEBSTER - Reforma edukacji - odnowa społeczna, kapitał ludzki i edukacja: wdrażanie myślenia krytycznego w polskich szkołach
ZYGMUNT WIATROWSKI - Specjalizacja, integracja i globalizacja w pedagogice współczesnej
CZEŚĆ I
OBSZAR PROBLEMOWY: HISTORIA WYCHOWANIA, PEDAGOGIKA OGÓLNA, TEORIA WYCHOWANIA
MANEFA MIŚKINIENE - Metodologia badań w zakresie edukologii: sytuacja na Litwie
ANDRZEJ M. DE TCHORZEWSKI - Współrówność aksjologii pedagogicznej
TERESA HEJNICKA-BEZWIŃSKA - Ewolucja polskiej pedagogiki współczesnej (widziana w perspektywie poznawczej pedagogiki ogólnej)
EWA KUBIAK-SZYMBORSKA - Konstruktywny spór czy dialog pozorowany wokół przedmiotu zainteresowań współczesnej teorii wychowania
JULIUSZ JUNDZIŁŁ - Zakres poczynań badawczych i kształcenia w zakresie historii edukacji okresu starożytności w założeniach Katedry Historii Edukacji i Wychowania w Rodzinie
ANNA LAVROVICH - Nauczanie historii pedagogiki na uniwersytetach Białorusi: stan i kierunki badań
KRZYSZTOF JAKUBIAK - Główne tendencje przemian i nowe problemy badawcze w polskiej historii wychowania
URSZULA OSTROWSKA - Współpraca naukowa Polski i obwodu kaliningradzkiego podstawą twórczych przemian w edukacji integrującej się Europy
CZEŚĆ II
OBSZAR PROBLEMOWY: PEDAGOGIKA SPOŁECZNA, PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA, PEDAGOGIKA SPECJALNA, RESOCJALIZACJA, PEDAGOGIKA PRACY
TATIANA MIKHNEVICH PETROVNA - Kształtowanie i rozwój kadr naukowych pedagogiki społecznej na Białorusi
MARIUSZ ĆICHOSZ - Polska pedagogika społeczna - refleksje nad rozwojem dyscypliny - od przeszłości do współczesnych dylematów i tendencji
ANNA HUDECOVA - Dzieci Romów: problemy i ich przezwyciężanie
MARIA DEPTULA - Pedagogika wobec zagrożeń ujawnianych w cyklicznych badaniach nad używaniem substancji psychoaktywnych przez młodzież polską
PETER JUSKO - Funkcje pedagogiki społecznej w obszarze profilaktyki uzależnień od narkotyków
VLASTA BELKOVA - Pomaganie dzieciom dyslektycznym w szkole
TERESA SOŁTYSIAK - Zachowania patologiczne wśród młodego pokolenia - wybrane kierunki badań oraz "blaski i cienie" powiązań między badaniami a działalnością praktyczną
RYSZARD GERLACH - Stan i kierunki badań w pedagogice pracy w Polsce
MARIA KUCHCIŃSKA - Geragogika jako pozytywistycznie zorientowane pedagogie
CZEŚĆ III
OBSZAR PROBLEMOWY: DYDAKTYKA I PEDEUTOLOGIA
VLASTIMIL ŚVEC - Kluczowe problemy teorii i praktyki kształcenia nauczycieli - określenie sytuacji badawczej w Czeskiej Republice
EWA FILIPIAK - Kierunki zmian w kształceniu nauczycieli w Polsce. Nowe wyzwania. Strategie realizacji
|