| | | | | » przesyłka polecona: 6 zł » priorytet: + 2 zł
| | » paczka > 31,5 kg: 19 zł | | | Na koszt przesyłki składa się opłata pocztowa, opakowanie ochronne oraz podatek VAT. Koszt przesyłki zostanie uwzględniony w cenie towarów. | Zakupy na kwotę powyżej 120 zł = przesyłka GRATIS ! | | | | | | | | | | BRE bank S.A. 61 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 406226
Profi-Libris Marcin Badocha Ul. Podhalańska 10/21 40-215 Katowice | | W tytule wpłaty proszę podać nazwę użytkownika i numery aukcji | | | | | | | | |
PRZY ZAMÓWIENIU NA KWOTĘ POWYŻEJ 120 zł PRZESYŁKA GRATIS !!!
DO KAŻDEGO ZAMÓWIENIA ZAKŁADKA DO KSIĄŻKI GRATIS !!!
| | | | | | | | | | | EPIDEMIOLOGIA GŁUCHOŚLEPOTY W POLSCE GRUPA WIEKOWA 14-18 LAT RAPORT Z BADAŃ Marzenna Zaorska | | » Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, 2002 » Oprawa: miękka » Stron: 118 » Stan: NOWA
PEŁNY SPIS TREŚCI DOSTĘPNY PONIŻEJ ZDJĘCIA KSIĄŻKI
| |
| | | Ludzie różnią się między sobą pod wieloma względami, różne mają predyspozycje ułatwiające i utrudniające życiową samorealizację, rozmaite są też ich rzeczywiste i potencjalne zdolności rozwoju poprzez edukację jako wartość życiową, dającą realne szanse człowiekowi na to, aby godnie zaistnieć w społeczeństwie obywatelskim. Przyczyny, przejawy i skutki odmienności rozwojowych oraz niepełnej sprawności ludzi są na świecie zróżnicowane m.in. z powodu różnych warunków ekologicznych, cywilizacyjnych, społeczno-ekonomicznych i odrębnych rozwiązań w polityce społecznej realizowanej w poszczególnych krajach. Pedagogika specjalna jest jedną z tych dyscyplin naukowych i dziedzin praktyki społeczno-wychowawczej, które zmierzają do poprawy sytuacji psychologicznej i społecznej jednostek z różnymi odchyleniami od normy, dążą do zmiany, wyrównywania ich szans życiowych bez względu na jednostkowe biologiczne zaburzenia i ograniczenia oraz społeczne utrudnienia" [6, s. 9]. Głuchoślepota stanowi specyficzną, złożoną i wieloraką niepełnosprawność, często też kwalifikowana jest w kategoriach tak zwanych niepełnosprawności złożonych, sprzężonych. Z upośledzeniami sprzężonymi - pisze A. Twardowski - mamy do czynienia wówczas, gdy u danej osoby występują dwie lub więcej niepełnosprawności spowodowane przez jeden lub więcej czynników endo- lub/i egzogennych, działających jednocześnie lub kolejno w różnych okresach życia (w tym również w okresie prenatalnym)" [63, s. 258]. SPIS TREŚCI: Wprowadzenie 1. Charakterystyka badanej grupy 2. Środowisko rodzinne przed narodzinami głuchoniewidomego dziecka 2.1. Sytuacja zdrowotna i psychoemocjonalna rodziców 2.2. Status socjalny rodziny 3. Okres porodu 4. Kondycja urodzeniowa noworodka 5. Sytuacja rodziny noworodka 6. Okres niemowlęcy i poniemowlęcy w rozwoju głuchoniewidomego dziecka 6.1. Diagnoza niepełnosprawności dziecka 6.2. Stosunek rodziny do dziecka 6.3. Stan zdrowia dziecka 6.4. Charakterystyka psychofizycznego i społecznego rozwoju głuchoniewidomego dziecka 7. Okres przedszkolny w rozwoju głuchoniewidomego dziecka 7.1. Specyfika rozwoju 7.2. Rodzina oraz dalsze otoczenie społeczne dziecka 8. Wychowanie, edukacja i rehabilitacja głuchoniewidomego dziecka w okresie poniemowlęcym i przedszkolnym 9. Sytuacja głuchoniewidomego dziecka w środowisku szkolnym 10. Rodzina głuchoniewidomych dzieci i młodzieży - okres szkolny 11. Specyfika funkcjonowania głuchoniewidomych dzieci w okresie szkolnym 12. Edukacja i rehabilitacja osób głuchoniewidomych w opinii rodziców Podsumowanie i wnioski Propozycje Spis tabel Literatura | | | | | | |