Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PEDAG Niepelnosprawni Resocjalizacja Rehabilitacja

24-01-2012, 5:37
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 40 zł     
Użytkownik paralala
numer aukcji: 2041481717
Miejscowość Toruń
Wyświetleń: 8   
Koniec: 16-01-2012 16:10:01
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


KOSZT PRZESŁANIA
 
  • 1 książka - priorytet 8,50 zł
  • 2 książki - priorytet 9 zł
  • 3 i więcej - priorytet GRATIS !
(poczta polska)

KONTO - PKO BP Intelligo
47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439

FORMA: wysłanie pozycji po wpłacie na podane konto


PROBLEM PODMIOTOWOŚCI CZŁOWIEKA W PEDAGOGICE SPECJALNEJ -
(RED.) HENRYK MACHELA

2001 ROK
206 STRON


SPIS TREŚCI


Część wstępna

1. Osoba Prof. dr hab. Haliny Borzyszkowskiej.......................................7

2. Jan Pańczyk:
Słowo wprowadzające...........................................................9

3. HalinaBorzyszkowska:
Działalność Zakładu Pedagogiki Specjalnej w Instytucie Pedagogiki
Uniwersytetu Gdańskiego ...........................................11

4. Henryk Machel:
Pedagogika resocjalizacyjna w Uniwersytecie Gdańskim....................17

5. Elżbieta Garlej-Drzewiecka:
Współpraca Zakładu Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu Gdańskiego
ze środowiskiem .................................................22

6. Wirginia Loebl, KazimieraNowak-Lipińska: Problematyka prac magisterskich
powstałych w Zakładzie Pedagogiki Specjalnej -próba oceny ....30

                           

Część rewalidacyjna


1. Czesław Kosakowski:

Problem podmiotowości i autorewalidacji w pedagogice specjalnej ..............37

2. Krystyna Danuta Rzedzicka:
0 rehabilitacji jako relacji etycznej: perspektywa............................47

3. DanutaGrzybowska:
Szkoła specjalna - nauczanie czy wychowanie?............................53

4.IwonaLindyberg:
Środowisko rodzinne a stosunek do nauki szkolnej uczniów szkoły specjalnej ....59

5.Jolanta Rzeżnicka:
Postawy młodzieży z lekkim upośledzeniem umysłowym wobec małżeństwa
i rodziny jako jeden z czynników warunkujący jej pełną integrację społeczną......66

6.Kazimiera Nowak - Lipińska:
Kontrowersje wokół edukacji seksualnej osób
z głębszym upośledzeniem umysłowym...........................................74

7. Dorota Krzemińska:
Eksperymentalna nauka języka angielskiego uczniów szkoły podstawowej
jako odkrywanie nieznanych możliwości..................................86

8. Janina Skupieńska-Mówińska, Anna Janczewska:
Drama -jedna z aktywizujących metod nauczania i wychowania
uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim ...........94


9. Jan Pańczyk:
Zaspokajanie potrzeb edukacyjnych przez osoby niepełnosprawne
w województwie gdańskim ...............................................110

10. Katarzyna Materny:
Dziecko niepełnosprawne w środowisku społecznym - refleksje
nad doświadczeniami integracyjnymi z terenu Gdańska..................116

11. Anna Kobyłańska:
Metody rehabilitacji wzroku słabowidzących.............................120

12. Jarosław Jurkowski:
Rewalidacja osób głuchoniewidomych ...................................125

13. Katarzyna Szady:
Podmiotowość dziecka w systemie pedagogicznym Marii Montessori ........136


Część resocjalizacyjna


1. Henryk Machel:
Personel więzienny - zagadnienie kompetencji resocjalizacyjnej ..................145

2. Tadeusz Wentland:
Niektóre problemy zawodowe wychowawców Służby Więziennej ..................155

3. Teresa Sołtysiak:
Subiektywne determinanty uczestnictwa nieletnich w podkulturach
a ich zachowanie przestępcze ................................................172

4. Janina Skupieńska-Mówińska:
Miejsce twórczości niedostosowanych społecznie nieletnich
w procesie ich resocjalizacji......................................................184

5. Alina Wasielewska:
Droga wykolejenia przestępczego młodych recydywistów w Polsce i w Rosji ..186

6. Alina Wasielewska:
Dozór kuratora sądowego nad skazanymi z upośledzeniem umysłowym....197

Informacja o autorach................................................204