Jak kupić używane auto i być z niego zadowolonym po kilku latach użytkowania? To nietypowe ogłoszenie jest dla Ciebie, jeśli chcesz kupić samochód, który spełni Twoje oczekiwania, dotyczące historii pojazdu, stanu technicznego i niezawodności z tym związanej. Mam też nadzieję, że FAKTYCZNIE CHCESZ KUPIĆ bezwypadkowy samochód z pełną historią serwisową, na którym będziesz mógł polegać w każdej sytuacji i ROZUMIESZ, że sukces z tym związany jest wynikiem wielu czynników. Jeśli jedynym wyznacznikiem przy zakupie samochodu jest dla Ciebie cena, przejdź proszę do następnego ogłoszenia. Nierówną walkę ze sprzedawcami samochodów używanych zacząłem blisko 10 lat temu. Nie mając żadnego doświadczenia – znając tylko ze słyszenia historię o tym, jak ktoś kupił samochód skarbonkę – przystąpiłem do swoich pierwszych motoryzacyjnych zakupów. Stałem się posiadaczem np. Opla Omegi, który zostawiał 4 ślady i słychać było, jak zjada go rdza. Sprzedawca oczywiście o tym nie wspomniał a ja, jako mało doświadczony kupujący, nie wpadłem na to, żeby obejrzeć podłużnice od spodu. W ten sposób stałem się szczęśliwym posiadaczem wymarzonego samochodu, który stał się przysłowiową skarbonką bez dna. Przez lata (jako że motoryzacja to moja pasja) kupionych samochodów przybywało, a doświadczenie – w zabawie „w kotka i myszkę” ze sprzedającymi – rosło. Od zawsze lubiłem uczestniczyć w samochodowych zakupach i szukać tego, co sprzedający chce ukryć. W swoim dość krótkim, ale intensywnym, motoryzacyjnym życiu kupiłem (sobie oraz pomagając innym w zakupach) kilkadziesiąt samochodów. Wszystkie auta, które obejrzałem – szukając tych najlepszych – trudno zliczyć. Nie jestem Mistrzem Świata. Choć moje doświadczenie w temacie zakupów samochodów używanych jest większe, niż większości kierowców w naszym kraju, to cały czas się uczę. Popełnione błędy pozwoliły mi wyciągnąć wnioski i zdobyć bezcenne doświadczenie. Dzięki temu mogę teraz przekazywać tę wiedzę innym. Twoja praca wypełni większą część Twojego życia, a jedyną drogą do tego, by być prawdziwie spełnionym, jest robić to, co uważasz za świetną pracę. A jedyną drogą do tego, aby wykonywać świetną pracę, jest kochać to, co robisz.
(Steve Jobs)
Zainspirowany tymi słowami, chcę dla Ciebie wykonać świetną pracę, robiąc to, co kocham.
To, co mogę Ci pokazać i to, czego możesz się nauczyć, jest często warte WIELE TYSIĘCY ZŁOTYCH. Dlaczego wiele tysięcy? Ponieważ, stosując kilka podstawowych zasad, możesz uniknąć błędów, które są bardzo powszechne w naszym kraju. Błędu kupienia drogiego samochodu, który powinieneś omijać szerokim łukiem.Czemu tak trudno w Polsce o porządny używany samochód? Porządny czyli bezwypadkowy lub chociaż z pełną informacją, co i kiedy było naprawiane, z oryginalnym, udokumentowanym przebiegiem, w dobrym stanie technicznym? To wcale nie są zbyt wygórowane wymagania, niestety, o wiele bardziej prawdopodobne jest, że zamiast na uczciwego sprzedawcę trafimy na oszusta, a nasze wymarzone auto stanie się skarbonką bez dna, na której nie możemy polegać i w której nie czujemy się bezpiecznie. Polscy fachowcy mają naprawdę ogromne doświadczenie w przygotowywaniu samochodów do sprzedania. Co prawda najgorsze, jeśli chodzi o krętaczy, sprowadzających do Polski samochodowy złom, jest szczęśliwie za nami, jednak tego, co dzieje się w polskich komisach, a wcześniej w warsztatach, jeszcze cywilizacją nazwać nie można.
(Fragment książki „Zakup bezwypadkowy” Jacek Balkan)
Widząc to wszystko, co dzieje się na naszym rynku samochodów używanych, postanowiłem wyjść z pomocną dłonią i stanąć po stronie kupujących, pokazując samochody takimi, jakie są w rzeczywistości, a nie jakimi sprzedawcy chcieliby je przedstawiać.
