Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

pedagogika historia HISTORJA WYCHOWANIA KOT 2 1934

06-10-2014, 22:40
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 24.99 zł     
Użytkownik szmucpagina
numer aukcji: 4646184484
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 1   
Koniec: 06-10-2014 22:18:53
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dostawa i płatność

 

Płatność z góry
  • Przelew bankowy
  • List polecony ekonomiczny      7,50 zł

     

     

  • List polecony priorytetowy        11,00 zł

     

     




Wyślij e-maila do mnie - kliknij

 

  
 PRZEJDŹ DO SPISU TREŚCI - KLIKNIJ

 
 
            historia wychowania kot T 2 00

historia wychowania kot T 2 01

historia wychowania kot T 2 02

historia wychowania kot T 2 03

historia wychowania kot T 2 04

historia wychowania kot T 2 05


greenshot

  
 
      Oprawa:  
miękka
     Format: 
16x24
                cm               
          Ilość stron: 
378 
   str. 
 Stan: 

+db plamy z tyłu okładki, zadarcia i ubytki okładki oraz grzbietu, zawartość ładnie zachowana
             
             Tytuł / autor / wydawnictwo 

STANISŁAW KOT
PROF.  HISTORJI KULTURY POLSKIEJ W  TJŃIW. JAGIELL.

HISTORJA WYCHOWANIA
TOM II

ZARYS   PODRĘCZNIKOWY
WYDANIE    DRUGIE,    ZMIENIONE    I    POMNOŻONE
TOM II WYCHOWANIE   NOWOCZESNE
(OD POŁOWY W. XVIII DO WSPÓŁCZESNEJ DOBY)
PAŃSTWOWE WNICTWO KSIĄŻEK SZKOLNYCH LWOWIE MOKKOM
LWÓW -  1934 PAŃSTWOWE   WYDAWNICTWO   KSIĄŻEK   SZKOLNYCH
UL. KURKOWA   21 


     Spis treści: 

