Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

pedagogika historia HISTORJA WYCHOWANIA KOT 1 1934

27-10-2014, 22:57
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 24.99 zł     
Użytkownik szmucpagina
numer aukcji: 4711446697
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 6   
Koniec: 27-10-2014 22:35:28
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dostawa i płatność

 

Płatność z góry
  • Przelew bankowy
  • List polecony ekonomiczny      7,50 zł

     

     

  • List polecony priorytetowy        11,00 zł

     

     




Wyślij e-maila do mnie - kliknij

 

  
 PRZEJDŹ DO SPISU TREŚCI - KLIKNIJ

OD AUTORA
Pierwsze wydanie Historji wychowania ukazało się przed niespełna 10 laty. Mimo szybkiego wyczerpania się nakładu nie zdecydował się autor na jego przedrukowanie. Potrzebom zakładów kształcenia nauczycieli zradziło wydanie pomniejszone p. t. Dzieje wychowania (War-szawa, Gebethner i Wolff, wyd. 1 w r. 1926, wyd. 2 w 1928, wyd. 3 w 1931), uzupełnione przez dwutomowy wybór Źródeł do historji wychowania (Warszawa, Gebethner i   Wolff, Tom I  1929, Tom II 1930).
Pragnieniem autora było nie powtarzać pierwszego wydania książki, ale w znacznej części opracować je na nowo, z uwzględnieniem zarówno nowszych badań, jako-też wymagań praktycznych, na które doświadczenie zwróciło uwagę, i w ten sposób stworzyć podręcznik, odpowiadający głębszym, potrzebom wykształcenia pedago^r-7iiego nauczyciela polskiego. Obecne wydanie jest moc; ule-nione, przerobione i rozszerzone. Całość podrU:;^. cstała szczegółowej rewizji. Opuszczono wiele ustępusv; zwiasz-cza streszczeń i cytatów z pisarzów pedagogicznych, wobec tego, że wybór ich jest teraz dostępny w Źródłach. Natomiast przyb^ło wiele ustępów i całych rozdziałów nowych,   które   stanowią  prawie  piątą   część   dzieła.
Ogromna ilość materjału z przeciągu dwóch i pół tysiąca lat dziejów edukacyjnych ludzkości musiała sie stłoczyć w jego ramach. Połowa dzieła poświęcona jest niecałym dwom ostatnim stuleciom, abv obficiej uwvdat-nić okres nowożytny. Niepodobna jednakowoż zanadto ogólnikowo potraktować wcześniejszych dziejów ludzkości. Stałoby się to z wielką krzywdą dla kultury pedagogicznej nauczyciela, której wyrobienie i pogłębienie Hislorja wychowania ma na celu. Teraźniejszość żyje przeszłością w większym stopniu, aniżeli to się może wydawać przy powierzchownej ocenie. A jestto podwójnie prrłwvfr-. w dziedzinie wychowania. Tesamc ideały kultury 
 
            historia wychowania kot Tom 1 00

historia wychowania kot Tom 1 01

historia wychowania kot Tom 1 02

historia wychowania kot Tom 1 03

historia wychowania kot Tom 1 04

historia wychowania kot Tom 1 05

historia wychowania kot Tom 1 06


img host

  
 
      Oprawa:  
miękka
     Format: 
16x24
                cm               
          Ilość stron: 
405 
   str. 
 Stan: 

db przytarcia, zadarcia i ubytki okładki oraz grzbietu
             
             Tytuł / autor / wydawnictwo 

STANISŁAW KOT
PROF. HISTORJI KULTURY POLSKIEJ W  UNIW. JAGIELL.
HISTORJA WYCHOWANIA
ZARYS   PODRĘCZNIKOWY
WYDANIE    DRUGIE,    ZMIENIONE    I   POMNOŻONE
TOM I OD STAROŻYTNEJ GRECJI  DO POŁOWY W. XVIII
LWÓW -  1934
PAŃSTWOWE   WYDAWNICTWO   KSIĄŻEK   SZKOLNYCH
UL. KURKOWA  21


     Spis treści: 

