Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Patronat LOGOPEDIA biomedycyna+historia+diagnoza!

17-12-2014, 9:34
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 157 zł     
Użytkownik ksiegarz-pl
numer aukcji: 4808110683
Miejscowość Tychy
Wyświetleń: 30   
Koniec: 17-12-2014 09:23:06

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

 


 

 


BIOMEDYCZNE PODSTAWY LOGOPEDII

 

Redakcja naukowa:

Stanisław Milewski, Jerzy Kuczkowski, Katarzyna Kaczorowska-Bray

 

Biomedyczne podstawy logopedii to kolejny tom z serii podręczników akademickich Logopedia XXI Wieku.

 

Publikację przygotowano dzięki współpracy wybitnych polskich specjalistów z zakresu medycyny, psychologii, logopedii i językoznawstwa, co uczyniło ją opracowaniem daleko wykraczającym poza wiedzę podręcznikową. Zebrane w tomie teksty pretendują do miana profesjonalnych opracowań monograficznych, zawierających elementy precyzyjnej ekspertyzy, a także metodologię i wyniki autorskich badań naukowych na temat biomedycznych uwarunkowań rozwoju oraz zaburzeń mowy i języka.

 

Prezentowana wiedza dotyczy przede wszystkim rozwoju komunikacji człowieka od stanu embrionalnego poprzez zaburzenia artykulacji i mówienia dziecka, potem człowieka dorosłego (m.in. ankyloglosja, mowa rozszczepowa, afazja, dysfagia, choroby nowotworowe głowy i szyi) aż po właściwości mowy i mówienia pacjentów w wieku senioralnym (nurt logopedii senioralnej). Co bardzo ważne, teksty odznaczają się precyzją anatomicznego i neurobiologicznego opisu, a wiele kwestii omówiono w kontekście najnowszych badań z zakresu psychologii dynamicznej oraz ostatnich osiągnięć neurolingwistyki.

 

Publikacja jest adresowana przede wszystkim do studentów logopedii, psychologii, medycyny, kierunków filologicznych oraz wszystkich osób zainteresowanych biomedycznymi uwarunkowaniami rozwoju i zaburzeń mowy.

 

Autorzy i redaktorzy naukowi oddają w ręce Czytelnika niniejszy tom z przekonaniem, że jego lektura pozwoli dostrzec ogromną rolę połączenia wiedzy z zakresu nauk humanistycznych oraz biologiczno-medycznych w badaniach nad językiem, mową i komunikacją na różnych etapach życia człowieka.

 


 

Dane techniczne

format B5
objętość 512 stron
oprawa twarda
ISBN [zasłonięte]978-8344-046-9

LOGOPEDIA – Wybrane aspekty historii, teorii i praktyki

 

Redakcja naukowa:

Stanisław Milewski, Katarzyna Kaczorowska-Bray


Niniejsza publikacja prezentuje interdyscyplinarne podejście do logopedii. Poszczególne rozdziały, których autorami są zarówno teoretycy, jak i praktycy, poświęcone są historii i teorii logopedii, zagadnieniom patologii języka dzieci, zaburzeniom mowy o podłożu neurologicznym, problemom związanym z czytaniem i pisaniem, surdologopedii oraz tematowi wykorzystania komputera w praktyce terapii mowy.

 

„Logopedia – wybrane aspekty historii, teorii i praktyki” to pierwszy tom serii Logopedia XXI Wieku, wydany dzięki współpracy Harmonii Universalis i Polskiego Towarzystwa Logopedycznego.