SPIS TRESGI TOMU II
OKRES PIĄTY    -
WYCHOWANIE NOWOCZESNE
CZĘŚĆ   I
PEDAGOGIKA   NATURALNA
ROZDZIAŁ 75 Prądy moralne i umysłowe w dobie oświecenia   .   .   .   .   .   ,   .                  
ROZDZIAŁ 76
Condillac i kształcenie refleksji...................       6
ROZDZIAŁ 77                                                          -
Rousseau i wychowanie naturalne.....,   .   .   .   .   „   .   .   ,   .              10
(Zasady  wychowania naturalnego 10.   —   Cztery  okresy   wyehowama  14.   — Wpływ i wartość Emila 19.)
ROZDZIAŁ 78
La Chalotais i sekularyzacja szkoły.....,   ,   .   ........     25
ROZDZIAŁ 79
Zasady edukacji publicznej według pedagogiki fro;-.i                             .   .     31
ROZDZIAŁ 80 Fizjokraci i oświata ludu........   .   ,   ,   ,   ,   ,   .       .   ,   ;   .   .     35
ROZDZIAŁ 81 Reforma szkolnictwa w Niemczech i Austrji    ,   ,   ,   .   ,   .   .   .   .   .   .   ,     38
CZĘŚĆ   II
KOMISJA   EDUKACJI   NARODOWEJ   W   POLSCE   (1[zasłonięte]773-17) ROZDZIAŁ 82
Król Stanisław August i nowe prądy kulturalne .   ,,,,,,   .   .   ,   .     47
ROZDZIAŁ 83 Stworzenie Komisji edukacji narodowej.........,   .   .       .   ,     50
ROZDZIAŁ 84 Członkowie Komisji   .   ................,   .   ,   .   .   =   .     56
ROZDZIAŁ 85 Projekty reform..............   .   .   .   .   ,   .   ,   .   .   ,   ,   -     tu
(Bielińskiego Listy o wychowaniu 62. - Projekt Antoniego Popławskiego 65. -Inne ważniejsze projekty reform 72.)
ROZDZIAŁ 86
Pierwszy okres działalności Komisji (1[zasłonięte]773-17)..........     75
ROZDZIAŁ 87 Drugi okres (1[zasłonięte]776-17) do ogłoszenia Ustaw............     79
ROZDZIAŁ 88
Ustawy Komisji edukacyjnej  .   .........   .   .........     88
ROZDZIAŁ 89                                                                                                    STR-
Trzeci okres (1783—1792): niepowodzenia Komisji eduk. nar.....     91
(Szkoły narodowe 92. - Szkoły główne 97.) 11OZDZIAŁ 90
Działalność Komisji na polu oświecenia ludu............     99
ROZDZIAŁ 91
Grzegorz Piramowicz i Powinności nauczyciela    ...........   106
ROZDZIAŁ 92
Publicystyka pedagogiczna w okresie Komisji edukacyjnej  .   .   .   .   .   .   113
ROZDZIAŁ 93
Ocena działalności Komisji i jej upadek...............120
CZĘŚĆ   III
ZWYCIĘSTWO   LIBERALIZMU   W   WYCHOWANIU PUBLICZNEM   W   XIX   W. ROZDZIAŁ 94
Wpływ rewolucji francuskiej na oświatę ogólną  .   ,   ,   .   .   .   .                125
(Wysilki   pedagogiczne  rewolucyjnej Francji 126.   —   lYp-łys: L:      .         :    -1-
na rozwój szkolnictwa w Europie 129.)
ROZDZIAŁ 95 Neohumanizm i kształcenie formalne.....,   ............133
ROZDZIAŁ 96 Henryk Pestalozzi...........   ,   ,   ,   .   ,                           .   .   139
(Pestalozzego  charakter   i   stosunek do ludu 139.   —   IV-             -                 ;--?ans
i Burgdorf 142. — Jak Gertruda uczy swoje dzieci 146.   —   Zii.-!Cz.f..;-.:.- pz:1. ..      :       -li-lozzego 150.)
ROZDZIAŁ 97.
Pedagogika filozoficzna i J. F. Herbart .   .   ,   .   ..........~^3
(Założenia 154. — Czynności pedagogiczne 155. — Herbartyzra 15-;O ROZDZIAŁ 98
Polityczno-społeczne warunki rozkwitu oświaty w XIX w,   .   .   ,   ,   ..   .   162
ROZDZIAŁ 99
Szkolnictwo elementarne i seminarja nauczycielskie   .   .   ,   .   .   ,   ,   .   ,   165
(Rozkwit 165.  —   Metoda wzajemnego nauczania  166.   —   Kształcenie n.ui::::..-cieli 167. — Reakcja po r. 1848 i jej koniec 169. —- Wyższe szkoły początkowe iVA.V
ROZDZIAŁ 100
Szkolnictwo średnie   .   .   .   ..................   .   .   .   172
(Gimnazjum pod wpływem neohumanizmu 172. — Wzór pruski 174. - Powolne przekształcenie gimnazjum 176. — Szkoły realne 178.)
ROZDZIAŁ 101
Uniwersytety..............;   .   .   .       ......       .   181
ROZDZIAŁ 102
