|
|
e-księgarnia antykwariat PARALALA tel.+48 [zasłonięte]692520 [zasłonięte]@poczta.onet.pl
|
|
|
KATEGORIE - kliknij i wybierz:
|
|
|
47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236
tytułem: nick i nr aukcji
|
|
|
________P O C Z T A _______
I. PRZEDPŁATA NA KONTO:
*1 książka - priorytet 10,00 zł *2 książki - priorytet 11zł *3 i więcej - priorytet GRATIS !
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):
* 1 książka - priorytet - 15,50 zł * 2 książki - ekonomiczna - 14,00 zł - priorytet - 17,00 zł *3 książki i więcej - ekonomiczna - 16,00 zł - priorytet - 19,00 zł
____K U R I E R (DPD)____
I. PRZEDPŁATA NA KONTO: *1 - 3 książek - 18 zł *3 - 10 książek - 22 zł *
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze): * 1- 3 książek 28,00 zł * 3- 10 książek 28,00 zł * |
|
|
|
|
|
|
Zjawiska patologiczne wśród studentów Autor: Teresa Sołtysiak (red.) Format: B-5, Stron: 250 Okładka: miękka Data wydania: 2008
Publikacja wzbogaca literaturę z zakresu zjawisk patologicznych. Najczęściej uwaga naukowców skupiona jest na młodym pokoleniu uczęszczającym do szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Stosunkowo niewiele uwagi skupia się na zachowaniach patologicznych młodzieży studiującej zarówno na studiach stacjonarnych, jak i niestacjonarnych. Trudno jest udzielić jednoznacznej odpowiedzi, dlaczego tak się dzieje? Logicznymi konsekwencjami są przecież fakty, że zjawiska patologiczne najczęściej nie znikają, jeśli więc wcześniej obejmowały młode pokolenie, to raczej i w nieco starszym okresie życia będą w nie uwikłane jednostki, a w tym także studenci. Można wyróżnić trzy grupy zagadnień, na których skupiona została uwaga Autorów opracowań, a mianowicie: zjawiska patologiczne występujące wśród młodzieży studiującej, działalność profilaktyczna w zakresie zapobiegania zjawiskom patologicznym, postawy i opinie studentów o zjawiskach patologicznych.
Spis treści Wstęp............................................................7 I. Zjawiska patologiczne występujące wśród młodzieży studiującej........9 Zbigniew Kwieciński, Systemowe uwarunkowania zmian dewiacji w środowisku akademickim. Patologie czy epidemie? Głos w dyskusji........11 Zofia Źukowska, Marcin Czechowski, Aktywność fizyczna studentów a poziom ich asertywności i samooceny w świetle występujących w środowisku akademickim zjawisk patologicznych.........................1 Mirosława Wawrzak-Chodaczek, Problemy więzi interpersonalnych wywoływane „użytkowaniem" środków elektronicznych przez młodzież ... .27 Katarzyna Borzucka-Sitkiewicz, Deficyty w zakresie umiejętności społecznych młodzieży studiującej .....................................36 Teresa Sołtysiak i Studenci, Studenci i alkohol........................44 Jan A. Malinowski, Studenci - uczestnicy kursu pedagogicznego a doświadczenia picia alkoholu...........................................69 Grażyna Poraj, Syndrom agresji a poziom empatii u studentów reprezentujących kierunek studiów pedagogiczny i techniczny..................82 Urszula Kempińska, Elementy patologii w seksualności studentów (doniesienie z badań) ................................................. 93 Elżbieta Jundziłł, Depresja wśród młodzieży studenckiej - pedagogiczna próba analizy zjawiska..........................................99 Jan Papież, Bigoreksja - patologia czy próba poszukiwań innej normalności .................................................108 II. Działalność profilaktyczna w zakresie zapobiegania zjawiskom patologicznym .....................................................117 Jan Śledzianowski, Działalność Jana Pawła II skuteczną profilaktyką w zakresie patologii w życiu studentów.................................119 Andrzej Olubiriski, Alina Rozłucka, Młodzież studencka. Rozwój, problemy, pomoc i wsparcie .........................................129 Roman Krawczyński, Wybrane problemy zapobiegania zjawiskom patologicznym wśród młodzieży studiującej ...........................144 Tadeusz Sakowicz, Najtragiczniejsze zjawiska patologiczne wśród młodzieży studiującej w okresie transformacji systemowej (etiologia i możliwości działań resocjalizacyjnych).....................................154 Teresa Neckar-Ilnicka, O (nie) planowaniu i (nie) odpowiedzialności w uczeniu się. Dylematy nauczyciela nauczycieli........................172 III. Postawy i opinie studentów o zjawiskach patologicznych ............179 Czesław M. Cekiera, Postawy studentów medycyny i teologii wobec zjawiska narkomanii..................................................181 Elżbieta Kościńska, Przyczyny rozwoju zjawisk patologicznych w środowisku młodzieży akademickiej (w opinii studentów Akademii Bydgoskiej) ...........................................189 Tadeusz Kluz, Postawy studentów wobec zachowań dewiacyjnych młodzieży .................................................198 Róża Pawłowska, Kazimiera Nowak-Lipińska, Studenci wobec eutanazji inicjalnej i finalnej............................................204 Ryszard Jabłoński, Problematyka samobójstw w opinii studentów......219 Monika Noszczyk, Zjawisko przestępczości nieletnich w opinii studentów kierunku resocjalizacji ........................................230 Danuta Seredyńska, Postrzegany a preferowany model edukacji zdrowotnej wobec uzależnień (w opinii studentów Akademii Bydgoskiej).......242
|
|