(książki wysyłamy w bezpiecznych kopertach bąbelkowych lub tekturowych pudełkach)
|
mBank 57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 4[zasłonięte]895 09
lub
Inteligo/ PKO 50 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]5581135 4[zasłonięte]210 00
(wszystkie dane potrzebne do przelewu otrzymasz w mailu po dokonaniu zakupu)
|
|
Pawlak Piotr
Dzieci z ADHD i ich rodzeństwo
Teoria i badania
- Wydawnictwo: Impuls, 2013  - Format: B5 - Stan: NOWA - Okładka: miękka - Ilość stron: 270
Nasza cena: 23,00 PLN
OPIS:
Publikacja poświęcona jest problematyce funkcjonowania dzieci z ADHD oraz ich rodzin. Przedstawiono w niej interdyscyplinarne spojrzenie na istotę zaburzenia w odniesieniu do najnowszych koncepcji biologicznych, psychologicznych i pedagogicznych. Poruszono najważniejsze zagadnienia dotyczące etiologii, symptomatologii, a także wsparcia i terapii dziecka z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej. Rozważania na temat rodziny podjęto w ujęciu systemowym, zakładającym wzajemność wpływów wszystkich członków stanowiących system rodzinny. Na podstawie przeprowadzonych badań nakreślono warunki wychowawcze typowe dla rodzin z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo. Wyodrębniono charakterystyczne cechy funkcjonowania społecznego, edukacyjnego oraz emocjonalnego dzieci z ADHD, a także podjęto próbę zdiagnozowania sytuacji psychospołecznej ich rodzeństwa. Zebrany materiał umożliwił także przybliżenie czynników wpływających na relacje między rodzeństwem. Dzięki przyjęciu takiej perspektywy badawczej podkreślono znaczenie problemów każdego członka rodziny, w której wychowywane jest dziecko z dysfunkcją.
Praca jest interesującym, opartym o badania autorskie źródłem do wykorzystania zarówno przez teoretyków i praktyków podejmujących działania mające na celu wspieranie procesu terapeutycznego dzieci z ADHD i innymi zaburzeniami w rozwoju
SPIS TREŚCI:
Rozdział 1 Wybrane zagadnienia dotyczące ADHD 1.1. Syndrom ADHD w kontekście problemu definiowania zaburzeń psychicznych 13 1.2. Przedstawienie wybranych definicji i istoty psychologicznej zaburzenia 16 1.3. Przegląd koncepcji etiologii ADHD 22 1.4. Wpływ czynników środowiskowych na nasilenie objawów ADHD 28 1.5. Przyczyny ADHD w świetle najnowszych badań biomedycznych 33 1.6. Symptomy zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi 39 1.6.1. Objawy osiowe występujące w ADHD 39 1.6.2. Funkcjonowanie dziecka z ADHD 45 1.6.3. Wtórne problemy osób z ADHD 48 1.6.4. Syndrom ADHD a specyficzne trudności w uczeniu się 52 1.6.5. Obraz ADHD w zależności od wieku 62 1.7. Różnicowanie i proces diagnozy 67 1.8. Formy terapii stosowane wobec dzieci z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi 71 1.8.1. Terapie medyczne 72 1.8.2. Pedagogiczne formy pomocy dziecku z ADHD 76 1.8.3. Psychoterapia dzieci z ADHD 82 Rozdział 2 Dziecko z ADHD w systemie rodzinnym 2.1. Rodzina jako grupa, instytucja społeczna i proces 93 2.2. Dziecko z dysfunkcją w systemie rodzinnym 98 2.3. Sytuacja rodzeństwa w rodzinie z dzieckiem z dysfunkcją 111 Rozdział 3 Metodologia badań własnych 3.1. Cel badań, problemy i hipotezy badawcze 117 3.2. Metody, techniki, narzędzia badawcze oraz zastosowane statystyki 122 3.3. Dobór próby i teren badań 125 3.4. Organizacja badań 126 3.5. Opis struktury badanych rodzin 127 Rozdział 4 Wyniki badań własnych 4.1. Przebieg rozwoju i funkcjonowanie społeczno-emocjonalne dzieci z ADHD 135 4.1.1. Opis wybranych przypadków 135 4.1.2. Rozwój wczesnodziecięcy dzieci z ADHD 170 4.1.3. Osiągnięcia edukacyjne dzieci z ADHD w okresie nauczania początkowego 176 4.1.4. Zachowanie dzieci z ADHD w szkole 187 4.2. Postawy rodzicielskie i umiejętności wychowawcze rodziców dzieci z ADHD 194 4.3. Cechy charakterystyczne funkcjonowania psychospołecznego rodzeństwa dzieci z ADHD 202 4.3.1. Poczucie sensu życia rodzeństwa dzieci z ADHD 202 4.3.2. Poziom poczucia bezpieczeństwa rodzeństwa dzieci z ADHD 206 4.3.3. Percepcja własnej przyszłości rodzeństwa dzieci z ADHD 209 4.3.4. System wartości rodzeństwa dzieci z ADHD 212 4.4. Relacje interpersonalne w rodzinie 218 4.4.1. Atmosfera życia rodzinnego 218 4.4.2. Relacje małżeńskie 221 4.4.3. Relacje między rodzeństwem dzieci z ADHD a rodzicami 222 4.4.4. Relacje między dziećmi z ADHD a ich rodzeństwem 225 Podsumowanie 233 Zakończenie 241 Spis literatury 243 Spis rysunków, tabel i wykresów 259 Aneksy Aneks 1. Kwestionariusz wywiadu dla rodzeństwa dzieci z ADHD 263 Aneks 2. Kwestionariusz wywiadu dla rodziców dzieci z ADHD 269
|
W razie jakichkolwiek wątpliwości proszę o kontakt
|
- w przypadku kupna większej ilości książek proszę o kontakt w celu ustalenia kosztów przesyłki,
- wysyłka książek realizowana jest w ciągu 48 godz. po zaksięgowaniu wpłaty na moim koncie,
- w tytule przelewu proszę podać swój Nick lub numer aukcji,
- w przypadku zmiany adresu wysyłki proszę o podanie go w mailu,
- możliwy odbiór osobisty w Krakowie po wcześniejszym kontakcie,
- możliwa wysyłka za granicę,
- komentarz wystawiamy jako drudzy,
- wpłatę można dokonać na jedno z dwóch podanych obok kont.
Na życzenie wystawiamy faktury VAT
|
e-maila: [zasłonięte]@poczta.fm
nr tel.: 668 [zasłonięte] 313
|
|