Tytuł
Pedagogika ogólna a teoria i praktyka dydaktyczna
Autor
Redaktor: Myszkowska-Litwa Marta
Opis
Wydawnictwo Uniwersytet Jagielloński
ISBN
978-83-[zasłonięte]-3079-0
Kraków 2011, wyd. 1, format 165 x 235,
objętość 282 str., oprawa miękka
Pedagogika jest nauką zarówno
teoretyczną, jak i praktyczną. Poszukiwanie i analizowanie związków pedagogiki
ogólnej z teorią i praktyką dydaktyczną pozostaje wciąż aktualnym i nadal
niewystarczająco zbadanym zagadnieniem we współczesnej literaturze
ogólnopedagogicznej i dydaktycznej. Wydaje się, że obie podstawowe nauki
pedagogiczne, którymi są pedagogika ogólna i dydaktyka ogólna, mogą być dla
siebie bardziej użyteczne. Podejmowanie prób wiązania tych dyscyplin naukowych w
teorii oraz praktyce edukacyjnej może przynosić korzyści poznawcze i praktyczne,
z jednej strony skutkować wzbogaceniem wiedzy ogólnopedagogicznej i
dydaktycznej, z drugiej natomiast dostarczać konkretnych rozwiązań badaczom
pedagogicznym, pedagogom, nauczycielom i wychowawcom.
Inspiracją do
stworzenia niniejszego tomu była chęć ukazania teoretycznych i praktycznych
powiązań między pedagogiką ogólną a teorią i praktyką dydaktyczną zarówno w
sferze możliwości, jak i praktycznych realizacji. Ze Wstępu
Wstęp.
Część I. Związki pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką
dydaktyczną - rozważania ogólne
Stanisław Pałka: Związki pedagogiki
ogólnej z teorią i praktyką dydaktyczną
Urszula Morszczyńska: Normy
dydaktyczne w świetle norm pedagogiki ogólnej
i wartości
Małgorzata
Bereźnicka: Miejsce i rola wartości w pedagogice
Teresa Giza:
Innowacyjność jako kategoria ogólnopedagogiczna i dydaktyczna
Ewa
Szadzińska: Ogólnopedagogiczny kontekst badań nad praktyką
procesu
kształcenia
Anna Sajdak: Wybrane teorie i praktyki dydaktyki
szkoły wyższej. Inspiracje dla pedagogiki ogólnej
Katarzyna Bartosik:
Kultura pedagogiczna a procesy kształcenia i wychowania
Jadwiga
Kędzierska: O niektórych przyczynach trudności w upowszechnianiu
wiedzy
pedagogicznej
Część II. Związki pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką
dydaktyczną - przykłady i propozycje
Marta Myszkowska-Litwa: Związki
pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką
kształcenia na przykładzie wychowania
intelektualnego
Jolanta Bonar: Wychowanie do twórczości w ujęciu
pedagogiki ogólnej
i w praktyce kształcenia wczesnoszkolnego
Irena
Stańczak: Pedagogiczna idea podmiotowości i partnerstwa w
praktyce
kształcenia wczesnoszkolnego
Sylwia Grzegorzewska:
Dydaktyczne możliwości zastosowania pedagogicznej
idei indywidualizacji w
edukacji wczesnoszkolnej
Agata Kiluk: Pedagogiczna idea innowacyjności w
praktyce szkolnej
Marta Kowalczuk-Walędziak: Użyteczność wiedzy
ogólnopedagogicznej
w działalności społeczno-zawodowej
pedagogów
Bartłomiej Gołek: Miejsce wiedzy ogólnej i wiedzy z pedagogiki
ogólnej
w systemie wiedzy nauczyciela
Danuta Skulicz:
Ogólnopedagogiczne inspiracje konstruowania i badania
programów kształcenia w
szkole wyższej
Agnieszka Włoch: Kształcenie i wychowanie teatralne
młodzieży w procesie
edukacji kulturalnej - założenia ogólnopedagogiczne a
praktyka szkolna
Bibliografia
Kupując na kilku naszych aukcjach za wysyłkę płacisz tylko raz - jej koszt
zależny jest od wagi książek, o kalkulację kosztów prosimy pytać w mailu.
Kupujący otrzyma paragon lub fakturę.
NAJBARDZIEJ
POSZUKIWANE KSIĄŻKI
ZAWSZE W ATRAKCYJNEJ CENIE!