Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PATZLAFF Pedagogika waldorfska dla dzieci 3-9 lat

07-03-2012, 23:37
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 30.50 zł     
Użytkownik -CERGO-
numer aukcji: 2105135990
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 8   
Koniec: 07-03-2012 21:21:48

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Witam

-Strona o Mnie-

-Moje inne aukcje-

-Moje komentarze-

-Dodaj mnie do ulubionych sprzedawców-
 

 

Wysyłka


(książki wysyłamy w bezpiecznych kopertach bąbelkowych, z dodatkowo zabezpieczonymi rogami)


 

 

Wpłata

mBank
57 1[zasłonięte]140 20 0[zasłonięte]000 38  4[zasłonięte]895 09

lub

Inteligo/ PKO
50 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]5581135  4[zasłonięte]210 00


(wszystkie dane potrzebne do przelewu otrzymasz w mailu po dokonaniu zakupu)

 

Opis aukcji

Rainer Patzlaff, Wolfgang Saßmannshausen, Telse Kardel, Claudia McKeen

Pedagogika waldorfska dla dzieci od trzech do dziewięciu lat


 

    - Wydawnictwo: Impuls
    - Rok wydania: 2011
    - Format: B5
    - Stan:
NOWA
    - Okładka: miękka

    - Ilość stron:
156





   Nasza cena:  30,50 PLN

 

 

 

OPIS:

 

Fenomen pedagogiki waldorfskiej. Wstęp (Michał Głażewski)

 

Część I

Rozwój i uczenie się dziecka

Każde dziecko to indywidualność

 

Wychowanie i kształcenie – stopnie na drodze ku wolności człowieka

Kształcenie i samokształcenie dziecka

Cielesne, witalne i duszne instrumentarium jaźni

Salutogeneza jako podstawa procesu kształcenia

Budowanie zdrowej kompleksji ciała

Budowanie poczucia koherencji przez prymarne doświadczenia

Rozwój rezylencji

Uczenie się u małego dziecka i jego uwarunkowania-

Szczególny charakter uczenia się u małego dziecka

Pedagogiczne kształtowanie otoczenia dziecka

Porządek i spolegliwość

Rytm i powtarzanie

Logika faktów i powiązania

Osobowość wychowawcy jako sprawcze otoczenie dziecka

Samowychowanie wychowawcy – naśladowanie dziecka

Znaczenie swobodnej zabawy

Przejście do nauki szkolnej – kiedy jest ten właściwy moment?

Zachowanie sześciolatków w zabawie i w grupie rówieśniczej

Wczesna dojrzałość intelektualna i dysocjacja

Rytm siedmioletni – zasada salutogeniczna

Przemiana sił somatotwórczych

Uwolnienie zdolności wyobrażeniowych

Pierwsze lata szkolne

Od uczenia się implicite do uczenia się explicite

Uczenie się w atmosferze duchowego ciepła

Ukochany autorytet

Uczenie się z przewodnikiem i samodzielnie

Od obrazu do graficznych znaków pisma

Od rytmu do rachowania

Język – przestrzeń wewnętrznych obrazów

Dialog lekcyjny

Kształtowanie całościowo pojmowanego człowieka przez sztukę

Jednostka i grupa w procesie kreacji artystycznej

W kolegium nauczycielskim

W klasie

Zajęcia praktyczne

Jak bardzo ważny jest ruch

Rozwój indywidualny dziecka – różnice rozwojowe

Rola rytmu w okresie nauki szkolnej

Dziesiąty rok życia

Podsumowanie

 

Część II

Cele, dziedziny i uwarunkowania kształcenia

 