Większość kupujących boi się, że zamiast porządnego samochodu kupi – delikatnie rzecz ujmując – nienajlepszy egzemplarz. Wybranie z rynku odpowiedniego samochodu wymaga sporej ilości wolnego czasu, cierpliwości i wiedzy. Kto (chociaż raz) kupił samochód używany, wie jak to wygląda. Pokażę Ci teraz kilka fundamentalnych zasad (zdobytych przez lata doświadczeń), które również Tobie pozwolą kupić godny zaufania samochód.
Jakiego samochodu szukać?
Najlepiej bezwypadkowego, z pełną historią serwisową, z niewielkim przebiegiem i w dobrym stanie technicznym. Lista życzeń do mikołaja, można by pomyśleć. Lecz, trzymając się kilku podstawowych reguł, możemy taki samochód znaleźć, kupić i być zadowolonym z niego nawet po kilku latach użytkowania. Zacznijmy od stanu licznika Na polskim rynku jest zatrzęsienie samochodów po korekcie (cofnięciu) licznika. Dlaczego? Powodów jest kilka: • auta z dużymi przebiegami, za granicą i w Polsce, są relatywnie tanie; • cofnięcie licznika podnosi wartość samochodu i bardzo ułatwia sprzedaż; • w Polsce nie jest to karalne. W ten sposób handel kwitnie. Nabywcy cieszą się, że mają prawie nowe auto z symbolicznym przebiegiem, a sprzedawcy liczą zyski. Po kilku miesiącach użytkowania takiego samochodu często jest płacz i zgrzytanie zębów. Żywotność nowoczesnych samochodów na przestrzeni ostatnich lat bardzo się zmniejszyła. Kupując kilkuletni samochód, z cofniętym licznikiem, często okazuje się, że turbina, skrzynia biegów i reszta podzespołów auta ma już za sobą przewidziany przez producenta przebieg. Dlatego autentyczność przebiegu to jedna z najważniejszych rzeczy przy zakupie używanego samochodu.
Jak nie kupić kilkuletniego samochodu z przebiegiem 300-400 tys. km?
Jest kilka dość prostych zasad, których trzymanie się pozwoli na zakup odpowiedniego samochodu. Starajmy się wybierać samochody z pełną historią serwisową.
Każda wizyta w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy jest to wymiana oleju, czy jakaś naprawa, zaczyna się od wpisania – do wewnętrznego systemu – powodu, z jakiego auto przyjechało do serwisu, daty przyjazdu oraz stanu licznika. Mając do wglądu ową historię, jesteśmy w stanie stwierdzić bardzo dokładnie, ile samochód przejechał kilometrów w danym okresie i porównać to ze wskazaniami licznika. Jeśli, po kontakcie z dilerem danej marki, stwierdził on, że samochód był ostatni raz w serwisie np. 1 rok temu, na wymianie oleju, ze stanem licznika 200tys km, a teraz na liczniku samochód ma 80 tys., to znaczy, że powinnyśmy zakończyć sprawdzanie tego auta. Inną metodą sprawdzenia autentyczności przebiegu samochodu jest weryfikacja zużycia wnętrza. W większości przypadków auta z niewielkim przebiegiem powinny być w środku jak nowe. Takie elementy, jak kierownica, fotele, drążek zmiany biegów i pedały nie powinny nosić większych śladów zużycia. Oczywiście wszystko też zależy od marki i modelu samochodu. Każde auto zużywa się w inny sposób i z inną intensywnością. Zależy to od materiałów, których użyto do wykończenia wnętrza pojazdu. Sposób ten jest mniej dokładny i trudniejszy do weryfikacji, niż wpisy w historii serwisowej pojazdu. Dodatkowo, środek można dokładnie wyczyścić, a najbardziej zużyte elementy wymienić, co znaczenie utrudnia weryfikację.
Jak nie kupić auta po wypadku?