Patronat:

 


 Rozdział 1

Stanisław Milewski

Trzydzieści lat kształcenia logopedów w Uniwersytecie Gdańskim

 

Rozdział 2

Danuta Emiluta-Rozya

Historia logopedii w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie

 

Rozdział 3

Ewa Hartman, Urszula Bartosiewicz

Interdyscyplinarność logopedii – szkoła wrocławska

 

Rozdział 4

Stanisław Grabias

O ostrość refleksji naukowej. Przedmiot logopedii i procedury logopedycznego postępowania

 

Rozdział 5

Maria Kielar-Turska

Sprawności językowe i komunikacyjne a inne funkcje psychiczne

 

Rozdział 6

Edward Łuczyński

Gramatyka a logopedia

 

Rozdział 7

Danuta Pluta-Wojciechowska

Patofonetyka – nowy przedmiot kształcenia czy nowe ujęcie „starych tematów”?

 

Rozdział 8

Barbara Kamińska

Miejsce logopedii artystycznej w systemie kształcenia logopedów

 

Rozdział 9

Jacek Jarosław Błeszyński, Agnieszka Hamerlińska-Latecka

Rodzic czynnikiem warunkującym skuteczność terapii logopedycznej

 

Rozdział 10

Ewa Czaplewska, Katarzyna Kaczorowska-Bray

SLI w kontekście psycholingwistycznych teorii przetwarzania procesów mowy

 

Rozdział 11

Joanna Gruba

Model lateralizacji a poziom słuchu fonemowego u dzieci w wieku przedszkolnym - analiza badań

 

Rozdział 12

Ewa Binkuńska

Procesy definiowania u dzieci cztero-, sześcio- i ośmioletnich

 

Rozdział 13

Alina Maciejewska

Sprawność definiowania w rozwoju mowy i niektórych jej zaburzeniach

 

Rozdział 14

Marta Wysocka

Percepcja prozodii mowy i muzyki na przykładzie badań dzieci pięcio-siedmioletnich

 

Rozdział 15

Anna Walencik-Topiłko

Ćwiczenia słuchowe w terapii logopedycznej – wskazówki metodyczne oraz omówienie przykładów

 

Rozdział 16

Małgorzata Rocławska-Daniluk

Logopedyczne aspekty edukacji dwujęzycznej

 

Rozdział 17

Dariusz Okrzesik, Joanna Piórko, Barbara Makarczuk

Logopedyczne badania przesiewowe 6-latków – Sopot 2004–2010

 

Rozdział 18.

Róża Sobocińska

Dobór metody w terapii osób jąkających się

Dodatek – Elżbieta Haponiuk, Róża Sobocińska, Halina Waszczuk

Sytuacja terapeutyczna osób jąkających się w odniesieniu do ich wieku

 

Rozdział 19

Anna Kołaczkowska

Logopeda w ogrodzie kultury

 

Rozdział 20

Jolanta Panasiuk

Przeszłość i przyszłość w badaniach nad afazją

 

Rozdział 21

Aneta Domagała

Sprawności narracyjne w otępieniu alzheimerowskim – postępowanie terapeutyczne

 

Rozdział 22

Urszula Mirecka

Ocena płaszczyzny suprasegmentalnej ciągu fonicznego w dyzartrii

 

Rozdział 23

Elżbieta M. Minczakiewicz

Nabywanie umiejętności komunikacyjnych i językowych u dzieci z diagnozą okołoporodowych urazów i uszkodzeń neurologicznych

 

Rozdział 24

Katarzyna Kaczorowska-Bray, Ewa Czaplewska

Dzieci przedwcześnie urodzone jako grupa zagrożona ryzykiem nieprawidłowego rozwoju mowy i języka

 

Rozdział 25

Mirosław Michalik

Budowanie kompetencji składniowej w dyskursie zaburzonym

 

Rozdział 26

Izabela Olejniczak-Pachulska, Katarzyna Urbańska

Powodzenie terapii osób z afazją a wsparcie systemowe

 

Rozdział 27

Ewa Bartczak, Jan Kochanowski

Afazja wzgórzowa. Opis przypadku

 

Rozdział 28

Jagoda Cieszyńska

Zaburzenia linearności - podstawowy wymiar trudności w czytaniu i pisaniu

 

