|
|
e-księgarnia antykwariat PARALALA tel.+48 [zasłonięte]692520 [zasłonięte]@poczta.onet.pl
|
|
| KATEGORIE - kliknij i wybierz:
|
|
| 47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236
tytułem: nick i nr aukcji
|
|
|
________P O C Z T A _______ I. PRZEDPŁATA NA KONTO:
*1 książka - priorytet 10,00 zł *2 książki - priorytet 11zł *3 i więcej - priorytet GRATIS !
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):
* 1 książka - priorytet - 15,50 zł * 2 książki - ekonomiczna - 14,00 zł - priorytet - 17,00 zł *3 książki i więcej - ekonomiczna - 16,00 zł - priorytet - 19,00 zł ____K U R I E R (DPD)____ I. PRZEDPŁATA NA KONTO: *1 - 3 książek - 18 zł *3 - 10 książek - 22 zł *
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze): * 1- 3 książek 28,00 zł * 3- 10 książek 28,00 zł * |
|
|
|
|
|
| Maria Deptuła
Diagnostyka pedagogiczna i profilaktyka w szkole i środowisku lokalnym Data wydania: 2004 Format: B5, Stron: 226 Okładka: miękka
Opis: Książka skierowana jest do osób zawodowo zajmujących się wychowywaniem dzieci i młodzieży. Autorzy podjęli kilka bardzo ważnych tematów, takich jak: problem nierówności społecznych i możliwości ich niwelowania, diagnozowanie rodzin i kandydatów na rodziców zastępczych, diagnozowanie poziomu aktywności społecznej jedynaków, pomoc dzieciom nieśmiałym. Zajęli się także znaczeniem społecznych kompetencji jednostki oraz wsparcia otrzymywanego w środowisku rodzinnym dla rozwoju jednostki, sposobami doskonalenia systemu rozpoznawania dzieci z rodzin z problemami alkoholowymi oraz niesienia im pomocy. Czytelnik ma też okazję zorientować się w roli i zakresie wsparcia społecznego udzielanego dzieciom i młodzieży gimnazjalnej oraz wychowankom świetlic socjoterapeutycznych i domów dziecka. Część druga zawiera zagadnienia z zakresu profilaktyki w szkołach i środowisku lokalnym. Autorzy analizują rolę psychoedukacji w przygotowywaniu pedagogów do podejmowania działań przeciwdziałających uzależnieniom, rozważają wzorce picia alkoholu panujące wśród młodzieży europejskiej. Czytelnik dowiaduje się też, jak samorządy gminne wykorzystują środki finansowe na zapobieganie uzależnieniom oraz jakie są zasady konstruowania szkolnych programów profilaktycznych. Poza tym książka zawiera informacje dotyczące tego, jaką postawę powinien przyjąć pedagog szkolny wobec problemu wykorzystywania seksualnego dzieci, jakie są objawy, wskazujące na prawdopodobieństwo pedofilii oraz jak uczyć dziecko obrony przed "złym dotykiem". Inny badacz rozważa kwestię wpływu świata wartości na możliwość powrotu do społeczeństwa resocjalizowanych chłopców. Wreszcie czytelnik dowiaduje się, jak terapia twórczością rozwiązuje problem stresu. Całość kończy rozdział opisujący działalność Częstochowskiego Towarzystwa Profilaktyki Społecznej. Spis treści: Część pierwsza, Diagnostyka pedagogiczna w teorii i praktyce - Sukces i porażka w obliczu współczesnych nierówności społecznych. Od aberracji psychospołecznych ku normalizacji
- Zastosowanie technik systemowych w diagnozowaniu rodzin i kandydatów na rodziców zastępczych
- Diagnozowanie umiejętności kooperacyjnych dzieci jedynych w wieku przedszkolnym
- Diagnozowanie i wspomaganie rozwoju dzieci nieśmiałych
- Wsparcie społeczne ze strony rówieśników jako warunek powodzenia szkolnego uczniów gimnazjum
- Diagnostyka profilaktyczna w szkole i środowisku lokalnym
- Wybrane problemy diagnozy i pomocy dzieciom z rodzin z problemem alkoholowym w Polsce
- Wsparcie społeczne dzieci i młodzieży gimnazjalnej oraz wychowanków świetlic socjoterapeutycznych i domów dziecka
Część druga, Profilaktyka społeczna w badaniach i działaniach profilaktycznych - Psychoedukacja w procesie przygotowywania pedagogów do podejmowania zadań z zakresu profilaktyki społecznej
- Wzory picia alkoholu wśród młodych Europejczyków. Prezentacja wyników badań z lat dziewięćdziesiątych XX wieku
- Charakterystyka gminnych programów profilaktyki przeciwalkoholowej
- Szkolny program profilaktyki - szansą spójności dla podejmowanych działań profilaktycznych
- Zagrożenia uzależnieniami. Szkolne programy profilaktyczne
- Pedagog szkolny wobec programu wykorzystywania seksualnego dzieci
- Świat wartości wychowanków resocjalizowanych, na przykładzie Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Łękawie
- Terapia twórczością jako profilaktyka stresu
- Rola i działalność Częstochowskiego Towarzystwa Profilaktyki Społecznej
| |