Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Pawlak - Dzieci z ADHD i ich rodzeństwo NOWA! Krk

08-02-2014, 22:42
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 23 zł     
Użytkownik -CERGO-
numer aukcji: 3871440056
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 4   
Koniec: 08-02-2014 22:34:58

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Witam

-Strona o Mnie-

-Moje inne aukcje-

-Moje komentarze-

-Dodaj mnie do ulubionych sprzedawców-

Wysyłka


(książki wysyłamy w bezpiecznych kopertach bąbelkowych lub tekturowych pudełkach)


Wpłata

mBank
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 4[zasłonięte]895 09

lub

Inteligo/ PKO
50 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]5581135 4[zasłonięte]210 00


(wszystkie dane potrzebne do przelewu otrzymasz w mailu po dokonaniu zakupu)

Opis aukcji


Pawlak Piotr

Dzieci z ADHD i ich rodzeństwo

Teoria i badania


- Wydawnictwo: Impuls, 2013
- Format: B5
- Stan:
NOWA
- Okładka: miękka

- Ilość stron:
270





Nasza cena: 23,00 PLN

OPIS:


Publikacja poświęcona jest problematyce funkcjonowania dzieci z ADHD oraz ich rodzin. Przedstawiono w niej interdyscyplinarne spojrzenie na istotę zaburzenia w odniesieniu do najnowszych koncepcji biologicznych, psychologicznych i pedagogicznych. Poruszono najważniejsze zagadnienia dotyczące etiologii, symptomatologii, a także wsparcia i terapii dziecka z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej. Rozważania na temat rodziny podjęto w ujęciu systemowym, zakładającym wzajemność wpływów wszystkich członków stanowiących system rodzinny. Na podstawie przeprowadzonych badań nakreślono warunki wychowawcze typowe dla rodzin z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo. Wyodrębniono charakterystyczne cechy funkcjonowania społecznego, edukacyjnego oraz emocjonalnego dzieci z ADHD, a także podjęto próbę zdiagnozowania sytuacji psychospołecznej ich rodzeństwa. Zebrany materiał umożliwił także przybliżenie czynników wpływających na relacje między rodzeństwem. Dzięki przyjęciu takiej perspektywy badawczej podkreślono znaczenie problemów każdego członka rodziny, w której wychowywane jest dziecko z dysfunkcją.


Praca jest interesującym, opartym o badania autorskie źródłem do wykorzystania zarówno przez teoretyków i praktyków podejmujących działania mające na celu wspieranie procesu terapeutycznego dzieci z ADHD i innymi zaburzeniami w rozwoju

SPIS TREŚCI:



Rozdział 1
Wybrane zagadnienia dotyczące ADHD
1.1. Syndrom ADHD w kontekście problemu definiowania zaburzeń
psychicznych 13
1.2. Przedstawienie wybranych definicji i istoty psychologicznej zaburzenia 16
1.3. Przegląd koncepcji etiologii ADHD 22
1.4. Wpływ czynników środowiskowych na nasilenie objawów ADHD 28
1.5. Przyczyny ADHD w świetle najnowszych badań biomedycznych 33
1.6. Symptomy zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi 39
1.6.1. Objawy osiowe występujące w ADHD 39
1.6.2. Funkcjonowanie dziecka z ADHD 45
1.6.3. Wtórne problemy osób z ADHD 48
1.6.4. Syndrom ADHD a specyficzne trudności w uczeniu się 52
1.6.5. Obraz ADHD w zależności od wieku 62
1.7. Różnicowanie i proces diagnozy 67
1.8. Formy terapii stosowane wobec dzieci z zespołem nadpobudliwości
psychoruchowej z deficytem uwagi 71
1.8.1. Terapie medyczne 72
1.8.2. Pedagogiczne formy pomocy dziecku z ADHD 76
1.8.3. Psychoterapia dzieci z ADHD 82

Rozdział 2
Dziecko z ADHD w systemie rodzinnym
2.1. Rodzina jako grupa, instytucja społeczna i proces 93
2.2. Dziecko z dysfunkcją w systemie rodzinnym 98
2.3. Sytuacja rodzeństwa w rodzinie z dzieckiem z dysfunkcją 111
Rozdział 3
Metodologia badań własnych
3.1. Cel badań, problemy i hipotezy badawcze 117
3.2. Metody, techniki, narzędzia badawcze oraz zastosowane statystyki 122
3.3. Dobór próby i teren badań 125
3.4. Organizacja badań 126
3.5. Opis struktury badanych rodzin 127

Rozdział 4
Wyniki badań własnych
4.1. Przebieg rozwoju i funkcjonowanie społeczno-emocjonalne
dzieci z ADHD 135
4.1.1. Opis wybranych przypadków 135
4.1.2. Rozwój wczesnodziecięcy dzieci z ADHD 170
4.1.3. Osiągnięcia edukacyjne dzieci z ADHD w okresie
nauczania początkowego 176
4.1.4. Zachowanie dzieci z ADHD w szkole 187
4.2. Postawy rodzicielskie i umiejętności wychowawcze rodziców
dzieci z ADHD 194
4.3. Cechy charakterystyczne funkcjonowania psychospołecznego rodzeństwa
dzieci z ADHD 202
4.3.1. Poczucie sensu życia rodzeństwa dzieci z ADHD 202
4.3.2. Poziom poczucia bezpieczeństwa rodzeństwa dzieci z ADHD 206
4.3.3. Percepcja własnej przyszłości rodzeństwa dzieci z ADHD 209
4.3.4. System wartości rodzeństwa dzieci z ADHD 212
4.4. Relacje interpersonalne w rodzinie 218
4.4.1. Atmosfera życia rodzinnego 218
4.4.2. Relacje małżeńskie 221
4.4.3. Relacje między rodzeństwem dzieci z ADHD a rodzicami 222
4.4.4. Relacje między dziećmi z ADHD a ich rodzeństwem 225

Podsumowanie 233

Zakończenie 241

Spis literatury 243

Spis rysunków, tabel i wykresów 259

Aneksy
Aneks 1. Kwestionariusz wywiadu dla rodzeństwa dzieci z ADHD 263
Aneks 2. Kwestionariusz wywiadu dla rodziców dzieci z ADHD 269

W razie jakichkolwiek wątpliwości proszę o kontakt

Regulamin

  • w przypadku kupna większej ilości książek proszę o kontakt w celu ustalenia kosztów przesyłki,
  • wysyłka książek realizowana jest w ciągu 48 godz. po zaksięgowaniu wpłaty na moim koncie,
  • w tytule przelewu proszę podać swój Nick lub numer aukcji,
  • w przypadku zmiany adresu wysyłki proszę o podanie go w mailu,
  • możliwy odbiór osobisty w Krakowie po wcześniejszym kontakcie,
  • możliwa wysyłka za granicę,
  • komentarz wystawiamy jako drudzy,
  • wpłatę można dokonać na jedno z dwóch podanych obok kont.

Na życzenie wystawiamy faktury VAT

Kontakt

e-maila: [zasłonięte]@poczta.fm

nr tel.: 668 [zasłonięte] 313

Pawlak - Dzieci z ADHD i ich rodzeństwo NOWA! Krk