Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PAROWOZY OK1 OK1-359 SERIA P8 HISTORIA BUDOWA opis

16-05-2014, 15:34
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 43 zł     
Użytkownik azymut-book
numer aukcji: 4159300146
Miejscowość Bielsko-Biała
Wyświetleń: 15   
Koniec: 16-05-2014 15:15:45

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

PAROWOZY SERII OK1

PRUSKA SERIA P8


STO LAT OD URUCHOMIENIA PIERWSZEJ
LOKOMOTYWY SERII P8

DZIEWIĘĆDZIESIĄT LAT SŁUŻBY POLSKIEJ
OK1-359


ANDRZEJ PASZKE

INFORMACJE:




Wydawnictwo - WZP
Rok - 2008
Stron - 151 + WKLEJKI SCHEMATY - papier kreda
Oprawa - MIĘKKA LAKIEROWANA
Format - 190x243 mm

STAN - NOWA



ZE 143 ZDJĘCIAMI I RYSUNKAMI W TEŚCIE



Świat starej kolei intryguje i zachwyca. Parowozy, które zakończyły swoją normalną służbę wciąż przyciągają oko fascynując urodą swojej sylwetki i działając na wyobraźnię danymi technicznymi: mocą, prędkością, ciężarem… Kiedy zdarzy się spotkać czynną maszynę muzealną dochodzi możliwość obcowania z żywym, sprawnym, buchającym żarem mechanizmem i możliwość uczestniczenia w spektaklu dymu i pary… Jednymi z najpopularniejszych parowozów w Europie, były maszyny pruskiej serii P8. Pierwsze z nich, opuściły bramy fabryki ponad 100 lat temu. Lokomotywy, w pierwszej połowie XX w. wykonane w ilości prawie 4000 sztuk, znane były na torach wielu krajów Europy. W Polsce, seria ta, występująca pod nazwą Ok1 była bardzo popularna i ceniona przez maszynistów.
Przygotowana książka opowiada o historii konstrukcji pruskich P8, o pierwszych latach ich eksploatacji i o służbie na kolejach polskich – bo PKP przed wojną i po wojnie, miały po kilkaset parowozów tej serii. Zapoznaje także z pojazdami, które dotrwały do dzisiaj. Odnosząc się do maszyn tej serii zachowanych w kraju, przedstawia relacje osób przed laty mających związek z ratowaniem „okajedynek” przed zniszczeniem.
Dodatkowym walorem książki „Parowozy serii Ok1” jest duża ilość pięknych fotografii w większości dotychczas niepublikowanych. Portret 90. letniej, gorącej Ok1-359 uświadamia, że także w Polsce mamy wciąż czynną maszynę tej zasłużonej serii a zdjęcia innych parowozów Ok1 z lat 70. i 80. pokazują nie tylko wspaniałe, dymiące lokomotywy ale przypominają starą kolej, jakiej dawno już nie ma.

ZASADY:

Dane do przelewu:



* wszelkie pytania proszę kierować PRZED podjęciem decyzji o kupnie

* NIE WYSYŁAMY ZA POBRANIEM

* wysyłka odbywa się w ciągu 2 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie

* wszystkie książki wysyłamy w kopertach ochronnych - LISTEM POLECONYM LUB PACZKĄ (istnieje możliwość odbioru osobistego po wcześniejszym umówieniu się


Więcej informacji na stronieO MNIE

REAL FOTO- wszystkie fotografie przedstawiają rzeczywisty stan książek

WYSTAWIAMY
NA ŻYCZENIE RACHUNEK


Opis:
Od autora 5

Parowozy serii Oki 7

Pierwsze egzemplarze 7
W zarządach niemieckich 10
Najliczniejsza seria 14
Na kolejach polskich 15
Malowanie i oznaczenia 21

Pracowite „okajedynki" 23

Spotkania z dawnymi P8 55

Parowozy zachowane poza Polską 57
Parowozy Oki zachowane w Polsce 63
Z notatnika nastolatka 64
W kościerskiej szopie (Okl-112) 69
Żagański pomnik techniki (Okl-198) 72
Krótka historia parowozu Okl-258 76
„Pamiątka"- parowóz Okl-266 79
Ostatnia szczecińska P8: Okl-322 84
Spotkanie z Okl-325 86

Jubilatka Ok1-359 91

Dodatki 133

Robert Garbe - konstruktor parowozów ze Śląska 133
Wykaz znanych, zachowanych parowozów serii P8
w poszczególnych krajach europejskich 136
Dane techniczne parowozów serii Oki 140
Wykaz producentów parowozów serii P8 142
Osiągane prędkości ... 143
Literatura i źródła 145
Dampflokomotiven der Baureiche Oki (streszczenie w języku niemieckim) 147

WKLEJKI SCHEMATY:

PRZEKROJE PAROWOZU 2-3-0 NA PARĘ PRZEGRZANĄ PRZEZNACZONEGO DO POCIĄGÓW OSOBOWYCH ORAZ LEKKICH POŚPIESZNYCH Z ZAINSTALOWANYM PRZEGRZEWACZEM SCHMIDTA

PRUSKI PAROWÓZ P8 (2-3-0) NA PARĘ PRZEGRZANĄ Z DWUOSIOWYM WÓZKIEM PROWADZĄCYM I KOŁAMI NAPĘDOWYMI O ŚREDNICY 1750 mm

TENDER Z WÓZKAMI Z BLACHOWNICOWYMI PIERWOTNIE STOSOWANYMI DO P8 W POLSCE OZNACONY JAKO 22D1

TENDER Z WÓZKAMI PIASKOWNICOWYMI STOSOWANYMI DO P8 W PÓŹNIEJSZYCH LATACH W POLSCE OZNACZONY JAKO 22D2
PAROWOZY OK1 OK1-359 SERIA P8 HISTORIA BUDOWA opis










PRZED PODJĘCIEM DECYZJI PROSZĘ O ZAPOZNANIE SIĘ ZE STRONĄ ,,O MNIE"


ZAPRASZAM NA INNE MOJE AUKCJE

POZDRAWIAM