Cele nauczania i wychowania

Cele ogólne

Szacunek dla indywidualności dziecka

Razem ku wolności i odpowiedzialności

Wykształcanie kompetencji społecznych

Tworzenie podstaw ogólnej zdrowotności

Pozwolić dziecku rozwijać się we własnym tempie

Kształcenie ogólne i indywidualne wspieranie ucznia

Całościowy proces kształcenia do osiemnastego roku życia

Cele dla stopnia elementarnego

Własna misja edukacyjna dla stopnia elementarnego

Pedagogiczne kształtowanie środowiska życiowego

Pozytywna atmosfera uczenia się i spolegliwe relacje

Funkcja dorosłego jako wzoru wychowania

Podstawy osobowości autentycznej

Początki koherencji i rezylencji

Wspieranie prawidłowego rozwoju zdrowotnego

Pozwolić dziecku dojrzewać we własnym tempie

Umiejętność uczenia się i osiągania celów przez całe życie

Metamorfozy rozwojowe i uczenie się adekwatne do wieku

Od uczenia się rękami do uczenia się głową

Przekazywanie wartości etycznych i społecznych

przez aktywny wzór osobowy

Kontynuacja w szkole podstawowej

Szkoła jako wyzwanie dla dziecka

Przesłanki celowego uczenia się

Tworzenie pozytywnej atmosfery nauki

Jak zachować naturalną radość uczenia się?

Wzmacnianie i rozwijanie kompetencji społecznych

Obszary edukacyjne

Obszary edukacyjne w przedszkolu

Zasady ogólne

Swobodna zabawa jako aktywność wspierająca rozwój

Ruch, rozwój fizyczny i zdrowie

Rozwój mowy

Kształcenie rytmiczno-muzykalne i artystyczne

Podstawy kształcenia matematyczno-przyrodniczego

Budowanie kompetencji społecznych

Podstawy kompetencji medialnych w przedszkolu i w szkole

Kontynuacja w szkole podstawowej

Rozwijanie samodzielności

Wspieranie rozwoju zdrowotnego przez rytm

Szkolenie ruchowe

Kompetencje językowe i czytelnicze, nauka języków obcych

Kształcenie przez sztukę

Wprowadzenie do matematyki

Wartości etyczno-moralne

Uwarunkowania edukacyjne dla przedszkola i dla szkoły

Samowychowanie

Samowychowanie jako podstawa działania pedagogicznego

Zadowolenie z pracy i kompetencja działania

Zdolności artystyczne pedagogów

Kształcenie i doskonalenie zawodowe

Współpraca z kolegium nauczycielskim i z rodzicami

Cotygodniowe konferencje w kolegium nauczycielskim

Współpraca z rodzicami

Współdziałanie między przedszkolem a szkołą

Współpraca z terapeutami, lekarzami i specjalistami

Badania i rozwój jakościowy

Dokumentacja rozwoju dzieci

Działalność badawcza w pracy pedagogicznej

Praca koncepcyjna, rozwój jakościowy

Kolegialna samorządność i kierowanie placówką

Cele kolegialnej samorządności

Odpowiedzialna i aktywna postawa współpracowników

oraz kierowanie placówką

Współpraca waldorfskich placówek pedagogicznych

Integracja w środowisko społeczne

Architektura i aranżacja przestrzeni

Bibliografia

Literatura uzupełniająca


 

W razie jakichkolwiek wątpliwości proszę o kontakt

Regulamin

  • w przypadku kupna większej ilości książek proszę o kontakt w celu ustalenia kosztów przesyłki,
  • wysyłka książek realizowana jest w ciągu 48 godz. po zaksięgowaniu wpłaty na moim koncie,
  • w tytule przelewu proszę podać swój Nick lub numer aukcji,
  • w przypadku zmiany adresu wysyłki proszę o podanie go w mailu,
  • możliwy odbiór osobisty w Krakowie po wcześniejszym kontakcie,
  • możliwa wysyłka za granicę,
  • komentarz wystawiamy jako drudzy,
  • wpłatę można dokonać na jedno z dwóch podanych obok kont.

Na życzenie wystawiamy faktury VAT

 

Kontakt

 e-maila: [zasłonięte]@poczta.fm

 nr tel.: 668 [zasłonięte] 313

PATZLAFF Pedagogika waldorfska dla dzieci 3-9 lat