Na rozpoznanie powypadkowego auta też jest kilka sposobów. Chociaż warsztaty samochodowe – przeprowadzające takie naprawy – są coraz sprytniejsze. Pierwszym i chyba najprostszym elementem jest zwrócenie uwagi na datę produkcji szyb. Żadna szyba NIE MOŻE BYĆ MŁODSZA OD POJAZDU. Dopuszczalne są sytuacje, w których rok produkcji szyby wskazuje, że szyba została wyprodukowana w roku poprzednim, niż samochód.Auto bezwypadkowe nie powinno mieć – nigdy – demontowanych drzwi, błotników, klapy bagażnika i pasa przedniego. Oryginalne śruby, trzymające te elementy, są malowane. Będą nosiły charakterystyczne okrągłe ślady odkręcania, jeśli wspomniane elementy były kiedykolwiek demontowane. Również takie składowe, jak przednie fotele, poduszki powietrzne czy schowek pasażera, nie powinny nosić śladów demontażu, na śrubach czy zatrzaskach – w przypadku poduszki powietrznej kierowcy. Demontaż tych elementów, zazwyczaj świadczy o bardzo poważnych naprawach, jakie miały miejsce w samochodzie. Poduszkę powietrzną kierowcy, w 99% przypadków, demontuje się po jej wystrzeleniu. Wyjęcie jej jest dość skomplikowane i czasochłonne, z małą ilością miejsca na manewrowanie narzędziami. Dlatego, po takiej czynności, można dostrzec charakterystyczne zadrapania i otarcia od tyłu kierownicy (w okolicach mocowania poduszki). Blacha podłogi bagażnika nie może być w żaden sposób zdeformowana i pozaginana. Nie powinno być niedbale położonej świeżej pasty uszczelniającej. Czujnik lakieru powinien wskazywać dość równe pomiary na całym aucie. Szczególnie istotne są słupki, progi, dach i okolice mocowania amortyzatorów. Nie może być tam żadnych rozbieżności. Jeśli są, mogą wskazywać na znaczną ingerencję w konstrukcję samochodu, polegającą na wspawaniu nowych elementów nadwozia. Łączenia są wyrównywane i malowane pod kolor konstrukcji auta. Na pierwszy rzut oka nie da się tego praktycznie zauważyć. Dopiero dokładne badanie grubości lakieru na progach czy słupkach ujawni tę poważną naprawę.To tylko kilka sposobów na sprawdzenie przeszłości samochodu, a jest ich naprawdę bardzo dużo. Znać ich wszystkich nie musimy, ale zapobiegać niewłaściwemu zakupowi możemy, a nawet powinniśmy!
Sposobem na zakup samochodu z prawdziwym przebiegiem jest szukanie aut z pełną historią serwisową. Nie ma praktycznie możliwości, żeby dane – zawarte w systemach producentów – zostały zmienione, czy sfałszowane. W przeciwieństwie do uzupełnionych książek serwisowych, które można kupić przez Internet. Sposobem na kupienie auta bezwypadkowego jest jego dokładne obejrzenie i przetestowanie na ścieżkach diagnostycznych producenta. Taka, rzetelnie przeprowadzona, kontrola da nam obraz o stanie technicznym samochodu. Boisz się że kupisz, samochód który będzie ruiną? Podejdź do zakupu samochodu mądrze i bez emocji! Sprawdź dokładnie samochód który chcesz kupić. Jeśli się na tym nie znasz, poproś kogoś o pomoc i nie kupuj kota w worku, bo konsekwencje są często poważne.
To co czasami widzę, oglądając samochody używane, najstarszym góralom się nie śniło! Pokaże Wam teraz to wszystko, o czym napisałem na podstawie VW Passata CC Pokazując ten samochód takim, jaki jest w rzeczywistości.
Data produkcji: 2009 Data pierwszej rej: 20-04-2009 Przebieg na dzień 06-11-2014 – 187 978 km Silnik 1,8 TSI - 160 KM Skrzynia biegów: manualna – 6 biegów
W raz właścicielem zabrałem samochód do Autoryzowanego Serwisu Skody „POL – MOT Auto S.A.” w Warszawie przy ul. Połczyńskiej 125, żeby upewnić się, co do przeszłości auta i stanu technicznego. Serwis ten obsługuje całą grupę VAG, włącznie z VW.
Auto przeszło usługę o nazwie „Zbadaj Auto”
Dokumenty z przeglądu, do wglądu w serwisie. Przyszły nabywca razem z samochodem dostanie oryginały wydane przez serwis.
Dzięki uprzejmości serwisu, udało się zrobić kilka zdjęć.
Zakres kontroli: Spr. Pojazdu z zewnątrz. Spr. Na podnośniku. Spr. Powłoki lakierniczej. Spr. Układu hamulcowego. Diagnostyka komputerowa. Spr. Historii serwisowej auta.
Na płycie podłogowej pojazdu nie stwierdzono przeprowadzonych napraw. Auto nigdy nie uczestniczyło w kolizjach czy wypadkach
Brak wycieków oleju z silnika, skrzyni biegów oraz innych podzespołów mechanicznych.
