CONTI SYNCHROBELT® Paski zębate do napędu wałków rozrządu w silnikach do samochodów osobowych
Paski rozrządu CONTI SYNCHROBELT® umożliwiają synchroniczne przenoszenie siły w silnikach samochodów osobowych. Są one niezawodne, ciche i nie wymagają serwisowania. Państwa zlecenie: napęd wałków rozrządu, pomp wtryskowych i wałów wyrównawczych. Jakość pasków zębatych Conti Synchrobelt przekonuje nawet czołowych producentów pojazdów, którzy wykorzystują je jako oryginalne wyposażenie nowych pojazdów.
Budowa i zasada działania
Pasek zębaty jest wykonany z kauczuku syntetycznego, który w części nośnej jest wzmocniony włóknem szklanym, a na grzbiecie tkaniną poliamidową. Odporna na temperaturę warstwa środkowa zapewnia dobrą współpracę tych materiałów. Również zęby są wzmocnione poliamidem, aby je chronił przed zużyciem. Ponieważ paski zębate nie potrzebują smarowania, miejsce, w którym pracują, nie muszą być szczelnie oddzielone od otoczenia. Wystarczy zwykła plastikowa osłona jako zabezpieczenie przed zabrudzeniem obcymi substancjami.
Pasek steruje precyzyjną operacją spalania w silniku: Napędza on wałek rozrządu, który z kolei steruje zaworami. Jego zadanie jest szczególnie ważne, ponieważ w razie urwania się paska lub przeskoczenia nawet kilku zębów zawory mogą zderzyć się z całą siłą z tłokami. Wskutek tego silnik ulega uszkodzeniu!
Często pasek rozrządu wypełnia też dodatkowe zadania, np. napędzanie pompy wtryskowej, pompy wodnej czy wałka wyrównawczego.