Książki > Książki Audio / Słuchowiska Książki > Poradniki Książki > Literatura > Poezja I Dramat > Poezja > Poezja zagraniczna Książki > Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne > Psychologia. Psychoterapia > Osobowość. Samorealizacja. Kariera Książki > Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne > Ekonomia i Biznes > Organizacja i zarządzanie > Kadry. Zarządzanie personelem > Lider. Menager. Przywództwo
|
|
| | |
| | W świecie morderczego tempa, niepewności, globalnej konkurencji firma stale musi porządkować i doskonalić swoje działanie. Wymaga to dyscypliny i pasji.Dyscyplina pomaga osiągać zaplanowane rezultaty i działać skutecznie, bo to się liczy na rynku bardziej niż poprawność metodologiczna czy estetyka. Dyscyplina zarządzania to cztery przedstawione w książce etapy: • interpretacja otoczenia, • ustalanie granic firmy, • określanie celów i priorytetów, • podejmowanie decyzji o modelu biznesowym. Nie wolno jednak zapominać o roli pasji, intuicji i marzeń, bo są one niezbędne, jak nigdy przedtem. Pasja jest źródłem innowacji i zmian – każe sięgać w przyszłość, stawiać ambitne cele, przekraczać oczywiste granice, łamać kanony myślenia. Pasja buduje motywację i zaangażowanie, które nadają firmie sens istnienia, daje także menedżerom i pracownikom szansę na prawdziwe zaangażowanie i odrobinę zwyczajnej radości. Dopiero połączenie pasji i dyscypliny tworzy prawdziwie wygrywające strategie. Gdy firmy działają strategicznie, to obok świata skuteczności pojawia się w ich funkcjonowaniu świat wartości, marzeń i nadziei. I to tworzy niezbędny mythos firmy i rynku – opowieść nie tyle o skutecznej alokacji zasobów, ale o wielkich pasjach i dyscyplinie skutecznych strategii. I o nich jest ta książka.
Jest to książka o odpowiedzialności liderów firmy. Ich zadaniem i obowiązkiem jest tworzenie i wdrażanie strategii. I nie powinni rezygnować z tego obowiązku – ani w czasach dobrej koniunktury, kiedy właściwie wszystko i wszystkim się udaje, ani w czasach kryzysu, kiedy prawie wszyscy mają trudności. Lata badań teoretyków zarządzania, ekonomistów, socjologów, psychologów, a także praktyka działań organizacyjnych pozwalają zrozumieć naturę organizacji i logikę rozwiązań strategicznych, które prowadzą do jej sukcesów. Autor przedstawia zarówno teorię, jak i praktykę tych rozwiązań, unikając przy tym prostych i najczęściej złudnych recept sukcesu. Pisze czym jest strategia firmy i jakie są cechy dobrej strategii, która musi być prosta, spójna wewnętrznie i zewnętrznie. Omawia cztery procesy tworzenia strategii (nadawanie sensu zmianom w otoczeniu; definiowanie granic firmy; ustalanie celów strategicznych i priorytetów działania; budowa modelu strategicznego). Sprawne i skuteczne przeprowadzenie tych procesów wymaga determinacji i dyscypliny, niemożliwe jest w firmach dryfujących, gdzie toczy się walka o władzę, wpływy i zasoby, gdzie decyzje podejmują „niepewni” menedżerowie. Dobra strategia musi być wdrażana i realizowana w sposób zdyscyplinowany, konsekwentnie, z wiarą w słuszność wyboru i pasją. Tylko spełnienie takich założeń może przynieść przewagę konkurencyjną, która decyduje o rozwoju firmy. Celem Autora jest doprowadzenie tych kanonów do świadomości szerokich kręgów menedżerów. Książka ma charakter podręcznika, jest konkretna, zwięzła, choć napisana charakterystycznym dla Autora stylem nawiązującym do filozofii i nie pozbawionym osobistych refleksji.Krzysztof Obłój – profesor dr hab., autorytet w dziedzinie strategii biznesowych. Wykładowca Wydziału Zarządzania UW, Akademii im. Leona Koźmińskiego oraz renomowanych uczelni zagranicznych, m.in. University of Illinois. Jako dyrektor Międzynarodowego Centrum Zarządzania jest doradcą polskich i międzynarodowych przedsiębiorstw, takich jak Goodyear, Orkla, Asea Brown Boveri, Macro Cash and Carry, Wólczanka oraz banków i instytucji finansowych w dziedzinie strategii, struktur i kultury organizacyjnej. Ma duże doświadczenie jako członek lub przewodniczący rad nadzorczych PROCHEM S.A., IMPEL S.A., Polmos, NFI Foksal, PKN ORLEN, Agora – gazeta S.A. Ekspert CSA Celebrity.
| | Oprawa: | twarda | | Liczba stron: | 1 | | Rok wydania: | 2013 | |
| | | Wydawnictwo: | Poltext | | Nr katalogowy (ISBN): | [zasłonięte]978-8361-203-5 978[zasłonięte][zasłonięte]56120 | | Data wydania: | 2[zasłonięte]013-04 |
|
| | | | Waga produktu: | 86 g. | |
| |
CD-Audio (ang. Compact Disc Digital Audio, Audio-CD, CD DA) – standard cyfrowego zapisu dźwięku na płycie kompaktowej, wykorzystujący do tego celu kodowanie PCM o częstotliwości próbkowania 44,1 kHz i rozdzielczości 16 bitów na próbkę. Odtwarza się w standardowych odtwarzaczach CD, również na komputerze. Więcej informacji na: http://pl.wikipedia.org/wiki/Audio-CD |