Książka podejmuje zagadnienia dotyczące pedagogicznej użyteczności technologii informacyjnej. Zapełnia ona lukę w zakresie literatury przedmiotu do zajęć z technologii informacyjnej, edukacji informatycznej i medialnej, technologii kształcenia itp. na nauczycielskich i pedagogicznych kierunkach studiów. Adresatem prezentowanej pracy są słuchacze szkół wyższych, specjalności pedagogicznych i nauczycielskich., a także akademiccy nauczyciele pedagogiki, którym książka ta sugeruje kierunki namysłu naukowego i dobór materiału pożądanego w zawodowym kształceniu nauczycieli.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Krzysztof Kruszewski
Słowiki i wróble
Andrzej Hankała
Interakcje pedagogiczne w nauczaniu na odległość z perspektywy psychologii
Maciej Tanaś
Dydaktyczny kontekst kształcenia na odległość
Jerzy Mischke
Dylematy współczesnej edukacji: nauczanie tradycyjne czy zdalne?
Jan Łaszczyk
Zadania kształcenia i edukacja zdalna
Włodzimierz Gogołek
Z badań nad uwarunkowaniami edukacji w zakresie technologii informacyjnych
Zofia Żukowska
Edukacja informatyczna i medialna rozpatrywana w kategoriach wartości zdrowia młodzieży
Andrzej Hankała
Psychologiczne i społeczne zagrożenia związane z zastosowaniem mediów i technologii informatycznej w edukacji
Barbara Kędzierska
Uczelnie pedagogiczne w drodze do informacyjnego społeczeństwa wiedzy
Sabina Sawicka-Wilgusiak
Główne kierunki kształcenia informatycznego nauczycieli we Włoszech
Wiesław Godzic
Rozdroża edukacji medialnej
Mariusz Furmanek
Wróżbici, media i zarządzanie kryzysowe
Wiesław Wojciech Szczęsny
Filozofia edukacji @ Internet i media
Marek Sokołowski
Kościół katolicki wobec mediów i Internetu
Liliana Tomaszewska
Człowiek masowy w paradygmacie antropologii kultury – wizerunek kobiet i mężczyzn w środkach masowego przekazu
Jan Zubelewicz
Cele rzeczywiste a cele deklarowane w kontaktach międzyludzkich
Renata Nguyen
Pedagogika międzykulturowa w modelu kształcenia zdalnego UNESCO-COME
Jerzy Kasperowicz
Nowe uwarunkowania wspomagania kształcenia
Barbara Lipiec
Filmy edukacyjne w Internecie
Halina Kustosz
Internet i telepraca – nowe perspektywy ekonomiczne dla kobiet oraz sektora MSP
Julia Koniwczyńska
Struktura sieci komputerowej w uczelni niepaństwowej– na przykładzie SWPW w Płocku