Dziś oferuję Państwu KSIĄŻKĘ
w bardzo atrakcyjnej cenie
KOMPETENCJA AKSJOLOGICZNA DZIECI
W MŁODSZYM WIEKU SZKOLNYM
Studium porównawcze
środowisk zróżnicowanych kulturowo
AUTOR:
Ewa Ogrodzka - Mazur
OPIS:
Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli i studentów kierunków pedagogicznych, interesujących się problematyką wczesnoszkolnej edukacji aksjologicznej - realizowanej w sytuacji wielokulturowego pogranicza. W pracy przedstawiono - oprócz charakterystyki preferencji aksjologicznych dzieci z klas I–III, ich rodziców i nauczycieli - jakościową analizę językowego obrazu świata wartości uczniów oraz przejawiane przez nich orientacje wartościujące. Opracowanie może być także pomocne nauczycielom zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej w zakresie konstruowania strategii aksjologiczno-edukacyjnych, mających na celu wychowywanie dzieci do wyboru wartości. Praca zawiera opis procesów społeczno-kulturowych zachodzących na polskich pograniczach (polsko-białoruskim, polsko-czeskim, polsko-niemieckim) i w środowiskach jednorodnych kulturowo oraz funkcji, jakie przypisuje się współczesnej edukacji wielo- i międzykulturowej w systemie oświaty i wychowania.
SPIS TREŚCI:
Przedmowa
Wprowadzenie
- Wartości jako wyznaczniki rozwoju orientacji podmiotowej jednostki
- Wielokulturowość w sytuacji pogranicza jako wartość i problem edukacyjny
- Paradygmat kompetencyjny w kulturowym kontekście badań edukacji wczesnoszkolnej
- Zagadnienia metodologiczne badań własnych
- Charakterystyka badanych środowisk pograniczy
- Preferencje aksjologiczne dzieci z klas I-III, ich rodziców i nauczycieli, żyjących w środowiskach zróżnicowanych kulturowo
- Językowy obraz świata wartości i orientacje wartościujące przejawiane przez dzieci
- Poziom i zakres kompetencji aksjologicznej dzieci
- Strategie kształtowania kompetencji aksjologicznej dzieci w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej
Wnioski
Zakończenie
Aneks 1. Tabele statystyczne
Aneks 2. Przykłady prac rysunkowych badanych uczniów
Bibliografia
Summary
Zusammenfassung
Liczba stron: 510
POLECAM