WAŻNE
Przed zakupem zapoznaj się z warunkami sprzedaży opisanymi na stronie ![omnie](http://www.progmar.pl/aukcje/omnie.gif)
Opis przedmiotu
![](http://www.progmar.pl/aukcje/23F1CC87-A26F-4D2F-B3A3-A4AE<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>62699B.JPEG)
Pedagogika Autorzy: Wiesława Ciechaniewicz, Bożena Janiszewska, Mieczysław Łobocki Redaktor naukowy: Wiesława Ciechaniewicz Dziedzina: Humanistyczne nauki lekarskie, Pielęgniarstwo, Psychologia Wydawnictwo: Wydawnictwo Lekarskie PZWL Stron: 380 ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]00367 Rok wydania: 2008 Wydanie: 2 Oprawa: Broszurowa szyta Format: B5
Cena: 84,99 zł Jest to nowoczesny, znakomicie napisany podręcznik, który odpowiada ogólnym kierunkom współczesnej pedagogiki. Publikacja składa się z trzech części. Część pierwsza jest poświęcona celom i metodom wychowania, pedagogice jako nauce, dydaktyce oraz teorii kształcenia zawodowego. W części drugiej omówiono wykorzystanie wiedzy pedagogicznej w opiece nad zdrowiem. Część trzecia dotyczy pedagogiki w pielęgniarstwie. Obecne wydanie zostało dostosowane do standardów nauczania przedmiotów pedagogicznych i przedmiotu wychowanie zdrowotne na kierunku pielęgniarstwo, położnictwo, ratownictwo medyczne, fizjoterapia i wychowanie fizyczne na AWF.
Spis treści
CZĘŚĆ PIERWSZA PEDAGOGIKA NAUKA O WYCHOWANIU 1. Pedagogika jako nauka 1.1. Cele rozdziału 1.2. Pojęcie nauki. Klasyfikowanie nauk 1.3. Terminy podstawowe i pochodne w pedagogice 1.4. Początki pedagogiki naukowej i empirycznej 1.5. Główne prądy i kierunki w pedagogice XX wieku 1.6. Przedmiot i zadania pedagogiki 1.7. Działy pedagogiki. Pedagogiki wyspecjalizowane 1.7.1. Działy pedagogiki układ pionowy 1.7.2. Działy pedagogiki układ poziomy 1.8. Nauki współdziałające z pedagogiką 1.9. Potrzeba interdyscyplinarnej wiedzy i integralności refleksji pedagogicznej 1.10. Metodologia badan pedagogicznych 1.10.1. Źródła i drogi postępowania badawczego 1.10.2. Funkcje bada pedagogicznych 1.10.3. Metody, techniki, narzędzia badawcze wyjaśnienie pojęć 1.10.4. Wybrane metody badawcze 1.10.5. Wybrane techniki badawcze 1.10.6. Techniki pomiaru pedagogicznego Pytania sprawdzające. Zadania problemowe Literatura cytowana i uzupełniająca. 2. Wychowanie 2.1. Cele rozdziału 2.2. Pojecie wychowania i jego cechy 2.2.1. Sposoby rozumienia wychowania 2.2.2. Cechy wychowania 2.3. Wychowanie w świetle teorii osobowości 2.3.1. Teoria behawiorystyczna a wychowanie 2.3.2. Teoria zorientowana humanistycznie a wychowanie 2.3.3. Teoria psychospołeczna a wychowanie. 2.4. Wartości w wychowaniu 2.4.1. Potrzeba odwoływania się do wartości w wychowaniu 2.4.2. Preferowane w wychowaniu wartości 2.4.3. Prymat wartości nad celami wychowania 2.5. Cele wychowania 2.5.1. Kontrowersje wokół celów wychowania 2.5.2. Koncepcja celów wychowania w ujęciu W. Brezinki 2.5.3. Cele wychowania godne uwagi. 