Szkolnictwo specjalne    .   .   .....................187
(Szkoły techniczne 187. - Szkolnictwo dla upośledzonych 189.) ROZDZIAŁ 103
Kształcenie wieku przedszkolnego. Froebla ogródki dziecięce.....191
ROZDZIAŁ 104
Wychowanie pozytywistyczne: Herbert Spencer    .......             197
ROZDZIAŁ 105
Szkolnictwo żeńskie............                                           204
ROZDZIAŁ 106
Wychowanie fizyczne     - ..........                                           208
CZEŚĆ   IV
ROZKWIT   I   NIEDOLA   SZKOLNICTWA  POLSKIEGO   W  XIX  W. ROZDZIAŁ 107                                                                                                 STK
Pierwsza fala germanizacji    ....................212
(Zabór pruski 212. - Zabór austriacki 217.) ROZDZIAŁ 108
Rozkwit szkolnictwa polskiego na Litwie   .   .   .   ...........222
(Zmiany  w  polityce  Rosji   223.   -   Uniwersytet wileński 225.   -   Działalność wydziału naukowego 228. - Młodzież wileńska 230. - Reakcja 233.)
ROZDZIAŁ 109 Współpraca Czackiego i Kołłątaja na Wołyniu.........   .   .   235
ROZDZIAŁ 110
Budowa szkolnictwa   w Księstwie Warszawskiem i Królestwie Kongre-
sowem...........................240
(Tworzenie   polskiego    szkolnictwa    elementarnego   242.   —   Szkoły   średnie i wjrższe 247. — Zahamowanie ruchu oświatowego 251.)
ROZDZIAŁ 111
Literatura pedagogiczna w początkach w. XIX   .   .   .   .   .......253
(Jędrzej Sniadecki o wychowaniu fizycznem 253.   -   Klementyna  z  Tańskich Hofmanowa o wychowaniu kobiet 255. ~ Początki literatury dla dzieci I młodzieży 259.)
ROZDZIAŁ 112
Ruina szkolnictwa polskiego w zaborze rosyjskim ,   ..   ........   261
ROZDZIAŁ 113 Okres reakcji i germanizacji w zaborze austriackimi ,   .   ,......   266
ROZDZIAŁ 114
Szkolnictwo Rzeczypospolitej Krakowskiej.....,         ,   .   .   .   .   .      .;l;
ROZDZIAŁ 115
Ożywienie się ruchu umysłowego w zaborze praskim.......
ROZDZIAŁ 116
Bronisław Trentowski...............,   .   ,   -   ,   .   ,
(Autor Chowanny 276.—Ideał pedagogiczny Trentowskiego 2/8.— t;:;:-,  ; , ., praktyczna   282. — Chowanna a szkolnictwo polskie 287.)
ROZDZIAŁ 117
Ewaryst Estkowski, nauczy ciel-działacz.........,   ,   ,   ,   .   ,      U
ROZDZIAŁ 118
Reforma Wielopolskiego....................   .   .   296
ROZDZIAŁ 119 Rusyfikacja.......   .    -................   .   .   ,   303
ROZDZIAŁ 120
Germanizacja zaboru pruskiego.................   ,   .   307
ROZDZIAŁ 121
Rozwój szkolnictwa w Galicji...................310
CUtworzenie Rady szkolnej krajowej 310. - 50 lat pracy Rady szkolnej 312. -Galicja ostoją ogólnopolskiej kultury 317.)
ROZDZIAŁ 122
Prywatna szkoła polska w Królestwie    ...............319
CZĘŚĆ  V
PRĄDY   WSPÓŁCZESNE   W   WYCHOWANIU ROZDZIAŁ 123
Spadek przeszłości a potrzeby nowoczesne.............324
t.
ROZDZIAŁ 124                                                                                                        STR.
Oparcie pedagogiki na fundamencie psychologji..........   .   328
. ROZDZIAŁ 125
Pedagogika naukowa Marji Montessori  .   .   .   .   ...........335
ROZDZIAŁ 126
Wychowanie moralne i społeczne..................339
(Echaindywidualizmu 340. -Kierunek etyczno-społeczny Fr. W. Foerstera 342. -Wychowanie obywatelskie Kerschensteinera 345.)
ROZDZIAŁ 127
Szkoła aktywna.......................   .   .   .   347
ROZDZIAŁ 128
Reformy szkolne............   .   .   ...........353
ROZDZIAŁ 129
Polska wobec nowych prądów.................   .   .   358
Spis osób  .  .  .  .  .................  .  .  .  .  .  .  .   365 

               Zdjęcia / rysunki / ilustracje: 

--- 

Powrót do zdjęć


 

Dodaj do ulubionych Sprzedających

Dodatkowe informacje w zakładce "strona o mnie"

Pozostałe książki - moje aukcje


Zdjęcia/skany poddane kompresji - mogą występować charakterystyczne zniekształcenia - zwłaszcza wokół liter.

jhhbsfbhbabbfbbbhhx14w07w