Diagnostyka komputerowa przeprowadzona w serwisie, nie wykazała błędów ani uszkodzeń sterowników. Wszystkie układy elektroniczne oraz sterowniki są sprawne. Nie załączam skanów, ponieważ serwis miał kłopoty z wydrukiem pliku komputera diagnostycznego.
Historia auta. Samochód przyjechał do Polski z Holandii w marcu 2014r i został kupiony przez obecnego właściciela. Podczas zakupu miał przebieg 181 tys. W dniu 13-03-2014 został pierwszy raz zarejestrowany w kraju.
Auto służy do codziennych dojazdów do pacy po Warszawie oraz weekendowych wypadów poza miasto. Właścicielem samochodu jest osoba prywatna, która nie jest związana z motoryzacją – nie jest handlarzem. Właściciel jest pracownikiem jednej z dużych korporacji w Warszawie.
Powodem sprzedaży samochodu, jest zakup mieszkania w Warszawie. Pieniądze ze sprzedaży samochodu, będą przeznaczone na wkład własny do mieszkania oraz zakup sporo tańszego samochodu. Jeśli masz Pasata B5 – B5 FL w dobrym stanie, to możliwa będzie zamiana z dopłatą z Twojej strony.
Samochód posiada książkę serwisową w której zdjęcia są wyżej.
Kontrola grubości powłoki lakierniczej – pomiary dokonane przez serwis i wpisane do świadectwa. Kontrola wykonana bardzo dokładnie, w kilku miejscach dla każdego elementu, łącznie z progami.
Maska – 90-110 um Błotnik przedni prawy 90 um Drzwi przednie prawe 90-100 um Drzwi tylnie prawe 90-100 um Błotnik tylni prawy 90 um Klapa bagażnika 70-90 um Błotnik tylni lewy 70-80 um Drzwi tylnie lewe 80-90 um Drzwi przednie lewe 70-90 um Błotnik przedni lewy 90-100 um Dach 80-90 um Próg lewy 80-90 um Próg prawy 90-100Samochód nigdy nie był malowany ani lakierowany. Wszystkie elementy mają fabryczną grubość lakieru.
Samochód nigdy nie miał demontowanych elementów blacharskich. Na śrubach nie ma śladów odkręcania, świadczy to o bezwypadkowości samochodu .
Brak śladów odkręcania na podporach silnika. Silnik nie był nigdy demontowany.
Przyszły właściciel samochodu, powinien dokręcić obejmę na łączeniach układu wydechowego. Między katalizatorem a tylnym tłumikiem, na łączeniu dwóch rur, jest mały przedmuch. Dokręcenie dwóch metalowych opasek, które się tam znajdują, powinno załatwić sprawę. Przedmuchu nie słuchać, jest bardzo mały lecz widać trochę sadzy w miejscu łączenia rur. Miejsce przedmuchu widoczne, wyżej na zdjęciu.
Auto jeździ prosto, przy hamowaniu i przyśpieszaniu nie ściąga w żadną stronę. Samochód jeździ jak po sznurku.
Zawieszenie w stanie idealnym, żaden element nie wymaga wymiany. Wszystko pracuje bardzo cicho.
Samochód jak na swój wiek jest w bardzo dobrym stanie. Ciężko jest znaleźć drugi egzemplarz w tym stanie - Wiem bo oglądałem kilka sztuk CC z tego rocznika.
Razem z samochodem nabywca dostanie: - Komplet dokumentów - Osłonę antykradzieżową do radia i nawigacji. - Książkę serwisową oraz inne „papierki” od producenta, dodawane do nowego auta - Komplet kluczyków - 2 - Komplet faktur i rachunków do auta. - Opony zimowe w bardzo dobrym stanie – na zdjęciach opony letnie - Opony letnie z bieżnikiem 3 – 4 mm
Wyposażenie: - Hak składany w zderzaku - Tempomat - Dwu strefowa klimatyzacja. - Czujniki parkowania z przodu i z tyłu - Duża nawigacja z Polskimi mapami RNS 510 - Czujniki zmierzchu, deszczu i ciśnienia w oponach - Komputer MFA Plus - Zestaw głośnomówiący - Auto Hold – Auto nie cofa się przy ruszaniu pod górkę. - Elektryczny fotel kierowcy - oraz wiele wiele innych
Samochód do obejrzenia w Warszawie. Zachęcam do umawiania się w serwisach i ponowne sprawdzenie samochodu. Telefon do mnie: 697 [zasłonięte] 305