SPIS TREŚCI TOMU I
STR.
Od autora.............................     V
WSTĘP
WYCHOWANIE I HISTORJA WYCHOWANIA
ROZDZIAŁ 1
Istota i ewolucja wychowania...................       j
ROZDZIAŁ 2
Rozwój i zadania historji wychowania    .   .   .   ............       7
(Rozwój historji wychowania jako nauki 7. - Zadania historji wychowania 8.  — Historia wychowania w Polsce 13,)
ROZDZIAŁ 3
Źródła i literatura........................         jfr
(Źródła 16. — Zarysy ogólne i wydawnictwa pomocnicze 18.)
OKRES PIERWSZY
WYCHOWANIE HELLEŃSKIE
ROZDZIAŁ 4
Ogólne warunki i zasady wychowania helleńskiego    .   ,   .   ..   .   .   .   .   ,     24
(Wschód a Grecja 24. — Warunki społeczne i poliiyozno 26. — Wychowanie fizyczne 28. — Wychowanie moralne 30. — Wychowanie muzyczne 30. — Rozwijanie umysłu 32)
ROZDZIAŁ 5
Wychowanie spartańskie   .   .   ........,   .   .   ,       .   .   ,   .   ,   .   .     34
ROZDZIAŁ 6 Wychowanie ateńskie......   .   .   .   .   .   .   .   ,   ,   .   .   .   .   .   .   .   ,     37
iWłaściwości duchowe  Ateńczyków   37.   —   Dz5-                                     ^^sukn
u gramatysty 39.   —  Wykształcenie muzyczne i graaiah::::. ;„ --_-:  -...;.,     ..         .   nuuiek
nauczyciela do ucznia 44.)
ROZDZIAŁ 7
Początek greckiej teorji pedagogicznej    .   .   ........,   .   .       ,     45
(Najstarszy spór o wartość wychowania 45. — Okres t. zw. oświecenia w duchowem Hellady 46. -  Sofiści twórcami nauki o wychowaniu 48.)
ROZDZIAŁ 8
Sokrates.....................-.......     49
ROZDZIAŁ 9
System wychowawczy Platona...................     52
(Pedagogika państwowa 52. — Program kształcenia 54. — Wychowanie rząd-eów-filozofów 56.)
ROZDZIAŁ 10 Poglądy Arystotelesa........................     58
(Nauczyciel ludzkości 58. - Wychowanie charakteru 61. — Teorja dydaktyczna 62. - Praktyczni; wskazówki wychowawcze 64, — Pogarda pracy fizycznej 65.)
ROZDZIAŁ 11 Retoryka i wykształcenie ogólne..................     66
OKRES DRUGI
WYCHOWANIE GRECKO-RZYMSKIE
CZĘŚĆ   I
WYCHOWANIE   W   EPOCE   HELLENISTYCZNEJ ROZDZIAŁ 12                                                                                                      STR-
Podstawy kultury hellenistycznej..................     70
ROZDZIAŁ 13
Rozwój nauk...........................     72
ROZDZIAŁ 14
Organizacja szkolnictwa......................     74
(Nauka elementarna 77. - Wykształcenie gramatyczne 79. - Efebja i studja wyższe 81. - Metody wychowawcze 82.)
CZĘŚĆ  II
WYCHOWANIE   RZYMSKIE
ROZDZIAŁ 15 Starorzymskie wychowanie praktyczne......,........     86
ROZDZIAŁ 16 Przewrót pod wpływem kultury greckiej..............     88
ROZDZIAŁ  17
Wybujałość kierunku retorycznego........,........     93
ROZDZIAŁ 18 Kwintyljana dydaktyka praktyczna  .   .   .   ,.............     98
ROZDZIAŁ 19 Szkoła elementarna, gramatykalna i retoryczna  .   .   .   .   .   ,   ,   .   .   ,   ,    102
(8zkoła elementarna 102.— Szkoła gramatykalna 103. - Szkoła re/cory: : V-f. — Kształcenie kobiet 106. — Nauka i karność szkolna 106.)
ROZDZIAŁ 20
Powstanie szkolnictwa wyższego   .   ............,   .   .   ,   .   107
ROZDZIAŁ 21
Chrześcijaństwo wobec szkoły grecko-rzymskiej...........111
