Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PEDAGOGIKA EPIDEMIOLOGIA GŁUCHOŚLEPOTY W POLSCE

11-03-2012, 21:23
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 9.99 zł     
Użytkownik Profi-Libris
numer aukcji: 2114697825
Miejscowość Katowice
Wyświetleń: 7   
Koniec: 12-03-2012 14:15:37

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2002
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

» przesyłka polecona: 6 zł
» priorytet: + 2 zł

» paczka > 31,5 kg: 19 zł

Na koszt przesyłki składa się opłata pocztowa, opakowanie ochronne oraz podatek VAT. Koszt przesyłki zostanie uwzględniony w cenie towarów.

Zakupy na kwotę powyżej 120 zł
= przesyłka GRATIS !

BRE bank S.A.
61 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 406226

Profi-Libris
Marcin Badocha
Ul. Podhalańska 10/21
40-215 Katowice
W tytule wpłaty proszę podać nazwę użytkownika i numery aukcji

PRZY ZAMÓWIENIU NA KWOTĘ POWYŻEJ 120 zł PRZESYŁKA
GRATIS !!!



DO KAŻDEGO ZAMÓWIENIA ZAKŁADKA DO KSIĄŻKI
GRATIS !!!


EPIDEMIOLOGIA GŁUCHOŚLEPOTY W POLSCE

GRUPA WIEKOWA 14-18 LAT
RAPORT Z BADAŃ

Marzenna Zaorska

» Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, 2002
» Oprawa: miękka
» Stron: 118
» Stan: NOWA

PEŁNY SPIS TREŚCI DOSTĘPNY PONIŻEJ ZDJĘCIA KSIĄŻKI
PEDAGOGIKA EPIDEMIOLOGIA GŁUCHOŚLEPOTY W POLSCE
Ludzie różnią się między sobą pod wieloma względami, różne mają predyspozycje ułatwiające i utrudniające życiową samorealizację, rozmaite są też ich rzeczywiste i potencjalne zdolności rozwoju poprzez edukację jako wartość życiową, dającą realne szanse człowiekowi na to, aby godnie zaistnieć w społeczeństwie obywatelskim. Przyczyny, przejawy i skutki odmienności rozwojowych oraz niepełnej sprawności ludzi są na świecie zróżnicowane m.in. z powodu różnych warunków ekologicznych, cywilizacyjnych, społeczno-ekonomicznych i odrębnych rozwiązań w polityce społecznej realizowanej w poszczególnych krajach.
Pedagogika specjalna jest jedną z tych dyscyplin naukowych i dziedzin praktyki społeczno-wychowawczej, które zmierzają do poprawy sytuacji psychologicznej i społecznej jednostek z różnymi odchyleniami od normy, dążą do zmiany, wyrównywania ich szans życiowych bez względu na jednostkowe biologiczne zaburzenia i ograniczenia oraz społeczne utrudnienia" [6, s. 9].

Głuchoślepota stanowi specyficzną, złożoną i wieloraką niepełnosprawność, często też kwalifikowana jest w kategoriach tak zwanych niepełnosprawności złożonych, sprzężonych. Z upośledzeniami sprzężonymi - pisze A. Twardowski - mamy do czynienia wówczas, gdy u danej osoby występują dwie lub więcej niepełnosprawności spowodowane przez jeden lub więcej czynników endo- lub/i egzogennych, działających jednocześnie lub kolejno w różnych okresach życia (w tym również w okresie prenatalnym)" [63, s. 258].

SPIS TREŚCI:

Wprowadzenie

1. Charakterystyka badanej grupy 
 
2. Środowisko rodzinne przed narodzinami głuchoniewidomego dziecka 
2.1. Sytuacja zdrowotna i psychoemocjonalna rodziców 
2.2. Status socjalny rodziny 
 
3. Okres porodu 
 
4. Kondycja urodzeniowa noworodka 
 
5. Sytuacja rodziny noworodka 
 
6. Okres niemowlęcy i poniemowlęcy w rozwoju głuchoniewidomego dziecka 
6.1. Diagnoza niepełnosprawności dziecka 
6.2. Stosunek rodziny do dziecka 
6.3. Stan zdrowia dziecka 
6.4. Charakterystyka psychofizycznego i społecznego rozwoju głuchoniewidomego dziecka 
 
7. Okres przedszkolny w rozwoju głuchoniewidomego dziecka 
7.1. Specyfika rozwoju 
7.2. Rodzina oraz dalsze otoczenie społeczne dziecka 
 
8. Wychowanie, edukacja i rehabilitacja głuchoniewidomego dziecka w okresie poniemowlęcym i przedszkolnym 
 
9. Sytuacja głuchoniewidomego dziecka w środowisku szkolnym 
 
10. Rodzina głuchoniewidomych dzieci i młodzieży - okres szkolny 
 
11. Specyfika funkcjonowania głuchoniewidomych dzieci w okresie szkolnym 
 
12. Edukacja i rehabilitacja osób głuchoniewidomych w opinii rodziców 
 
Podsumowanie i wnioski 
Propozycje 
Spis tabel 
Literatura