Rozdział 29

Maria Przybysz-Piwko

Aspekt logopedyczny w opisie i interpretacji błędów w pisaniu jako jednej z form komunikacji językowej

 

Rozdział 30

Aneta Domagała, Urszula Mirecka

Analiza wytworów czynności grafomotorycznych dzieci w wieku 7-13 lat

 

Rozdział 31

Marta Korendo

Dysleksja paradygmatyczna i syntagmatyczna – przykłady błędów w zapisach dzieci

 

Rozdział 32

Alicja Giermakowska

Kształtowanie morfologicznej kompetencji językowej u dzieci z trudnościami w nabywaniu umiejętności czytania i pisania (profilaktyka/korekcja dysleksji i dysortografii)

 

Rozdział 33

Małgorzata Wizjan, Barbara Ostapiuk

Niepowodzenia szkolne a glottodydaktyka. Studium przypadku

 

Rozdział 34

Ewa Muzyka-Furtak

Terapia surdologopedyczna w ujęciu komunikacyjnym

 

Rozdział 35

Zdzisława Orłowska-Popek

Trudności uczniów niesłyszących w językowym opisie uczuć

 

Rozdział 36

Helena Liwo

(Nie)słyszący jako wyzwanie dla współczesnej surdologopedii

 

Rozdział 37

Katarzyna Szady

Wykorzystanie autorskich programów w terapii logopedycznej dzieci niepełnosprawnych

 

Rozdział 38

Joanna Jatkowska

Logopedia w internecie

 


Dane techniczne

format B5
objętość 480 stron
oprawa twarda
ISBN [zasłonięte]978-8344-017-9

 

DIAGNOZA I TERAPIA LOGOPEDYCZNA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ

 

Redakcja naukowa:

Jacek J. Błeszyński, Katarzyna Kaczorowska-Bray

 

Problem funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną, jak się nam wydawało, został szeroko i w sposób kompetentny opisany w literaturze psychologicznej, pedagogicznej oraz logopedycznej. Po bliższym przyjrzeniu się przez nas opracowaniom okazało się, iż są one nazbyt ogólne, a niektóre nawet zdezaktualizowane. Konieczne wydało się nam zatem wydanie książki opisującej problem mowy osób upośledzonych umysłowo [...]. Intencją redaktorów i autorów było przygotowanie publikacji, która, poza nową wiedzą i świeżym spojrzeniem, oferowałaby syntezę dotychczasowych wniosków dokonaną przez teoretyków i praktyków zajmujących się problematyką komunikacji, mowy i języka.

ze Wstępu

 

Spis treści

ROZDZIAŁ 1

Roman Ossowski

Niepełnosprawność intelektualna – wprowadzenie do problematyki

ROZDZIAŁ 2

Katarzyna Kaczorowska-Bray

Zaburzenia komunikacji językowej w grupie osób z niepełnosprawnością intelektualną

ROZDZIAŁ 3

Elżbieta M. Minczakiewicz, Jacek J. Błeszyński

Niepełnosprawność intelektualna jako zaburzenie współwystępujące

ROZDZIAŁ 4

Katarzyna Kaczorowska-Bray, Ilona Brzozowska-Misiewicz

Niepełnosprawność intelektualna jako zaburzenie mogące współwystępować z innymi zespołami

ROZDZIAŁ 5

Jacek J. Błeszyński, Lucyna Błeszyńska, Ditta Baczała

Niepełnosprawność intelektualna jako zaburzenie ujawniające się w okresie rozwoju



Patronat:


 

Recenzja:

 

Ukazała się kolejna część serii „Logopedia XXI wieku"  – „Diagnoza i terapia logopedyczna osób z niepełnosprawnością intelektualną" pod redakcją prof. Jacka J. Błeszyńskiego oraz dr Katarzyny Kaczorowskiej-Bray. Publikacji patronuje czasopismo „Książki – magazyn literacki”. Wspomniana seria uznawana jest za jedno z najważniejszych przedsięwzięć wydawniczych z zakresu logopedii. Dowodem na to jest opieka merytoryczna Polskiego Towarzystwa Logopedycznego.

