Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PAROWOZY Lokomotywy Pociągi + Dworce kolejowe

03-06-2012, 19:08
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 39.98 zł     
Użytkownik www_ksiegarz_pl
numer aukcji: 2284817336
Miejscowość szybka wysyłka
Wyświetleń: 10   
Koniec: 17-05-2012 15:37:13

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda
Język: polski
Forma: album, atlas
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

super pomysł na prezent


Zabytkowe dworce

TWARDA OPRAWA

Wiele dworców kolejowych w Polsce to prawdziwe perły architektury, na których piękno nie zawsze zwracamy uwagę. A przecież każdy z nich ma swoją duszę i niepowtarzalny charakter, kształtowany pieczołowicie na przestrzeni lat. Wraz z dynamicznym rozwojem sieci kolejowej dworce zmieniły swój kształt - większość uległa rozbudowie, przystosowując się do zwielokrotnionej liczby podróżujących. Obecnie stanowią nie tylko miejsce odprawy pociągów i pasażerów, ale również atrakcyjne powierzchnie handlowe i nierzadko centra rozrywki.

Książka Zabytkowe dworce w Polsce prezentuje 21 najpiękniejszych obiektów z całego kraju. Staranne opisy przybliżają historię każdego z nich, prezentując interesujące informacje architektoniczne, oraz zaskakujące ciekawostki. Wszystkie oprawione zostały wyjątkowymi fotografiami zarówno współczesnymi, jak i tymi sprzed lat, które oddają urok tych szczególnych budowli.

ISBN:[zasłonięte]978-83521-25-8
Liczba stron:112
Wymiary:240 x 330 mm oprawa twarda

Parowozy

TWARDA OPRAWA


Clive Groome


W Europie kontynentalnej, a przede wszystkim w Polsce, historia kolei brytyjskich jest mało znana. Wszyscy ci, którzy choć trochę interesują się historią kolei żelaznych wiedzą kim był Stephenson (choć już nie bardzo wiedzą, że z historią kolei nierozerwalnie związanych było dwóch Stephensonów), wiedzą, czym była Rakieta, ale właściwie na tym kończy się ogólna wiedza dotycząca tego tematu. W Polsce, gdzie koleje żelazne, w odróżnieniu od większości ówczesnych państw Europy, rozwijały się jako trzy niezależne od siebie systemy kolejowe z dwoma różnymi rozstawami szyn, nie istniało coś takiego jak „narodowa szkoła budowy parowozów”. Polska szkoła budowy parowozów została zdominowana głównie przez niemiecką wersję, choć nie bez wpływów, co zrozumiałe, szkoły rosyjskiej i austriackiej. Stąd też w umysłach polskich historyków i pasjonatów kolei żelaznych, brytyjskie koleje i brytyjskie parowozy wydawały się nieco dziwne i mało interesujące. Czy słusznie? Ocenę pozostawiam czytelnikom tej książki.

22.5x22.5 cm

126oprawa twarda wydawnictow olesiejuk



REGULAMIN SKLEPU NA STRONIE O MNIE

kupujesz wypełnij - formularz płacę

niezależnie od formy płatności