2.6. Wychowanie moralne i prorodzinne 2.6.1. Wychowanie moralne 2.6.2. Wychowanie prorodzinne 2.7. Metody wychowania 2.7.1. Metody modelowania 2.7.2. Metody zadaniowe 2.7.3. Metody perswazji 2.7.4. Metody nagradzania i karania 2.8. Warunki skutecznego wychowania 2.8.1. Podmiotowe traktowanie dzieci i młodzieży 2.8.2. Umiar w stosowaniu swobody i przymusu wobec dzieci i młodzieży 2.8.3. Porozumiewanie się z dziećmi i młodzieżą 2.8.4. Poznawanie dzieci i młodzieży 2.9. Praca nad sobą w procesie wychowania 2.9.1. Rozumienie pracy nad sobą 2.9.2. Potrzeba pracy nad sobą 2.9.3. Możliwości pracy nad sobą 2.10. Rola informacji zwrotnych w procesie wychowania 2.10.1. Pierwotne i wtórne informacje zwrotne 2.10.2. Wychowawcze znaczenie informacji zwrotnych 2.10.3. Sposoby gromadzenia informacji zwrotnych 2.10.4. Wymagania stawiane informacjom zwrotnym Pytania sprawdzające. Zadania problemowe Literatura cytowana i uzupełniająca. 3. Środowisko wychowawcze 3.1. Cele rozdziału 3.2. Pojęcie środowiska, rodzaje środowisk człowieka 3.2.1. Środowisko geograficzne i jego wpływ na funkcjonowanie człowieka 3.2.2. Środowisko lokalne i jego oddziaływanie na człowieka 3.2.3. Środowisko społeczne rodzaje środowisk społecznych 3.3. Środowisko wychowawcze i jego funkcje. Kształtowanie środowiska wychowawczego 3.3.1. Rodzina jako naturalne środowisko wychowawcze 3.4. Grupa rówieśnicza jako naturalne środowisko wychowawcze funkcje grup rówieśniczych 3.4.1. Rodzaje grup rówieśniczych. 3.5. Instytucjonalne środowiska wychowawcze i ich rodzaje 3.6. Świat mediów i jego oddziaływania wychowawcze problem zagrożeń Pytania sprawdzające Zadania problemowe Literatura cytowana i uzupełniająca 4. Trudności wychowawcze 4.1. Cele rozdziału 4.2. Pojęcie i klasyfikacja trudności wychowawczych 4.3. Trudności wychowawcze a zaburzenia i dysharmonie rozwoju dziecka 4.3.1. Globalne zaburzenia rozwoju 4.3.2. Parcjalne zaburzenia rozwoju 4.3.3. Zaburzenia neurodynamiki 4.4. Trudności wychowawcze uwarunkowane środowiskowo 4.4.1. Lęki i nerwice dzieci i młodzieży 4.4.2. Problem samobójstw 4.4.3. Zaburzenia łaknienia anoreksja i bulimia 4.4.4. Problematyka uzależnień 4.4.5. Agresja dzieci i młodzieży proces demoralizacji 4.4.6. Prostytucja dzieci i młodzieży Pytania sprawdzające Zadania problemowe Literatura cytowana i uzupełniająca 5. Dydaktyka teoria nauczania i uczenia się 5.1. Cele rozdziału 5.2. Przedmiot i zadania dydaktyki 5.3. Powstanie i rozwój dydaktyki 5.4. Podstawowe pojęcia dydaktyczne 5.4.1. Uczenie się 5.4.2. Nauczanie 5.4.3. Kształcenie, wykształcenie, samokształcenie 5.4.4. System kształcenia 5.4.5. Samokształcenie 5.5. Badania naukowe w dydaktyce 5.5.1. Problemy badawcze w dydaktyce 5.5.2. Przedmiot badań dydaktycznych Pytania sprawdzające Zadania problemowe Literatura cytowana i uzupełniająca 6. Dydaktyka w kształceniu zawodowym 6.1. Cele rozdziału 6.2. Kierunki zmian w kształceniu zawodowym 6.2.1. Idea kształcenia wielostronnego 6.2.2. Dobór treści kształcenia zawodowego 6.2.3. Metody pracy z uczącym się 6.2.4. Nowe zadania nauczyciela 6.3. Proces kształcenia zawodowego 6.3.1. Geneza i rozwój nowoczesnego modelu kształcenia 6.3.2. Ogniwa procesu kształcenia. 6.4. Cele kształcenia zawodowego 6.4.1. Charakterystyka celów kształcenia 6.4.2. Taksonomia celów kształcenia 6.5. Treści kształcenia zawodowego 6.5.1. Zasady doboru i układu treści kształcenia 6.5.2. Modułowe ujęcie kształcenia 6.5.3. Standardy kształcenia 6.5.4. Plany nauczania i programy kształcenia 6.6. Zasady kształcenia 6.6.1. Zasada poglądowości 6.6.2. Zasada świadomej aktywności 6.6.3. Zasada związku teorii z praktyką 6.6.4. Zasada systematyczności (systemowości) 6.6.5. Zasada przystępności (stopniowania trudności) 6.7. Metody i organizacja kształcenia. 