(Pogański charakter szkoły 111. — Próby walki z kulturą grecko-rzymską 513. — Asymilacja kultury klasycznej na greckim wschodzie 115. - Rola św. Augustyna w dziejach wychowania 116.)
OKRES TRZECI WYCHOWANIE W WIEKACH ŚREDNICH
CZĘŚĆ   I
UPADEK   KULTURY   W   WCZESNEM   ŚREDNIOWIECZU ROZDZIAŁ 22 Chrześcijaństwo a wychowanie...................118
ROZDZIAŁ 23
Kryzys umysłowy w Kościele.....................121
ROZDZIAŁ 24
Ciągłość dziedzictwa greckiego w Bizancjum............125
ROZDZIAŁ 25
Karol Wielki i Alkwin.......................127
ROZDZIAŁ 26 Szkoły klasztorne i katedralne...................130
fKsskoły klasztorne 131. - Szkoły katedralne 132. - Karność średniowieczna J34. -~ Nauki w szkółce średniowiecznej 137. - Rozrywki i zabawy szkolne 142.)
WYCHOWANIE   W   PÓŹNIEJSZEM   ŚREDNIOWIECZU ROZDZIAŁ 27        „                                                                                               STR
Ustalenie się porządku średniowiecznego..............145
ROZDZIAŁ 28
Rozwój scholastyki......................         147
ROZDZIAŁ 29
- Pierwszy renesans starożytnych i jego klęska...........       149
ROZDZIAŁ 30
Odrodzenie się nauk świeckich...................153
ROZDZIAŁ 31
Uniwersytety...........................156
(Powstanie uniwersytetów 157. -  Nauka w uniwersytetach 162. - Życie studenckie 164.)
ROZDZIAŁ 32
Wychowanie stanowe    ................,                      167
ROZDZIAŁ 33
Wychowanie młodzieży rycerskiej .   .   .   .   .   ,   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   169
ROZDZIAŁ 34
Szkolnictwo miejskie .   .   .   .....................171
ROZDZIAŁ 35
Wychowanie kobiet    .   ..........-............175
ROZDZIAŁ 36
Zawiązki literatury pedagogicznej    ,   .   ,   .   .   ,   .   ,   ,.........179
ROZDZIAŁ 37
Przesilenie kultury średniowiecznej.................182
CZĘŚĆ   III
SZKOLNICTWO   W  POLSCE   ŚREDNIOWIECZNEJ ROZDZIAŁ 38
Powstanie i rozwój szkół kościelnych .   .   ,.............185
ROZDZIAŁ 39
Założenie uniwersytetu krakowskiego  ,   .   .   .   .   .      .   .   .......188
ROZDZIAŁ 40
Oświata na Rusi Zachodniej...................   -   194
OKRES CZWARTY
WYCHOWANIE HUMANISTYCZNE
CZĘŚĆ   I
RENESANS  PEDAGOGIKI   STAROŻYTNEJ
ROZDZIAŁ 41 Odrodzenie i humanizm......................198
(Nowy pogląd na świat 198. - Wpływ humanizmu na praktykę pedagogiczną 201.)  ROZDZIAŁ 42
 Pedagogika włoskich humanistów    .................203
 ROZDZIAŁ 43
Pochód humanizmu po Europie    ..................205
1
KOZDZrAŁ 44                                                                                                     STR.
Erazm z Roterdamu.......   .   .   ..............208
ROZDZIAŁ 45
Największy pedagog humanizmu: J. L. Vives .   .   .   t........211
ROZDZIAŁ 46
Reformacja............................216
(Luter w obronie upadającego szkolnictwa 216. - Dążność do oświaty ludu 218. -Sojusz reformacji z humanizmem 220.)
ROZDZIAŁ 47
Wydoskonalenie gimnazjum przez Sturma     .............221
ROZDZIAŁ 48
Jezuici   .   .............................228
(Wystąpienie zakonu jezuitów 229. - Zasady pedagogiczne 233.)   -ROZDZIAŁ 49
Nowe organizacje szkolne katolickie................238
CZĘŚĆ   II
WYCHOWANIE   HUMANISTYCZHE   W   POLSCE ROZDZIAŁ 50 Początki humanizmu w Polsce...................242
ROZDZIAŁ 51
