Opis:
MedievalII: Total War to czwarta odsłona bestsellerowej iwielokrotnie nagradzanej serii gier strategicznych autorstwapracowników zespołu Creative Assembly.Jak wskazuje tytuł, opisywana produkcja nawiązuje do drugiej częścicyklu, co oznacza, że jego wielbiciele ponownie przenoszą się wburzliwe czasy Średniowiecza.
Akcjadrugiego Medievala toczy się w latach 1[zasłonięte]080-15.Twórcy postawili na autentyczność i wierne odtworzenierealiów tego okresu. Gracze prowadzą działania nie tylko naStarym Kontynencie, lecz także w Ameryce Środkowej i Południowej (walkiz Aztekami) oraz na Bliskim Wschodzie (krucjaty mające na celuodzyskanie przez chrześcijan Ziemi Świętej).
Wsumie, do wyboru oddano aż dwadzieścia jeden grywalnych frakcji (m.in.Anglia, Święte Cesarstwo Rzymskie Narodu Niemieckiego, Francja,Szkocja, Dania, Hiszpania, Portugalia, Wenecja, Sycylia, Polska, Rosja,Węgry, Bizancjum, Turcja, Egipt, Mongołowie, czy Aztekowie), z czegokażda oczywiście różni się od siebie (przykładowo taktykamiużywanymi na placu boju). Liczba dostępnych, różnorodnychjednostek przekracza dwieście pięćdziesiąt, jednak nie ze wszystkichmożna korzystać już na początku zmagań (w miarę postępów wrozgrywce pod noszą komendę dostają się coraz bardziej doboroweoddziały, z lepszym wyposażeniem i umiejętnościami). Rozbudowaniuuległy możliwości przeprowadzania oblężeń budowli przeciwnika. Graczemogą korzystać z nowych machin oblężniczych (tarany, wyrzutniepocisków etc.), jak również niszczyć mury fortecywroga za pomocą ciężkiej artylerii w postaci dział. Jeżeli chodzi ozależności ekonomiczne, gospodarcze, handlowe i polityczne to takżezadbano o pełną zgodność z historią.
Podobniejak to miało miejsce w dwóch poprzednich częściach serii TotalWar, rozgrywka w Medieval II w dalszymciągu podzielona jest na dwie części: turową (rządzimy państwem,powiększamy granice, budujemy miasta, zamki, dbamy o rozwójekonomiczny i przygotowujemy zakrojone na szerszą skalę kampaniewojenne) oraz bitewną (dowodzimy posiadanymi jednostkami podczasfaktycznego starcia z siłami oponenta, w czasie rzeczywistym). W tejostatniej osoby siedzące przed komputerami mogą dokładnie zapoznać sięz dokonaniami grafików Creative Assembly.
Opisywanytytuł korzysta ze zmodyfikowanej i ulepszonej wersji silnika znanego z Rome:Total War. W jednej bitwie jednocześnie może wziąć udziałponad dziesięć tysięcy postaci, czyli podobnie jak w poprzednichodsłonach cyklu. Jakość ich przedstawienia i ogólny poziomdetali stoją jednak na znacznie wyższym poziomie - developerzy zadbalio unikatowość każdego walczącego żołnierza (różne zbroje,miecze, symbole herbów na tarczach, postura, twarz etc.),przygotowali ponad tysiąc nowych animacji ruchówwojaków (technika motion-capture), czy zupełnie nowy systemzniszczeń w przypadku budowli. To wszystko bez wątpienia podnosirealizm rozgrywki - gracz czuje się, jakby brał udział w naprawdęepickiej bitwie.
TwórcyMedieval II: Total War postarali się także orozbudowanie opcji zmagań wieloosobowych. Miłośnicy sieciowejrywalizacji mogą teraz wybrać jeden z kilku nowych trybówrozgrywki.
Zdjęcia