6.7.1. Klasyfikowanie metod kształcenia 6.7.2. Metody podające 6.7.3. Metody problemowe samodzielne dochodzenie do wiedzy 6.7.4. Metody eksponujące (waloryzujące) 6.7.5. Metody praktyczne 6.8. Środki dydaktyczne 6.9. Kontrola i ocena wyników procesu kształcenia 6.9.1. Funkcje kontroli i oceny wyników w procesie kształcenia 6.9.2. Metody kontroli i oceny wyników procesu kształcenia 6.9.3. Pomiar dydaktyczny Pytania sprawdzające. Zadania problemowe Literatura cytowana i uzupełniająca CZĘŚĆ DRUGA WYKORZYSTANIE WIEDZY PEDAGOGICZNEJ W OPIECE NAD ZDROWIEM 7. Kształcenie na rzecz współpracy w interdyscyplinarnych zespołach opiekuńczych 7.1. Cele rozdziału 7.2. Zespół opiekuńczy istota współpracy 7.3. Kształcenie na rzecz współpracy w zespole opiekuńczym Pytania sprawdzające Zadania problemowe Literatura cytowana i uzupełniająca 8. Pedagogika zdrowia ? teoria wychowania zdrowotnego i edukacji zdrowotnej 8.1. Cele rozdziału 8.2. Zadania pedagogiki zdrowia na rzecz edukacji zdrowotnej 8.3. Wychowanie zdrowotne 8.4. Edukacja zdrowotna 8.4.1. Istota i cele edukacji zdrowotnej 8.4.2. Edukacja zdrowotna a promocja zdrowia 8.4.3. Modele edukacji zdrowotnej. 8.4.4. Formy organizacyjne i metody edukacji zdrowotnej Pytania sprawdzające Zadania problemowe Literatura cytowana i uzupełniająca 9. Pedagogiczne aspekty pracy z pacjentem i jego rodziną 9.1. Cele rozdziału 9.2. Edukacja pacjenta 9.3. Doradzanie i poradnictwo w pracy z pacjentem i jego rodziną 9.4. Formy, metody i środki dydaktyczne stosowane w edukacji pacjentów 9.4.1. Formy organizacyjne 9.4.2. Metody nauczania uczenia się 9.4.3. Środki dydaktyczne 9.5. Zasady warunkujące efektywność edukacji Pytania sprawdzające Zadania problemowe Literatura cytowana i uzupełniająca. CZĘŚĆ TRZECIA PEDAGOGIKA W PIELĘGNIARSTWIE 10. Pielęgniarstwo a pedagogika 10.1. Cele rozdziału 10.2. Relacje między pielęgniarstwem a pedagogiką 10.2.1. Współczesne rozumienie pielęgniarstwa 10.2.2. Wyznaczniki rozwoju pielęgniarstwa 10.2.3. Istota zawodowego pielęgnowania 10.2.4. Edukacja w pielęgnowaniu 10.3. Wykorzystanie dorobku różnych dziedzin pedagogiki w pielęgniarstwie 10.3.1. Wkład pedagogiki w tworzenie podstaw teoretycznych pielęgniarstwa 10.3.2. Wykorzystanie w pielęgniarstwie różnych działów pedagogiki 10.3.3. Wspólne obszary zainteresowań badawczych pielęgniarstwa i pedagogiki Pytania sprawdzające Zadania problemowe Literatura cytowana i uzupełniająca. 11. Działalność pedagogiczna pielęgniarki 11.1. Cele rozdziału 11.2. Zadania pedagogiczne w działalności zawodowej pielęgniarki 11.2.1. Funkcja wychowawcza w zawodzie pielęgniarki 11.3. Funkcja kształcenia w zawodzie pielęgniarki Pytania sprawdzające Zadania problemowe Literatura cytowana i uzupełniająca 12. Dydaktyka pielęgniarstwa 12.1. Cele rozdziału 12.2. Dydaktyka pielęgniarstwa zakres zainteresowania i zadania 12.3. Proces kształcenia pielęgniarek 12.4. Czynniki warunkujące tworzenie i zmiany w systemie kształcenia pielęgniarek w Polsce 12.5. Filozofia kształcenia pielęgniarek 12.6. Cele kształcenia 12.7. Treści kształcenia 12.8. Proces kształtowania umiejętności praktycznych 12.9. Formy organizacyjne i metody wykorzystywane w kształceniu pielęgniarek Pytania sprawdzające Zadania problemowe Literatura cytowana i uzupełniająca.