Podróże zagranicę po wiedzę     ......,   .   ,   ,   ,   .   .       .   .   .   .   .   246
ROZDZIAŁ 52 Rozwój polskiej literatury pedagogicznej   ,   ,   ,   .   .   ,   ,       ,   .   ,   .   ,   .   251
(Szymon Maricius 252. — A. Frycz Modrzewski w obronie .-:-~..--.-:  -?.;;nr-zv?ic!-stwa 252. - Pedagogika Glicznera 253. - Mikołaj Kej 256.  -                                   : v
ROZDZIAŁ 53
Szkolnictwo różnowiercze............„   ,   .   .   .   .   ,   .   .   ,   259
ROZDZIAŁ 54
Szkolnictwo jezuickie............,   .   .........264
ROZDZIAŁ 55 Akademja krakowska i jej kolonje.................268
ROZDZIAŁ 56 Szkolnictwo parafjalne.......................272
ROZDZIAŁ 57
Szkolnictwo na ziemiach ruskich..................276
(Reformacja i jezuici 276. - Akademja zamojska 277.  -   Szkoły   wyznaniowe ruskie 279. - Kolegjum mohilańskie w Kijowie 280.)
ROZDZIAŁ 58 Wychowanie dworskie i wychowanie dziewcząt...........284
CZĘŚĆ   III
ZWROT   TEORJI   PEDAGOGICZNEJ   KU   REALIZMOWI ROZDZIAŁ 59 Krytyka humanistycznej edukacji: Montaigne............289
ROZDZIAŁ 60
Wpływ nowej filozofji na teorję pedagogiczną..........293
ROZDZIAŁ 61
Jan Amos Komeński ........................297
(.letĄO życie i prace 297. - 1'lan organizacji szkół 305.— Metoda poglądowa 310. -Oparcie dydaklyki na porządku naturalnym 312.)
ROZDZIAŁ 62
Janseniści..........................                 o-in
ROZDZIAŁ 63
Urozmaicenie nauki: Fenelon.................             320
ROZDZIAŁ 64
Zasada użyteczności w nauce: Fleury...............327
CZĘŚĆ   IV
PRÓBY   REFORMY   WYCHOWANIA
ROZDZIAŁ 65 Racjonalistyczny pogląd na świat i kultura dworska     .   ,......333
ROZDZIAŁ 66 Wyraziciel nowych prądów: J. Locke........   .   .                       335
(Znaczenie  Locke!a   w dziejach   nowożytnej   kultury  336.  —   Mijśli o wychowania 337. —Wychowanie fizyczne 340. — Pierwszeństwo wychowania moralnego 341.__
Praktyczny kierunek kształcenia 343.)
ROZDZIAŁ 67
Wychowanie arystokracji i akademje szlacheckie     ,   ,   ,   .   ,   ,.....347
ROZDZIAŁ 68
Początki szkół realnych i szkółek  ludowych .   .   .   ,   .   .   ,,   .                    352
ROZDZIAŁ 69 Modernizacja starej szkoły: Rollin   .   ,   ,   .   .   .   .   .   .   ,   ,   .   .   ,   ,   .       356
CZĘŚĆ   V
REFORMA   SZKOLNA   KOWARSKIEGO ROZDZIAŁ 70 Sto lat upadku szkół i oświaty w Polsce..........   ,   .   ,   .   361
ROZDZIAŁ 71
Młodość Konarskiego.......................366
ROZDZIAŁ 72
Collegium Nobilium........................370
(Założenie kolegium szlacheckiego 370. — Ideały pedagogiczne Konarskiego 374.— Program nauki 379. - Sejmiki szkolne 381.)
ROZDZIAŁ 73 Reforma szkolnictwa pijarskiego................   .   384
fWizytacja i Ustawy 384. — Uporządkowanie wewnęlrznego życia szkoły 390. -Wychowanie nauczycieli 394.)
ROZDZIAŁ 74
Poprawa wychowania w Polsce..................397
fZwycięstwo Konarskiego 397. - Reforma szkolnictwa jezuickiego 399.) 

               Zdjęcia / rysunki / ilustracje: 

--- 

Powrót do zdjęć


 

Dodaj do ulubionych Sprzedających

Dodatkowe informacje w zakładce "strona o mnie"

Pozostałe książki - moje aukcje


Zdjęcia/skany poddane kompresji - mogą występować charakterystyczne zniekształcenia - zwłaszcza wokół liter.

jhhbsfbhbabbfbbbhhx14w07w