Intencją autorów i redaktorów niniejszego tomu było przede wszystkim przygotowanie publikacji, która poza nową wiedzą i świeżym spojrzeniem oferowałaby syntezę dotychczasowych wniosków, dokonaną przez teoretyków i praktyków zajmujących się problematyką komunikacji, mowy i języka. Zaprezentowane tutaj obszary badawcze to stały problem większości studentów logopedii. Do tej pory opracowane zagadnienia z zakresu terapii logopedycznej były dostępne jedynie w formie luźnych materiałów, dlatego właśnie publikacja ta była tak długo wyczekiwana. Zebrana wiedza z pewnością zachęci wszystkich zainteresowanych do dalszych rozważań, badań i formułowania wniosków, niezwykle istotnych dla tej dynamicznie rozwijającej się gałęzi nauki.

Książka „Diagnoza i terapia logopedyczna osób z niepełnosprawnością intelektualną", podobnie jaki inne tomy serii, ukazała się nakładem wydawnictwa Harmonii Universalis. W przygotowaniu są kolejne tomy serii.

 

Patronat medialny:

 

Recenzja:

 

Nareszcie jest. Na rynku logopedycznym pojawiła się ciekawa pozycja poświęcona diagnozie logopedycznej osób z niepełnosprawnością intelektualną. Każdy z działów omawia interesujące aspekty pracy w terapii neurologopedycznej. Wprowadza nas i jednocześnie systematyzuje pojęcia niepełnosprawności intelektualnej, upośledzenia umysłowego, czy niedorozwoju umysłowego. Porusza ważny temat zaburzeń komunikacyjnych u osób z różnymi zespołami, Downa, Retta czy Hellera. Przytoczono tu również strategie masażu logopedycznego, który coraz częściej jest wykorzystywany nie tylko przy terapii osób niepełnosprawnych intelektualnie, ale przy codziennej pracy logopedy. Jest on bardzo ważnym ogniwem w terapii zaburzeń komunikacyjnych. Ciekawy jest także rozdział poświęcony niepełnosprawności intelektualnej ukazanej jako zaburzenie w okresie rozwoju. Scharakteryzowano wady wymowy u dzieci przy poszczególnych stopniach upośledzenia. Rzeczowa i wnikliwa analiza dowodzi, że pozycję tę opracowali logopedzi praktycy, którzy swoim doświadczeniem chcą podzielić się z innymi. Cenna pozycja na rynku doskonale wprowadza nas w świat logopedii XXI wieku.


Lidia Kotlińska-Szulc Neurologopeda, head consultant portalu logopeda.pl

 


 

Dane techniczne

format B5
objętość 224 strony
oprawa twarda
ISBN [zasłonięte]978-8344-018-6

 

masz pytanie zadzwoń:

32 [zasłonięte] 93 lub 32 [zasłonięte] 72

 

poniedziałek- piątek 8:00-20:00

sobota 8:00-14:00

 

 

 

wysyłka :

1 aukcja lub 1 przedmiot - poczta polska

kilka aukcji lub sztuk wysyłka kurierem


WYSYŁKA ZA GRANICĘ po uprzednim uzgodnieniu kosztów wysyłki wg cennika POCZTY POLSKIEJ dla danego kraju:

http://cennik.poczta-polska.pl/usluga,zagraniczny_paczka_pocztowa.html

- forma płatności przelew


 

REGULAMIN SKLEPU NA STRONIE O MNIE

kupujesz wypełnij - formularz płacę niezależnie od formy płatności


DANE DO PRZELEWU:

P.P.H.U Najbar Mirosław

ul.Batorego 24

43-100 Tychy

ING BANK ŚLĄSKI 92 1050 [zasłonięte] 1[zasłonięte]3990023 [zasłonięte] 247368