*Opis zaczerpnięty ze strony wydawnictwa.
Gwarancja
Sprzedawane przez nas książki są nowe, w większości ofoliowane. W przypadku błędów drukarskich (np. brak stron, stony źle zszyte) wadliwe książki wymieniamy na nowe bez dodatkowych opłat. W przypadku gdy pozycje nie są już dostępne zwracamy pieniądze.
Promocje
- Książki opłacone z góry wysyłamy gratis !!
- W przypadku lżejszych książek wysyłka Pocztą Polską gratis lub bardzo mała dopłata do przesyłki kurierskiej tylko 7,00 zł !! Szczegóły w opisie aukcji.
- Przesyłki kurierskie wysyłamy codziennie we wszystkie dni robocze
- Przesyłki pocztowe realizujemy dwa razy w tygodniu.
- W przypadku równoczesnego zakupu co najmniej dwóch książek (nawet z różnych naszych aukcji) wysyłka kurierem gratis !! (Dotyczy tylko książek opłaconych z góry)
- W przypadku równoczesnego zakupu co najmniej trzech książek (nawet z różnych naszych aukcji) wysyłka kurierem gratis i rabat na każdą książkę w wysokości 4,00 zł !! (Dotyczy tylko książek opłaconych z góry pod warunkiem samodzielnego odliczenia rabatu od kwoty przelewu)
- UWAGA: Pozycje składające się z dwóch i więcej tomów sprzedawane na jednej aukcji traktowane są jako jedna książka.
- Zakupy dokonane z różnych naszych kont na Allegro nie podlegają łączeniu.
- Jednorazowa dopłata do przesyłki pobraniowej 10,00 zł niezależnie od ilości zakupionych pozycji.
- Przesyłki pobraniowe wysyłamy tylko i wyłącznie kurierem.
Oferta
Posiadamy ofertę z wielu różnych wydawnictw. Sprawdź naszą ofertę na allegro.
Dodatkowo posiadamy także podręczniki niezbędne do egzaminów państwowych LEP i L-DEP.
Referencje
Mamy status . Dołącz do grona naszych zadowolonych Klientów !!
Zaufało nam już ponad 10.000 Klientów dołącz do ich grona, postaw na szybkość i niezawodność !!
Sprawdź nasze komentarze !! |
Nasz adres
![PROGMAR](http://www.progmar.pl/aukcje/progmarlogo.gif)
Biuro:
ul. Sołtysia 60u
40-748 Katowice
Magazyn:
ul. Zielona 24
41-500 Chorzów
Kliknij aby przejść do mapy
Płatność
- Płacę z Allegro
- Płatność przy odbiorze towaru od kuriera
- Płatność gotówką w magazynie
- Przelewem na konto:
Alior Bank 65 2490 [zasłonięte] 0[zasłonięte]0050000 [zasłonięte] 124115
Faktury
Wystawiamy faktury VAT.
Podane ceny są cenami brutto i zawierają podatek VAT.
Wysyłka
- Książki opłacone z góry wysyłamy gratis !!
- W przypadku lżejszych książek wysyłka Pocztą Polską gratis lub mała dopłata do przesyłki kurierskiej tylko 7,00 zł !!
- Przesyłki kurierskie realizujemy codziennie, ksiażki wysyłane Pocztą Polską wysyłamy dwa razy w tygodniu !!
![Logo 7](http://www.progmar.pl/aukcje/logo7.jpg)
![Logo Poczta](http://www.progmar.pl/aukcje/logopoczta.jpg)
Odbiór osobisty
Odbiór osobisty możliwy w Chorzowie
lub w Katowicach
tylko po wcześniejszym kontakcie telefonicznym.
Kontakt
tel. 693 [zasłonięte] 59 49
tel. 601 [zasłonięte] 48 66
23[zasłonięte]167
[zasłonięte]14746
Skype:
Ksiazki-Medyczne.eu
e-mail:
![email](http://www.progmar.pl/aukcje/email.jpg)
Śledzenie Transakcji
Po zakupie towaru będą Państwo na bieżąco informowani o stanie transakcji przy pomocy wiadomości e-mail. |